W numerze między innymi:

- Muszkieterka już w drugim pokoleniu. Inwestycje w fotowoltaikę, kasy samoobsługowe, a także rozwój e-sklepu i rozbudowa stacjonarnego supermarketu, o rosnących kosztach prowadzenia biznesu nie wspominając – z tymi wyzwaniami mierzy się właśnie Dominika Tumielewicz, która z sukcesem przejęła po rodzicach trzy sklepy Intermarché w Gorzowie Wielkopolskim. Na tym nie koniec jej aktywności.

- Wysokie loty Biedronki. Lokalizacja w warszawskiej Elektrowni Powiśle zobowiązuje. Ale nie tylko z powodu tego zobowiązania Biedronka w tym miejscu przypomina bardziej minidelikatesy niż dyskont.

- Świąteczna mortadela. Zakupowa gorączka przedświąteczna jest bardzo ważna dla handlu. Detalistów pytamy, jakich świąt spodziewają się w tym roku.

- Zdrowa franczyza zawsze się obroni. Przyłączenie się do sieci franczyzowej to dobre rozwiązanie dla osób wchodzących w przedsiębiorczość. Jest też niezwykle pomocne w prowadzeniu biznesu w tak trudnych czasach, jakie właśnie nastały.

- Zatrudnianie obywateli Ukrainy. Uchodźcy zza wschodniej granicy coraz częściej podejmują pracę w naszym kraju, na czym korzysta m.in. handel. Wyjaśniamy więc, jakie obowiązki podatkowe oraz BHP leżą po stronie pracodawcy

- Zakaz sprzedaży aut spalinowych w Polsce po 2035 r.: co to oznacza dla flot dostawczych? W przypadku tak epokowych zmian to nieodległa perspektywa czasowa. Jak będzie wyglądał w praktyce transport w takich warunkach?

 116 stron o handlu

Eksperci i detaliści dla detalistów i o detalistach

CHOĆ NIE JEST TO NAJLEPSZY CZAS NA INWESTYCJE, BOHATERKA NASZEJ OKŁADKI MYŚLI O OTWARCIU KOLEJNEGO SKLEPU POD SZYLDEM INTERMARCHÉ. TE, KTÓRE JUŻ PROWADZI, WYRÓŻNIA KILKA RZECZY, KTÓRYMI SIĘ Z NAMI DZIELI, A MY PRZEKAZUJEMY KU INSPIRACJI. CO ZATEM DZIAŁA? „Nastawiamy się na działy świeże. Specyfiką naszych placówek jest fakt, że sami przerabiamy mięso czerwone i wyrabiamy wędliny, które mają już swoich zagorzałych fanów” – mówi. Ponadto produkuje też sama garmażerkę, i to po nią też specjalnie przyjeżdżają klienci. „Takie manufaktury są kosztowne, ale dają zarazem możliwość wprowadzenia indywidualnej oferty. Klienci ją doceniają, co widzimy po obrotach, ale też po komentarzach w naszych mediach społecznościowych” – tłumaczy nasza bohaterka. Jej sklepy widać też na Facebooku, który jest kanałem kontaktu z klientami – ci piszą wiadomości, wystawiają komentarze, mogą znaleźć bieżącą ofertę. Po więcej zapraszam do naszej rozmowy miesiąca.
Jak co miesiąc sprawdzamy też ceny w mniejszych sklepach. Tu jeden produkt tanieje, a wzrost cen szeregu monitorowanych przez nas produktów przewyższa inflację. W czołówce utrzymują się cukier, masło i olej.
Detaliści w Głosie branży dzielą się z nami z kolei przewidywaniami odnośnie do świątecznych zakupów Polaków i swoimi pomysłami na zwiększenie obrotów. To głos tych, którzy prowadzą sklepy w ramach sieci franczyzowych. Na przeciwległym biegunie mamy dyskonty, które także mają swoje pomysły. O tym, dlaczego Lidlowi idzie tak dobrze w Europie Środkowo-Wschodniej, pisze jeden z naszych felietonistów. Drugi natomiast przekonuje o potrzebie wprowadzania przez producentów i detalistów innowacji, zwłaszcza w czasach drożyzny i skłonności konsumentów do oszczędzania.
Jak będą w tym kontekście kupować Polacy na święta? Eksperci twierdzą, że dla Polaków to na tyle ważna okazja, że zakupy, które mogą, zrobią wcześniej, żeby rozłożyć wydatki, ale nie zrezygnują z uroczystego ugoszczenia rodziny i znajomych oraz świętowania.
Na ten intensywny czas w handlu życzymy więc Państwu zwiększania obrotów (tych wolumenowych, a nie tylko wartościowych wynikających ze wzrostu cen) i jak najwięcej przewidywalności w tych czasach.



Michalina Szczepańska






redaktor naczelna
miesięcznika „Handel”
Michalina Szczepańska

  • O magazynie

    Miesięcznik branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli, kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    bezpłatny dostęp do serwisu "Handel Extra",
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę.

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konkurs Hit Handlu
    Kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska Monika Łojek

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Handel"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu

    Monika Łojek Anna Piskorz Nataliia Giermuda

  • Kontakt z Redakcją

    Joanna Hamdan

  • Historia magazynu

       Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, „Handel” opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju branży FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysoką pozycję w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek na temat tego, jak skutecznie konkurować na szybko zmieniającym się rynku.

       W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami „Handel” przybrał nową, atrakcyjną szatę graficzną. Obecnie jako miesięcznik w nakładzie 80 000 dociera do sklepów niezależnych (działających pod własnym szyldem), placówek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarketów.
    Wszystkie te kanały zostały wzięte pod uwagę w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonakładowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W całkowitej próbie, wynoszącej 1036 wywiadów, najwyższe wskaźniki uzyskał właśnie miesięcznik „Handel”, notując 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.

       Aż 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelników za pośrednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami są właściciele i kierownicy niezależnych sklepów detalicznych z branży FMCG na terenie całego kraju. Pozostałe 15 000 egz. jest rozpowszechniane za pośrednictwem sieci Eurocash. Nakład i dystrybucja są kontrolowane przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Według danych GfK Polonia na początku 2010 roku działało 93 000 sklepów małego formatu – niezależne stanowiły ok. 79 proc.

       Zawartość merytoryczna czasopisma od początku jego istnienia na rynku stoi na najwyższym poziomie. Każde wydanie „Handlu” zawiera informacje o aktualnych branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, najnowszych metodach i narzędziach w zarządzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kształtującymi wizerunek polskiej branży FMCG. Informujemy o nowościach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynków produktów spożywczych i niespożywczych, raporty specjalne oraz artykuły o technologiach i trendach w wyposażeniu sklepów. „Handel” jest także lekturą dla polskich producentów i dystrybutorów dóbr FMCG.

    Od września 2014r. magazyn dostępny jest również w wersji cyfrowej.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu Handel

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.