- Droga krzyżowa. W ustawie budżetowej na 2016 r. wpływy z tytułu podatku od sprzedaży detalicznej określone zostały na poziomie 2 mld zł. W rzeczywistości będą nawet pięciokrotnie niższe wskutek niespodziewanie długich prac nad projektem ustawy.

- Na zachód od Wisły. - Rozwijamy sieć wszędzie tam, gdzie są nasze magazyny, czyli na zachód od Wisły - mówi Robert Siemiński, prezes Grupy Marol i dyrektor generalny Chaty Polskiej.

- Dużo, ładnie i odpowiedzialnie. Bogaty asortyment, konkurencyjne ceny, profesjonalna obsługa oraz niepowtarzalny klimat sklepów sprawiają, że tarnowska alkoholowa sieć Al.Capone jest już dobrze rozpoznawalna w Malopolsce i na Podkarpaciu. Teraz operator planuje rozwój w województwach świętokrzyskim, lubelskim i śląskim.

- Jak muszkieterowie. Jeden za wszystkich, wszyscy za jednego. Nasi eksperci w jednym są zgodni. Jeśli ma być zakaz handlu w niedziele, to tylko całkowity. Bez wyjątków dla centrów dystrybucyjnych, hurtowni, sklepów w miejscowościach letniskowych czy kiosków na dworcu.

- Historia kołem się toczy. Równo rok temu właściciele sklepików szkolnych tkwili w niepewności, czy będą mieli pracę od 1 września. Teraz znów ma być zmiana przepisów, a nowy rok szkolny coraz bliżej.

82 strony

Jeszcze nie meta

Procedowanie nad podatkiem od sprzedaży na finiszu, brakuje tylko podpisu prezydenta [30.07.]. Może się zdarzyć, że gdy czytają Państwo ten tekst, prezydent już ustawę podpisał – ma czas do 15 sierpnia. Czy przepisy nowej ustawy spełnią oczekiwania rządu? Nie, bo wchodzą za późno na uzyskanie 2 mld zł. Czy spełnią oczekiwania rodzimych graczy detalicznego rynku? Nie całkiem.

Cytowany przez Katarzynę Pierzchałę w Temacie numeru Wojciech Kruszewski, szef PSH Lewiatan, uważa, że daje szanse rozwoju małym i średnim firmom. Z kolei zdaniem Roberta Siemińskiego, prezesa Grupy Marol i generalnego dyrektora Chaty Polskiej, w zasadzie tak, ale najwyższa stawka podatku mogłaby być wyższa. W wywiadzie wyjaśnia, że dopiero wtedy możliwe byłoby zniwelowanie przewagi konkurencyjnej wielkopowierzchniowych nad mniejszymi rodzimymi sieciami. Czy te wielkopowierzchniowe poddadzą się bez walki? Na pewno nie. Ich bronią na poziomie europejskim jest casus Węgier, które próbowały opodatkować największe sieci i wycofały się z tego (także z powodów polityki wewnętrznej). Mają silną pozycję w EuroCommerce, zrzeszającej detalistów, hurtowników i organizacje handlowe z 31 krajów, która to organizacja na pewno wesprze je w działaniach przeciwko podatkowi. Pytania można mnożyć w nieskończoność, choć na wiele odpowiedzi wydają się oczywiste. Na przykład: jak sieci będą rekompensować nowy koszt? Oczywiście będą starać się podzielić nim z dostawcami. Pierwszy przykład już jest – Stokrotka. List do dostawców podpisany m.in. przez Jarosława Kalinowskiego, prezesa Emperii, z propozycją dodatkowego, 1,4-proc. rabatu od 1 września, stał się w lipcu biznesowym hitem dnia w mediach. Zbliża się okres negocjacji warunków na przyszły rok, więc takich sugestii dostawcy mogą spodziewać się więcej.

Dla handlu I połowa roku była gorąca właśnie ze względu na prace nad projektem ustawy o podatku od sprzedaży. Druga połowa też zapowiada się ciekawie – zakaz handlu w niedziele (artykuł w dziale Opinie) i nowy asortyment w sklepikach szkolnych. Bo początek roku szkolnego zbliża się, a rozporządzenie jeszcze nie weszło w życie. Jak zwykle będzie w ostatniej chwili.



Barbara Mikusińska-Ozdobińska
redaktor naczelny
"Handel"
Barbara Mikusińska-Ozdobińska

  • O magazynie

    Miesięcznika branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli i kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    bezpłatny dostęp do serwisu "Handel Extra",
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmowa wysyłka.

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Program Prowadź z Handlem
    Konkurs Hit Handlu
    Konferencje pod egidą magazynu
    Kontakt w sprawie wydarzeń
    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska Monika Łojek

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Handel"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
    Monika Łojek Anna Piskorz Karolina Małek

  • Kontakt z Redakcją

    Joanna Hamdan

  • Historia magazynu

       Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, „Handel” opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju branży FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysoką pozycję w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek na temat tego, jak skutecznie konkurować na szybko zmieniającym się rynku.

       W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami „Handel” przybrał nową, atrakcyjną szatę graficzną. Obecnie jako miesięcznik w nakładzie 80 000 dociera do sklepów niezależnych (działających pod własnym szyldem), placówek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarketów.
    Wszystkie te kanały zostały wzięte pod uwagę w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonakładowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W całkowitej próbie, wynoszącej 1036 wywiadów, najwyższe wskaźniki uzyskał właśnie miesięcznik „Handel”, notując 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.

       Aż 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelników za pośrednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami są właściciele i kierownicy niezależnych sklepów detalicznych z branży FMCG na terenie całego kraju. Pozostałe 15 000 egz. jest rozpowszechniane za pośrednictwem sieci Eurocash. Nakład i dystrybucja są kontrolowane przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Według danych GfK Polonia na początku 2010 roku działało 93 000 sklepów małego formatu – niezależne stanowiły ok. 79 proc.

       Zawartość merytoryczna czasopisma od początku jego istnienia na rynku stoi na najwyższym poziomie. Każde wydanie „Handlu” zawiera informacje o aktualnych branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, najnowszych metodach i narzędziach w zarządzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kształtującymi wizerunek polskiej branży FMCG. Informujemy o nowościach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynków produktów spożywczych i niespożywczych, raporty specjalne oraz artykuły o technologiach i trendach w wyposażeniu sklepów. „Handel” jest także lekturą dla polskich producentów i dystrybutorów dóbr FMCG.

    Od września 2014r. magazyn dostępny jest również w wersji cyfrowej.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu Handel

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2016 VFP Communications Ltd.