- W spirali promocji. Promocje decydują już o ok. 30 proc. sprzedaży w Polsce. Celują w nich hipermarkety i dyskonty. Nasi eksperci są zdania, że teraz bardzo trudno będzie wyzwolić się z niebezpiecznej spirali promocyjnej, w ktorą zaplątał się polski handel.
- Wolne niedziele tuż-tuż. Trzy miesiące. Tyle czasu wystarczy, aby zebrać 100 tys. podpisów pod obywatelskim projektem ustawy ograniczającej handel w niedziele - tak uważa Alfred Bujara, przewodniczący Krajowego Sekretariatu Banków, Handlu i Ubezpieczeń NSZZ Solidarność, inicjator akcji wolnych niedziel.
- Sklep Polski zmierza ku Mazowszu. Sieć Sklep Polski chce zakończyć br. okrągłą liczbą 500 sklepów. Operator planuje ponadto dalsze utwardzanie franczyzy oraz umocnienie obecności m.in. w województwach lubuskim i kujawsko-pomorskim.
- Niewypał podatkowy. Już tylko cud może sprawić, że nowy podatek od sklepów wejdzie w życie 1 lipca br.
- Trzeba poszerzać asortyment. - W sklepach spożywczych o powierzchni sprzedaży do 300 mkw. najważniejszym okresem pod względem wartości sprzedaży pozostaje lato, kiedy klienci częściej wpadają do pobliskich placówek po piwo, lody czy napoje - mówi Hubert Hozyasz z Centrum Monitorowania Rynku.

106 stron

To nie będzie sezon ogórkowy

Projekt ustawy, który obecnie nazywa się „o podatku od sprzedaży detalicznej”, wydaje się blisko finalizacji, ponieważ jego założenia akceptuje większość branży. Według Centrum Informacyjnego Rządu dopracowania wymagają jeszcze kwestie definicyjne. Po poprawkach natury prawno-legislacyjnej ustawa będzie jeszcze raz przedmiotem obrad Komitetu Stałego Rady Ministrów. Oznacza to, że plany Ministerstwa Finansów zakładające wejście w życie nowego podatku od 1 lipca br. stoją pod znakiem zapytania. O krętych losach nowej ustawy podatkowej dla handlu, nad którą prace trwają od ubiegłego roku, więcej pisze Katarzyna Pierzchała w artykule pt. „Niewypał podatkowy”. Tymczasem Alfred Bujara, przewodniczący Krajowego Sekretariatu Banków, Handlu i Ubezpieczeń NSZZ „Solidarność”, inicjator akcji wolnych niedziel, uważa, że wystarczą trzy miesiące, aby zebrać 100 tys. podpisów pod obywatelskim projektem ustawy ograniczającej handel w niedziele. Oznacza to, że już w sierpniu projekt – wraz z wymaganymi min. 100 tys. podpisami – mógłby trafić do marszałka Sejmu, który może go przyjąć do dalszego procedowania bądź odrzucić (więcej w artykule pt. „Wolne niedziele tuż-tuż”). Wygląda więc na to, że wakacje w handlu nie będą jak zwykle sezonem ogórkowym. Przeciwnie – w życie mają szanse wejść inicjatywy, które zmienią oblicze rodzimego handlu. Tak jak swojego czasu zmieniły je promocje. Dziś decydują one o ok. 30 proc. sprzedaży w Polsce. Przodują w nich hipermarkety i dyskonty. Nasi eksperci są zdania, że teraz bardzo trudno będzie wyzwolić się z niebezpiecznej spirali promocyjnej, w którą zaplątał się polski handel (szczegóły w artykule pt. „W spirali promocji”).

W żadną spiralę nie zaplątała się natomiast tegoroczna, 15. już edycja Hitu Handlu – konkursu, w którym detaliści wskazali najlepsze produkty w 83 kategoriach branży FMCG. Nagrody specjalne otrzymają tym razem trzy produkty oraz jedna kampania reklamowa. Ponadto redakcja przyznała wyróżnienie dla najpopularniejszej premiery produktowej pod względem liczby odsłon w Handlu Extra.

Zwycięzcom gratulujemy!

Ilona Mrozowska
zastępca redaktora naczelnego
"Handel"
Ilona Mrozowska

  • O magazynie

    Miesięcznik branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli, kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    bezpłatny dostęp do serwisu "Handel Extra",
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę.

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konkurs Hit Handlu
    Kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska Monika Łojek

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Handel"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu

    Monika Łojek Anna Piskorz Nataliia Giermuda

  • Kontakt z Redakcją

    Joanna Hamdan

  • Historia magazynu

       Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, „Handel” opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju branży FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysoką pozycję w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek na temat tego, jak skutecznie konkurować na szybko zmieniającym się rynku.

       W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami „Handel” przybrał nową, atrakcyjną szatę graficzną. Obecnie jako miesięcznik w nakładzie 80 000 dociera do sklepów niezależnych (działających pod własnym szyldem), placówek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarketów.
    Wszystkie te kanały zostały wzięte pod uwagę w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonakładowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W całkowitej próbie, wynoszącej 1036 wywiadów, najwyższe wskaźniki uzyskał właśnie miesięcznik „Handel”, notując 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.

       Aż 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelników za pośrednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami są właściciele i kierownicy niezależnych sklepów detalicznych z branży FMCG na terenie całego kraju. Pozostałe 15 000 egz. jest rozpowszechniane za pośrednictwem sieci Eurocash. Nakład i dystrybucja są kontrolowane przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Według danych GfK Polonia na początku 2010 roku działało 93 000 sklepów małego formatu – niezależne stanowiły ok. 79 proc.

       Zawartość merytoryczna czasopisma od początku jego istnienia na rynku stoi na najwyższym poziomie. Każde wydanie „Handlu” zawiera informacje o aktualnych branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, najnowszych metodach i narzędziach w zarządzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kształtującymi wizerunek polskiej branży FMCG. Informujemy o nowościach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynków produktów spożywczych i niespożywczych, raporty specjalne oraz artykuły o technologiach i trendach w wyposażeniu sklepów. „Handel” jest także lekturą dla polskich producentów i dystrybutorów dóbr FMCG.

    Od września 2014r. magazyn dostępny jest również w wersji cyfrowej.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu Handel

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2016 VFP Communications Ltd.