- Wsłuchaj się w głos klienta. Klienci nie porzucają małych sklepów. Pod warunkiem że czują się traktowani specjalnie, a personel reaguje na ich indywidualne pragnienia i potrzeby.

- Wystarczy być cierpliwym. Wiesław Włodarski, prezes FoodCare, zapowiada kolejne inwestycje i dalszy rozwój swoich marek.

- Bezkonkurencyjny Lewiatan. Choć działa dopiero od marca, od razu spodobał się okolicznym mieszkańcom. Mimo że naprzeciwko jest Biedronka.

- Agent agentowi nierówny. Ustawowa obniżka opłaty interchange nie spowodowala zasadniczej redukcji stawek za transakcje bezgotówkowe ponoszonych przez deatlistów. Wybierając agenta rozliczeniowego, trzeba pytać o jego prowizję.

- Zaangażować odbiorcę. Mięso i wędliny to specyficzne kategorie. W nich bowiem konsumenci szukają przede wszystkim swojskości i polskości, coraz częściej z górnej półki. O tym, jak budować i wspierać te kategorie, opowiada Jacek Ziąbski, kierownik marketingu Grupy Olewnik.

98 stron

Jabłko w roli głównej

Spożywanie polskich jabłek świeżych i przetworzonych jest patriotycznym obowiązkiem. Przy okazji należy też jeść polskie gruszki, śliwki, wciąż jeszcze obecne polskie borówki pochodzące z krzaków borówki wysokiej, wdzięcznie nazywanych amerykańskimi. To dla właścicieli sklepów doskonała okazja do wykazania się marketingową inwencją i równocześnie do przyłączenia się do ruchu wspierania polskich producentów owoców oraz do niwelowania niekorzystnych skutków rosyjskiego embarga dla polskiej gospodarki. Wyeksponowanie owoców pochodzących od rodzimych producentów, duże napisy informujące o tym nie wymagają wielu wysiłków i środków. Warto też zwrócić baczną uwagę na działania podejmowane przez producentów przetworów z polskich owoców. Mam nadzieję, że w przypadku producentów soków i napojów nie skończy się tylko na apelu, aby hasło „Jedz jabłka, pij cydr” rozbudować do „Jedz jabłka, pij soki jabłkowe i cydr”. Jeśli chodzi o producentów cydru, to – zwłaszcza Ambra, lider tej młodej kategorii z marką Cydr Lubelski – robią, co mogą, aby rozpropagować ten niskoalkoholowy trunek mimo ograniczeń w reklamowaniu. Czy uda im się wprowadzić go na listę narodowych napojów? Tak, jeśli cydr tak jak piwo będzie wszechobecny – w każdym sklepie i punkcie gastronomicznym, i jeśli będzie tak jak piwo reklamowany. Cydr jest kategorią o ogromnym potencjale, liczby mówią same za siebie. Około 1,5 mln litrów sprzedanych w 2013 r. wobec około 400 tys. litrów w 2012 r. Co za dynamika! W artykule poświęconym tej kategorii przytaczamy prognozy jej rozwoju: w tym roku 7-8 mln litrów, a za pięć lat – 30 do 80 mln sprzedanych litrów. Jeszcze kilka lat temu nikt by nie uwierzył w możliwość tak szybkiego rozwoju nowej alkoholowej kategorii... Rocznica Lewiatana Z Lewiatan Holding dostaliśmy krótki komunikat o przypadającej na ten rok rocznicy 20-lecia istnienia sieci. Pamiętam jej początki, w 1994 r. „Handel” miał już rok. O franchisingu prawie nikt nic wówczas nie wiedział, ale intuicyjnie założyciele Lewiatana czuli, że razem mogą więcej. Przede wszystkim jeśli chodzi o zakupy, nie o standardy dotyczące sklepów. Sieć rozrastała się, aktywnie uczestniczyła w konsolidacji detalu i hurtu, aby ostatecznie znaleźć się (większość regionalnych spółek) w grupie Eurocash. Z typowej grupy zakupowej przekształciła się w sieć franczyzową. W tym numerze opisujemy jeden z nowo otwartych sklepów Lewiatana. Trudno mu coś zarzucić, od razu stał się ulubieńcem okolicznych mieszkańców. No cóż, minęło 20 lat.

Barbara Mikusińska-Ozdobińska
redaktor naczelny
"Handel"
Barbara Mikusińska-Ozdobińska

  • O magazynie

    Miesięcznik branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli, kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    bezpłatny dostęp do serwisu "Handel Extra",
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę.

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konkurs Hit Handlu
    Kontakt w sprawie wydarzeń
    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska Monika Łojek

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Handel"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
    Monika Łojek Anna Piskorz Nataliia Giermuda

  • Kontakt z Redakcją

    Joanna Hamdan

  • Historia magazynu

       Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, „Handel” opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju branży FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysoką pozycję w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek na temat tego, jak skutecznie konkurować na szybko zmieniającym się rynku.

       W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami „Handel” przybrał nową, atrakcyjną szatę graficzną. Obecnie jako miesięcznik w nakładzie 80 000 dociera do sklepów niezależnych (działających pod własnym szyldem), placówek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarketów.
    Wszystkie te kanały zostały wzięte pod uwagę w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonakładowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W całkowitej próbie, wynoszącej 1036 wywiadów, najwyższe wskaźniki uzyskał właśnie miesięcznik „Handel”, notując 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.

       Aż 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelników za pośrednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami są właściciele i kierownicy niezależnych sklepów detalicznych z branży FMCG na terenie całego kraju. Pozostałe 15 000 egz. jest rozpowszechniane za pośrednictwem sieci Eurocash. Nakład i dystrybucja są kontrolowane przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Według danych GfK Polonia na początku 2010 roku działało 93 000 sklepów małego formatu – niezależne stanowiły ok. 79 proc.

       Zawartość merytoryczna czasopisma od początku jego istnienia na rynku stoi na najwyższym poziomie. Każde wydanie „Handlu” zawiera informacje o aktualnych branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, najnowszych metodach i narzędziach w zarządzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kształtującymi wizerunek polskiej branży FMCG. Informujemy o nowościach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynków produktów spożywczych i niespożywczych, raporty specjalne oraz artykuły o technologiach i trendach w wyposażeniu sklepów. „Handel” jest także lekturą dla polskich producentów i dystrybutorów dóbr FMCG.

    Od września 2014r. magazyn dostępny jest również w wersji cyfrowej.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu Handel

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2016 VFP Communications Ltd.