- Energia pod konrolą. Szukając oszczędności, warto przyjrzeć się rachunkom za prąd. Niewielkim kosztem można obniżyć je o kilka procent rocznie.

- Zdążyć przed Biedronką. Bogdan Golik prowadzi delikatesy w centrum Tarczyna. Chce otworzyć kolejny sklep, by łatwiej było mu konkurować z dyskontami.

- Twarde delikatesy. Rozwijana przez Eurocash sieć Delikatesów Centrum to przykład tzw. twardej franczyzy. Są jednak detaliści, którzy cenią sobie ten rodzaj współpracy.

- Hiperproblem hipermarketów. Odwracają się od nich klienci, bo bliżej domu też mogą taniej kupić.

- Półka wyłącznie dla pań. Podpaski wciąż górą. Po tampony sięgają zwykle przedstawicielki młodego pokolenia, za to wkładki stają się produktem codziennym dla coraz większej liczby konsumentek.

Pozytywny trend

Właściwie kilka. Ten ledwo widoczny, trochę na wyrost, to inicjatywa resortu finansów o zniesieniu obowiązku oznaczania ceną każdego opakowania produktu. Brawo, bo po bublu, jakim są przepisy o konieczności drukowania na paragonach jednoznacznie brzmiących nazw produktów, zwątpiłam w możliwości poprawy. Ponieważ czytelnicy wciąż mają problem z jednoznaczną interpretacją tych przepisów – Sonda na str. 81 – na końcu podaję kontakt do Krajowej Informacji Podatkowej. Tam powinni uzyskać pomoc. Drugi to nie trend, tylko ostateczne załatwienie sprawy. Sejm 30 sierpnia znowelizował ustawę o usługach płatniczych. Korzystnie dla właścicieli sklepów, bo od stycznia 2014 r. stawka opłaty interchange wyniesie 0,5 proc., a nie jak teraz około 1,3 proc. Kolejny trend dotyczy konsumentów, którzy w lipcu i sierpniu chętniej wydawali pieniądze w sklepach. Jestem optymistką, więc druga połowa roku powinna być zdecydowanie lepsza niż pierwsza. Pesymiści z kolei uważają, że to chwilowa zmiana na lepsze, wynikająca z ładnej w sierpniu pogody i wakacyjnego rozkojarzenia konsumentów. Bez względu na rozwój sytuacji warto przyjrzeć się kosztom i wykorzystać możliwości konkurencyjnego rynku dostawców energii. Tak zrobił bohater tematu miesiąca Tomasz Świniarski. Zmienił operatora, poza tym przeanalizował też zużycie energii przez chłodziarki i zamrażarki oraz koszty oświetlenia. Do jakich doszedł wniosków – w artykule Łukasza Izakowskiego.
Pozytywny impuls

Ostatnio rozmawiałam z niezależnym właścicielem sklepu, który całkiem niedawno zaczął korzystać z komputerowego programu analizującego na bieżąco sprzedaż wszystkich produktów w jego placówce. Powiedział, że nie rozumie, jak mógł wcześniej zarządzać swoim sklepem. Bogdan Golik, którego sklep w Tarczynie opisujemy, żałuje, że tak późno tradycyjny system zmienił na samoobsługę. Warto porzucić stare przyzwyczajenia i zdecydować się na czasem nawet rewolucyjne zmiany. My też się zmieniliśmy. „Handel” zyskał nową szatę graficzną i nowe działy, do prowadzenia których zapraszam czytelników. Czekamy na Wasze uwagi i opinie.

Barbara Mikusińska-Ozdobińska
redaktor naczelny
"Handel"
Barbara Mikusińska-Ozdobińska

  • O magazynie

    Miesięcznik branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli, kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    bezpłatny dostęp do serwisu "Handel Extra",
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę.

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konkurs Hit Handlu
    Kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska Monika Łojek

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Handel"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu

    Monika Łojek Anna Piskorz Nataliia Giermuda

  • Kontakt z Redakcją

    Joanna Hamdan

  • Historia magazynu

       Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, „Handel” opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju branży FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysoką pozycję w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek na temat tego, jak skutecznie konkurować na szybko zmieniającym się rynku.

       W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami „Handel” przybrał nową, atrakcyjną szatę graficzną. Obecnie jako miesięcznik w nakładzie 80 000 dociera do sklepów niezależnych (działających pod własnym szyldem), placówek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarketów.
    Wszystkie te kanały zostały wzięte pod uwagę w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonakładowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W całkowitej próbie, wynoszącej 1036 wywiadów, najwyższe wskaźniki uzyskał właśnie miesięcznik „Handel”, notując 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.

       Aż 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelników za pośrednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami są właściciele i kierownicy niezależnych sklepów detalicznych z branży FMCG na terenie całego kraju. Pozostałe 15 000 egz. jest rozpowszechniane za pośrednictwem sieci Eurocash. Nakład i dystrybucja są kontrolowane przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Według danych GfK Polonia na początku 2010 roku działało 93 000 sklepów małego formatu – niezależne stanowiły ok. 79 proc.

       Zawartość merytoryczna czasopisma od początku jego istnienia na rynku stoi na najwyższym poziomie. Każde wydanie „Handlu” zawiera informacje o aktualnych branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, najnowszych metodach i narzędziach w zarządzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kształtującymi wizerunek polskiej branży FMCG. Informujemy o nowościach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynków produktów spożywczych i niespożywczych, raporty specjalne oraz artykuły o technologiach i trendach w wyposażeniu sklepów. „Handel” jest także lekturą dla polskich producentów i dystrybutorów dóbr FMCG.

    Od września 2014r. magazyn dostępny jest również w wersji cyfrowej.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu Handel

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.