W numerze między innymi:

- Realizujemy różne potrzeby. Jestem spokojny o naszą przyszłość. Hipermarket nadal pozostanie główną częścią centrum handlowego, wokół którego powstawać będą różnego rodzaju usługi pozwalające klientom zrealizować większość ich potrzeb – mówi Marek Pospiszyl, prezes zarządu spółki zarządzającej Centrum Handlowym E. Leclerc we Wrocławiu.

- Koszyk cen HandluExtra: w co czwartym sklepie cukier po 7-8 zł. Ale inflacja to nie tylko cukier. Ceny mleka w mniejszych sklepach poszły o 37% w górę. Oto nasz comiesięczny raport z paragonów.

- Ważne, aby powstawały dobre sklepy. O inflacji, rosnących kosztach utrzymania sklepów i handlu w niedziele rozmawiamy z Dariuszem Stolarczykiem, członkiem zarządu w Grupie Eurocash, odpowiedzialnym za segment detaliczny i dyrektorem generalnym Delikatesów Centrum.

- Oszczędzanie na gazie. Jesteśmy zmuszeni do zmniejszenia kosztów, bo inaczej nie zarobimy na rachunki. Planujemy m.in. instalacje fotowoltaiki czy odzysku ciepła z układów chłodniczych, ale także zmniejszenie temperatury w sklepach – nasi eksperci detaliści opowiadają, jak przygotowują swoje biznesy na niższe temperatury.

- Obliczanie wymiaru urlopu. Przed nami kolejny, tym razem zimowy, sezon urlopowy. To zatem dobra okazja, aby przypomnieć, jakie są podstawowe zasady wymiaru i udzielania urlopu wypoczynkowego.

- Butelkomaty na tapecie. Wprowadzenie systemu kaucyjnego na opakowania po napojach zbliża się wielkimi krokami. Sieci testują już różne rozwiązania. Również my rozglądamy się po rynku oraz zbieramy głosy, jak powinien on wyglądać docelowo.

 100 stron o handlu

Oszczędności i nowe źródła przychodów

CZYM PRZYCIĄGA KLIENTÓW DO SKLEPU BOHATER NASZEJ OKŁADKI? M.in. bardzo rozbudowaną gamą produktów świeżych, mocno rozwiniętym działem z artykułami bio i cały czas poszerzającą się gamą produktów od dostawców lokalnych. Do tego dochodzi program lojalnościowy i aplikacja mobilna, ale to nie koniec przewag, jak przekonuje. Po więcej zachęcam do lektury wywiadu miesiąca.
Jedną z przewag może być też dowiezienie zakupów do klientów. To już nie tylko opcja dla największych graczy, Wolt Drive chce realizować dostawy zakupów z mniejszych, lokalnych sklepów, o czym piszemy w E-handlu. Uruchomienie takiego dodatkowego kanału sprzedaży może pomóc pokryć choć część rosnących kosztów gazu i energii. Detaliści, z którymi jak zawsze rozmawiamy w ramach Głosu branży, ograniczają je też, m.in. instalując moduły fotowoltaiczne, odzyskując ciepło z układów chłodniczych czy obniżając temperaturę w sklepach. Pojawia się także nowa szansa na zarobek dla retailerów, choć bardziej odległa, mianowicie sprzedaż powierzchni reklamowej w sklepach. Retail media, a więc np. reklamy przy półce mogą być potencjalnym źródłem przychodów dla handlu stacjonarnego, tak jak stają się dla tego internetowego, co pokazuje nasz felietonista.
Jak co roku o tej porze patrzymy, co dzieje się w różnych kategoriach alkoholi. Dodatkowe strony przeznaczamy też na spojrzenie na roślinne zamienniki produktów odzwierzęcych, które stają się coraz większym rynkiem i kategoriami o ciekawych marżach dla detalistów. W ramach przygotowań przed wprowadzeniem systemu kaucyjnego sprawdzamy również różne opcje butelkomatów oraz stan trwających w sieciach testów takich rozwiązań. Nieustająco zapraszam także po bieżące informacje na nasz portal HandelExtra.pl. To na nim mogli się Państwo dowiedzieć od nas jako pierwszych o reklamie porównawczej Lidla, który zdecydował się porównać w gazetce produkty markowe producentów z odpowiednikami swojej marki własnej; o wspomnianej już nowej usłudze Wolta dla małych sklepów czy o rozpoczęciu sezonu świątecznego w handlu.
Do przeczytania, usłyszenia i zobaczenia,



Michalina Szczepańska






redaktor naczelna
miesięcznika „Handel”
Michalina Szczepańska

  • O magazynie

    Miesięcznik branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli, kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    bezpłatny dostęp do serwisu "Handel Extra",
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę.

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konkurs Hit Handlu
    Kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska Monika Łojek

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Handel"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu

    Monika Łojek Anna Piskorz Nataliia Giermuda

  • Kontakt z Redakcją

    Joanna Hamdan

  • Historia magazynu

       Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, „Handel” opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju branży FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysoką pozycję w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek na temat tego, jak skutecznie konkurować na szybko zmieniającym się rynku.

       W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami „Handel” przybrał nową, atrakcyjną szatę graficzną. Obecnie jako miesięcznik w nakładzie 80 000 dociera do sklepów niezależnych (działających pod własnym szyldem), placówek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarketów.
    Wszystkie te kanały zostały wzięte pod uwagę w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonakładowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W całkowitej próbie, wynoszącej 1036 wywiadów, najwyższe wskaźniki uzyskał właśnie miesięcznik „Handel”, notując 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.

       Aż 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelników za pośrednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami są właściciele i kierownicy niezależnych sklepów detalicznych z branży FMCG na terenie całego kraju. Pozostałe 15 000 egz. jest rozpowszechniane za pośrednictwem sieci Eurocash. Nakład i dystrybucja są kontrolowane przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Według danych GfK Polonia na początku 2010 roku działało 93 000 sklepów małego formatu – niezależne stanowiły ok. 79 proc.

       Zawartość merytoryczna czasopisma od początku jego istnienia na rynku stoi na najwyższym poziomie. Każde wydanie „Handlu” zawiera informacje o aktualnych branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, najnowszych metodach i narzędziach w zarządzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kształtującymi wizerunek polskiej branży FMCG. Informujemy o nowościach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynków produktów spożywczych i niespożywczych, raporty specjalne oraz artykuły o technologiach i trendach w wyposażeniu sklepów. „Handel” jest także lekturą dla polskich producentów i dystrybutorów dóbr FMCG.

    Od września 2014r. magazyn dostępny jest również w wersji cyfrowej.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu Handel

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.