W numerze między innymi:

• Żabka się dostosowuje i różnicuje. Każdy nowy koncept pozwala nam wejść w nowe, dotychczas nieosiągalne lokalizacje – mówi Anna Grabowska, wiceprezeska ds. strategii konsumenckich w Grupie Żabka. Dziś sklepy sieci bywają minicentrum handlowo-usługowym.

• Koszyk cen w listopadzie: już nic nie jest tańsze niż przed rokiem. Mija 12 miesięcy, odkąd publikujemy koszyk cen, a takiego wyniku do tej pory nie było. Każdy z monitorowanych produktów drożeje. Najmniej o 4,3%.

• Koszyk cen w grudniu: Na paragonach widać spadki. Ale (jeszcze) nie rok do roku. W ujęciu miesięcznym widać spadki cen żywności, przynajmniej na paragonach z mniejszych sklepów. Część z tych obniżek to promocje, których według badań poszukuje już większość Polaków.

 • Lokalność w wersji mini. Kawomat, maszyna do hot dogów, gorąca zupa każdego dnia – oto wyróżniki DHTmini, czyli pierwszego sklepu convenience znanej na północy Warszawy lokalnej sieci DH Tarchomin. Jest jeszcze jeden jego znak szczególny: ruszył w dość specyficznej lokalizacji.

• Gorący towar. Pieczywo drożeje w ostatnich miesiącach nawet dwucyfrowo, pokazuje nasz koszyk cen tworzony z CMR. Zaprzyjaźnionych z nami detalistów pytamy, jak sytuacja wygląda u nich i czego spodziewają się w 2023 r.

• Zakupy z psem są możliwe Coraz więcej Polaków szuka miejsc, do których może udać się z psem bez ryzyka wyproszenia. Sprawdzamy zatem, gdzie jest to możliwe.

100 stron o handlu

30 lat minęło…

…ALE CHYBA NIE JAK JEDEN DZIEŃ. TAK MIESIĘCZNIK „HANDEL”, KTÓRY UKAZUJE SIĘ OD 1993 R., JAK I POLSKI HANDEL – PAŃSTWA SKLEPY, SPOSÓB PROWADZENIA DZIAŁALNOŚCI, ASORTYMENT I MNÓSTWO INNYCH RZECZY – ZMIENIŁY SIĘ I CAŁY CZAS SIĘ ZMIENIAJĄ. MAMY SZCZĘŚCIE I PRZYWILEJ OD 30 LAT TO OBSERWOWAĆ, OPISYWAĆ I BYĆ GŁOSEM TEGO, CO SIĘ W HANDLU DZIEJE. O tym, co było, gdy startowaliśmy, piszemy na samym końcu na kilku stronach retro, przygotowując się do obchodu jubileuszu wydawania naszego miesięcznika.
Z kolei o tym, co będzie, dyskutujemy w materiałach na wcześniejszych kilkudziesięciu stronach tego wydania. Co więc będzie? Żabka będzie w coraz mniejszych miejscowościach i dotychczas nietypowych dla siebie lokalizacjach dzięki kolejnym rozwijanym formatom, m.in. o nich opowiada bohaterka naszej okładki. Będzie też widać spadki cen w niektórych kategoriach. Wprawdzie nie rok do roku, ale miesiąc do miesiąca, co pokazuje już nasz grudniowy koszyk cen. Będzie również… mniej marnotrawstwa, detaliści w naszym Głosie branży omawiają tym razem część asortymentu, konkretnie pieczywo. Dostrzegają bardziej racjonalne zachowania klientów, którzy nie kupują więcej, niż potrzebują.
Będzie także żyło się konsumentom bardziej przejrzyście, przynajmniej jeśli chodzi o ciągle zmieniające się promocje – przypominamy, że dyrektywa Omnibus nakłada również na sklep stacjonarny obowiązek informowania (w przypadku promocji) o najniższej cenie z ostatnich 30 dni. Dotyczy to wprawdzie produktów o dłuższym terminie ważności, a więc tylko części spożywczego handlu, pokazuje jednak konsumentom jasno, co jest iluzoryczną, a co faktyczną promocją.
A jak będzie wyglądał popyt w różnych walentynkowych kategoriach? To sprawdził specjalnie dla nas panel badawczy Ariadna. Reprezentatywną grupę Polaków pytaliśmy, co będą kupować/konsumować, ile wydadzą pieniędzy, na co będą zwracać uwagę, wkładając produkt do koszyka. Szczegóły w raporcie „Walentynki”.
Co zaś będzie się działo w nabiale – w naszym przeglądzie trendów. Oczywiście z uwzględnieniem roślinnych alternatyw dla produktów odzwierzęcych. Do przeczytania za miesiąc, w tym czasie zachęcam zaś do zaglądania na portal HandelExtra.pl i słuchania naszej podcastowej serii: „Posłuchaj, co w Handlu”. Do znalezienia na Spotify, iTunes, Google Podcasts i naszym portalu.



Michalina Szczepańska






redaktor naczelna
miesięcznika „Handel”
Michalina Szczepańska

  • O magazynie

    Miesięcznik branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli, kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    bezpłatny dostęp do serwisu "Handel Extra",
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę.

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konkurs Hit Handlu
    Kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska Monika Łojek

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Handel"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu

    Monika Łojek Anna Piskorz Nataliia Giermuda

  • Kontakt z Redakcją

    Joanna Hamdan

  • Historia magazynu

       Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, „Handel” opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju branży FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysoką pozycję w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek na temat tego, jak skutecznie konkurować na szybko zmieniającym się rynku.

       W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami „Handel” przybrał nową, atrakcyjną szatę graficzną. Obecnie jako miesięcznik w nakładzie 80 000 dociera do sklepów niezależnych (działających pod własnym szyldem), placówek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarketów.
    Wszystkie te kanały zostały wzięte pod uwagę w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonakładowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W całkowitej próbie, wynoszącej 1036 wywiadów, najwyższe wskaźniki uzyskał właśnie miesięcznik „Handel”, notując 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.

       Aż 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelników za pośrednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami są właściciele i kierownicy niezależnych sklepów detalicznych z branży FMCG na terenie całego kraju. Pozostałe 15 000 egz. jest rozpowszechniane za pośrednictwem sieci Eurocash. Nakład i dystrybucja są kontrolowane przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Według danych GfK Polonia na początku 2010 roku działało 93 000 sklepów małego formatu – niezależne stanowiły ok. 79 proc.

       Zawartość merytoryczna czasopisma od początku jego istnienia na rynku stoi na najwyższym poziomie. Każde wydanie „Handlu” zawiera informacje o aktualnych branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, najnowszych metodach i narzędziach w zarządzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kształtującymi wizerunek polskiej branży FMCG. Informujemy o nowościach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynków produktów spożywczych i niespożywczych, raporty specjalne oraz artykuły o technologiach i trendach w wyposażeniu sklepów. „Handel” jest także lekturą dla polskich producentów i dystrybutorów dóbr FMCG.

    Od września 2014r. magazyn dostępny jest również w wersji cyfrowej.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu Handel

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.