- Bez terminala ani rusz. Akceptacja płatności za zakupy kartą nie jest już kosztem dla prowadzącego sklep, ale przede wszystkim szansą na rozwój jego działalności - uważa Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny polskiego oddziału MsterCard Europe.

- Mirabelka już kwitnie. Nasze działania mają pomóc detalistom dostosować się do zmieniających się zwyczajów zakupowych, związanych m.in. z wejściem dyskontów do małych miejscowości i na osiedla - deklarują zarządzający franczyzową siecią Mirabelka.

- Awaryjne lub impulsowe. Hubert Hozyasz z Centrum Monitorowania Rynku opowiada o specyfice handlu małoformatowego. Co i kiedy najlepiej się sprzedaje, które produkty tracą na popularności, a które powinny stać w centrum uwagi właścicieli sklepów.

- Szyte na miarę. Efektywne, oryginalne, dopasowane do konsumentów i z wyjątkowymi nagrodami - takie muszą być teraz programy lojalnościowe. Działania masowe i standardowe tracą już rację bytu.

- Do plecaka i walizki. Podczas wakacyjnych wypraw przechowywanie wędlin świeżych staje się problemem. Dlatego latem rośnie popyt na konserwy mięsne, pasztety. Na biwak lub piknik świetnie nadają się podsuszane wędliny, zwłaszcza paczkowane kabanosy.

106 stron

Wybory nie na prezydenta

Jak napisał Paulo Coelho: „człowiek musi wybierać i (…) nie wolno mu się godzić na swój los”. Wyborów dokonujemy nieustannie, każdego dnia, często nawet bezwiednie. Jedne mają wpływ wyłącznie na nas, inne – na całe społeczeństwo. Ostatnio Polacy wybierali nowego prezydenta RP, ale taka okazja zdarza się raz na pięć lat. Te codzienne wybory są znacznie bardziej prozaiczne i dotyczą każdej sfery życia, także konsumenckiej. Weźmy przykład sklepowej półki. Jednym z efektów wojny cenowej na rynku detalicznym jest spadek lojalności Polaków wobec marek i sklepowych brandów. Detaliści, zwłaszcza ci najwięksi, sieciowi, kuszą cenowymi okazjami i różnymi formami promocji. Konsumenci mają więc wybór – kupić w promocji bądź nie. Z danych Nielsena wynika, że w takiej sytuacji aż 29 proc. z nich zmienia sklep (i kupuje w tym, w którym jest promocja), a 9 proc. – markę poszukiwanego produktu. Jednym ze sposobów na zatrzymanie konsumenta są programy lojalnościowe, którym przygląda się Katarzyna Pierzchała w artykule „Szyte na miarę”. Dowiadujemy się w nim m.in., że 65 proc. ankietowanych konsumentów woli programy lojalnościowe od konkursów i loterii, które wskazał mniej niż co trzeci respondent. To dlatego, że w programach lojalnościowych benefit jest gwarantowany, a w konkursach i loteriach – nie. Wybór wydaje się więc oczywisty. Ale na wzrost konkurencyjności sklepu wpływ ma również akceptacja płatności bezgotówkowych. Wiąże się to z szybszą obsługą, większym bezpieczeństwem i zwiększeniem obrotów, o czym szczegółowo opowiada Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny polskiego oddział MasterCard Europe. Do 2020 r. udział płatności bezgotówkowych w całkowitej liczbie płatności detalicznych będzie wynosił 36-44 proc. Jeśli więc klient będzie mógł zrobić zakupy w sklepie z terminalem lub bez – wybór znów wydaje się oczywisty. Wyboru, już po raz 14., dokonali też Państwo – nasi czytelnicy – właściciele sklepów niezależnych i należących do sieci franczyzowych. W tegorocznej edycji konkursu 76 produktów zyskało miano Hitu Handlu Wybór Detalistów. Po raz drugi w historii konkursu redakcja „Handlu” przyznała też nagrody specjalne. Zwycięzcom gratulujemy!



Ilona Mrozowska
zastępca redaktora naczelnego
"Handel"
Ilona Mrozowska

  • O magazynie

    Miesięcznik branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli, kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    bezpłatny dostęp do serwisu "Handel Extra",
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę.

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konkurs Hit Handlu
    Kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska Monika Łojek

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Handel"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu

    Monika Łojek Anna Piskorz Nataliia Giermuda

  • Kontakt z Redakcją

    Joanna Hamdan

  • Historia magazynu

       Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, „Handel” opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju branży FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysoką pozycję w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek na temat tego, jak skutecznie konkurować na szybko zmieniającym się rynku.

       W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami „Handel” przybrał nową, atrakcyjną szatę graficzną. Obecnie jako miesięcznik w nakładzie 80 000 dociera do sklepów niezależnych (działających pod własnym szyldem), placówek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarketów.
    Wszystkie te kanały zostały wzięte pod uwagę w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonakładowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W całkowitej próbie, wynoszącej 1036 wywiadów, najwyższe wskaźniki uzyskał właśnie miesięcznik „Handel”, notując 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.

       Aż 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelników za pośrednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami są właściciele i kierownicy niezależnych sklepów detalicznych z branży FMCG na terenie całego kraju. Pozostałe 15 000 egz. jest rozpowszechniane za pośrednictwem sieci Eurocash. Nakład i dystrybucja są kontrolowane przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Według danych GfK Polonia na początku 2010 roku działało 93 000 sklepów małego formatu – niezależne stanowiły ok. 79 proc.

       Zawartość merytoryczna czasopisma od początku jego istnienia na rynku stoi na najwyższym poziomie. Każde wydanie „Handlu” zawiera informacje o aktualnych branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, najnowszych metodach i narzędziach w zarządzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kształtującymi wizerunek polskiej branży FMCG. Informujemy o nowościach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynków produktów spożywczych i niespożywczych, raporty specjalne oraz artykuły o technologiach i trendach w wyposażeniu sklepów. „Handel” jest także lekturą dla polskich producentów i dystrybutorów dóbr FMCG.

    Od września 2014r. magazyn dostępny jest również w wersji cyfrowej.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu Handel

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2016 VFP Communications Ltd.