W numerze między innymi:

- Jak Dawid z Goliatem. Dzięki franczyzie handel w Polsce jest konkurencyjny i prężny, co z kolei pomaga rozwijać lokalne rynki. Operatorzy sieci partnerskich i franczyzowych odgrywają bardzo ważną rolę w zwiększaniu konkurencyjności na rynku z wielką korzyścią dla konsumenta – uważa Pedro Martinho, członek zarządu Grupy Eurocash, odpowiedzialny m.in. za dział zakupów centralnych, audytu i marketingu grupy.

- Mały handel na fali. Co boli detalistów, jakie są najsilniejsze strony ich największych konkurentów i jak zamierzają zmienić sklepy. O to zapytaliśmy 1,3 tys. z nich zrzeszonych w sieci Rabat Detal.

- Skrzyżowanie formatów. Takiego rozwiązania jeszcze nie było. Carrefour uruchomił pod jednym adresem dwa formaty sklepów – Carrefour Bio i Carrefour Express Convenience.

- Jak ruszyć ze sklepem online? Połączenie sprzedaży stacjonarnej i internetowej to już nie przyszłość, lecz teraźniejszość.

- Alkoholowy e-ewenement. Mogłoby się wydawać, że dziś przez internet można kupić wszystko. Zwłaszcza w dobie pandemii, gdy sklepy prześcigają się w pomysłach, aby dostarczać klientom zamówienia wprost do ich domów. Nie dotyczy to jednak alkoholu.

- Pandemiczna karuzela. Dotychczasowe plany trzeba było odłożyć ad acta, a realizować inwestycje, które wymusiła na nas pandemia – zgodnie przyznają detaliści poproszeni przez „Handel” o podsumowanie mijającego roku.

 166 stron o handlu

Mali na fali

– NIEZALEŻNI PRZEDSIĘBIORCY, WŁAŚCICIELE SKLEPÓW CONVENIENCE, MAŁYCH SUPERMARKETÓW CZY SKLEPÓW SPECJALISTYCZNYCH WYGRALI. To oni zrobili rewolucję, bo znają swojego klienta, mają dobre relacje z personelem, działają w lokalnej społeczności – mówi w rozmowie miesiąca Pedro Martinho, członek zarządu Grupy Eurocash, nakreślając przemianę, jaką przeszedł polski handel w ostatnich 20 latach.

To podsumowanie, podsumowanie tego, co już się zadziało. A co się dzieje teraz i co się jeszcze zadzieje? Producenci, detaliści, hurtownicy mówią o wielkiej szansie, jaką „dostał” z powodu pandemii mały handel. Przykłady? Bardzo proszę. Prawie jedna piąta przedsiębiorców sieci Rabat Detal pytana o największe bolączki związane z pandemią przyznaje wprost: bolączek brak, jest lepiej, niż było, klienci przychodzą rzadziej, ale więcej kupują i obroty rosną. Szerzej o przeprowadzonym w październiku badaniu piszemy w analizie.

– W najbliższych miesiącach kluczowa będzie dostępność produktów, ponieważ jeśli dojdzie do kolejnego lockdownu, to konsumenci częściej będą korzystać ze sklepów małoformatowych. Mały handel zyskuje od kilku miesięcy na znaczeniu i tak pewnie będzie przez najbliższy czas – to już nie detalista, ale producent – prezes Herbapolu-Lublin w kolejnej z rozmów tego wydania „Handlu”.

Bliskość, lokalność, zaufanie – to cenią sobie teraz konsumenci w sklepach najbardziej. To w nich będą też więcej niż zwykle kupować przed świętami Bożego Narodzenia. Na które kategorie i produkty warto zwrócić w tym kontekście szczególną uwagę, piszemy w świątecznym raporcie.

Patrzymy też w nieco dalszą przyszłość, podsumowując Next Day Summit – Consumer of the Future, czyli więcej niż konferencję – wydarzenie składające się z paneli dyskusyjnych, prelekcji i wywiadów na żywo, w wersji video on demand, z prezentacji i podcastów. Tu dyskutujemy o tym, jak zmieni się konsument, jego potrzeby i zachowania, a więc jak – również będąc małym detalistą – na nie odpowiedzieć – co wstawić na sklepowe półki, jak przeobrazić sklep.

Zachęcam do czytania, słuchania, oglądania i komentowania.


Michalina Szczepańska






redaktor naczelna
miesięcznika „Handel”
Michalina Szczepańska

  • O magazynie

    Miesięcznik branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli, kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    bezpłatny dostęp do serwisu "Handel Extra",
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę.

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konkurs Hit Handlu
    Kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska Monika Łojek

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Handel"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu

    Monika Łojek Anna Piskorz Nataliia Giermuda

  • Kontakt z Redakcją

    Joanna Hamdan

  • Historia magazynu

       Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, „Handel” opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju branży FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysoką pozycję w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek na temat tego, jak skutecznie konkurować na szybko zmieniającym się rynku.

       W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami „Handel” przybrał nową, atrakcyjną szatę graficzną. Obecnie jako miesięcznik w nakładzie 80 000 dociera do sklepów niezależnych (działających pod własnym szyldem), placówek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarketów.
    Wszystkie te kanały zostały wzięte pod uwagę w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonakładowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W całkowitej próbie, wynoszącej 1036 wywiadów, najwyższe wskaźniki uzyskał właśnie miesięcznik „Handel”, notując 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.

       Aż 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelników za pośrednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami są właściciele i kierownicy niezależnych sklepów detalicznych z branży FMCG na terenie całego kraju. Pozostałe 15 000 egz. jest rozpowszechniane za pośrednictwem sieci Eurocash. Nakład i dystrybucja są kontrolowane przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Według danych GfK Polonia na początku 2010 roku działało 93 000 sklepów małego formatu – niezależne stanowiły ok. 79 proc.

       Zawartość merytoryczna czasopisma od początku jego istnienia na rynku stoi na najwyższym poziomie. Każde wydanie „Handlu” zawiera informacje o aktualnych branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, najnowszych metodach i narzędziach w zarządzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kształtującymi wizerunek polskiej branży FMCG. Informujemy o nowościach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynków produktów spożywczych i niespożywczych, raporty specjalne oraz artykuły o technologiach i trendach w wyposażeniu sklepów. „Handel” jest także lekturą dla polskich producentów i dystrybutorów dóbr FMCG.

    Od września 2014r. magazyn dostępny jest również w wersji cyfrowej.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu Handel

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.