W numerze między innymi:

- Na pierwszej linii. Pracownicy sklepów to herosi obecnych czasów

- Małe sklepy na ratunek. Mimo że kategoria produktów higieny kobiecej ma niewielkie znaczenie dla małych sklepów, to właśnie one często stają się dla pań ostatnią deską ratunku w niehandlowe niedziele czy święta.

- Chiny mają już strategie „pokoronawirusowe”. Sytuacja w Chinach wraca do normy. Mieszkańców widać z powrotem w restauracjach, wychodzą na zakupy, fabryki pracują – mówi Bartosz Ziółek, prezes Amber Global Consulting, firmy, która wprowadza marki na rynek chiński i przygotowuje strategię rozwoju na tamtym rynku.

- W czasie pandemii ulgi są niezbędne. Wakacje terminalowe, wakacje kredytowe, rozszerzone gwarancje i e-gwarancje oraz zdalne podpisywanie umów. Banki ruszyły z ofertą dla tych, co działają i tych, co mają przestój.

- Umowy niewykonane z powodu pandemii. Jak uchronić się przed konsekwencjami niewykonania lub nieprawidłowego wykonania zawartych umów? Czy pandemia to siła wyższa? Wskazówki dla przedsiębiorców.

100 stron o handlu

Rozwiązania na niepewne czasy

STABILNOŚĆ, PRZEWIDYWALNOŚĆ, PEWNOŚĆ TO DLA WAS, PRZEDSIĘBIORCÓW, ZAWSZE BYŁO NAJWAŻNIEJSZE. I jest to dokładna odwrotność tego, czego doświadczacie od kilku tygodni. By tę niepewność choć odrobinę ukoić, proponujemy nietypowe wydanie „Handlu” na te czasy. Zrezygnowaliśmy z części comiesięcznych rubryk na rzecz wielu stron oczywiście o koronawirusie. Są wypełnione dobrymi praktykami, którymi dzielą się detaliści i producenci, tym, jakie rozwiązania znaleźli, jakie procedury wdrożyli, co mniej standardowego zrobili, jak w ich odczuciu zmienimy się jako konsumenci po pandemii – to wszystko na kilkunastu pierwszych stronach kwietniowego wydania. Patrzymy też z uwagą na zagranicę – z jednej strony na niekonwencjonalne postawy niektórych detalistów niemieckich, którzy wynajdują ciekawe sposoby prezentacji towaru i umilania czasu stojącym w kolejce klientom; z drugiej strony na „pokoronawirusowe” strategie, które widać już w handlu w Chinach.

Tak, właśnie „pokoronawirusowe”, bo czas zamknięcia powoli się kończy i zaczniemy wracać do normalności. Gdy wysyłamy ten numer do druku, znane są plany odmrażania m.in. gospodarki austriackiej i czeskiej, a my czekamy na taki plan dla polskiej. A to będzie oznaczać powrót normalnego ruchu w sklepach, powrót spotkań w domach i „na mieście”. Jak co roku oddajemy więc w Państwa ręce raport o grillu, bo w końcu i na nim się spotkamy. Już możemy przygotować go w wersji nietypowej, bo w domowym piekarniku, na balkonie czy w ogródku.

Oprócz tej comiesięcznej pogłębionej porcji rynkowych analiz, opinii i informacji zachęcam Państwa do towarzyszenia nam w wersji cotygodniowej – ruszyliśmy z dźwiękowym podsumowaniem tygodnia w handlu w ramach naszej serii podcastów: „Posłuchaj, co w Handlu”. To zestaw najważniejszych wydarzeń tygodnia oraz rozmowa o tym, co dalej. Zapraszam do słuchania i czytania.

Dziękuję, że jesteście z nami i pozwólcie, że i my jako redakcja „Handlu” i portalu HandelExtra.pl wyrazimy wyrazy podziwu i wdzięczności za to, jak funkcjonujecie w tych intensywnych, niepewnych czasach.
Dziękujemy!

Michalina Szczepańska






redaktor naczelna
miesięcznika „Handel”
Michalina Szczepańska

  • O magazynie

    Miesięcznik branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli, kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    bezpłatny dostęp do serwisu "Handel Extra",
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę.

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konkurs Hit Handlu
    Kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska Monika Łojek

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Handel"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu

    Monika Łojek Anna Piskorz Nataliia Giermuda

  • Kontakt z Redakcją

    Joanna Hamdan

  • Historia magazynu

       Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, „Handel” opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju branży FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysoką pozycję w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek na temat tego, jak skutecznie konkurować na szybko zmieniającym się rynku.

       W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami „Handel” przybrał nową, atrakcyjną szatę graficzną. Obecnie jako miesięcznik w nakładzie 80 000 dociera do sklepów niezależnych (działających pod własnym szyldem), placówek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarketów.
    Wszystkie te kanały zostały wzięte pod uwagę w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonakładowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W całkowitej próbie, wynoszącej 1036 wywiadów, najwyższe wskaźniki uzyskał właśnie miesięcznik „Handel”, notując 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.

       Aż 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelników za pośrednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami są właściciele i kierownicy niezależnych sklepów detalicznych z branży FMCG na terenie całego kraju. Pozostałe 15 000 egz. jest rozpowszechniane za pośrednictwem sieci Eurocash. Nakład i dystrybucja są kontrolowane przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Według danych GfK Polonia na początku 2010 roku działało 93 000 sklepów małego formatu – niezależne stanowiły ok. 79 proc.

       Zawartość merytoryczna czasopisma od początku jego istnienia na rynku stoi na najwyższym poziomie. Każde wydanie „Handlu” zawiera informacje o aktualnych branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, najnowszych metodach i narzędziach w zarządzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kształtującymi wizerunek polskiej branży FMCG. Informujemy o nowościach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynków produktów spożywczych i niespożywczych, raporty specjalne oraz artykuły o technologiach i trendach w wyposażeniu sklepów. „Handel” jest także lekturą dla polskich producentów i dystrybutorów dóbr FMCG.

    Od września 2014r. magazyn dostępny jest również w wersji cyfrowej.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu Handel

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2020 VFP Communications Ltd.