- Z wartością dodaną. Szybkie i wygodne zakupy, a przy okazji drobna przekąska i gorąca kawa. Coraz częściej tego oczekują klienci.

- Będziemy rosnąć. Zoltán Novák, prezes Mondelez Polska, zapowiada inwestowanie w najważniejsze marki i ich obecność w najlepszych sklepach.

- Za dużo, to niezdrowo. Dobrze przygotowane materiały POS mogą wzmocnić rozpoznawalność marki i zwiększyć sprzedaż w sklepie. Jeżeli będzie ich jednak zbyt dużo, mogą dać efekt odwrotny do zamierzonego.

- Bez gotówki. Klient bez portfela to nie abstrakcja. Raczej nieodległa przyszłość.

- Liczy się smak. Konsumpcja wędlin wprawdzie powoli spada, ale rośnie za to sprzedaż produktów wysokogatunkowych, zwłaszcza paczkowanych dostępnych w strefie samoobsługowej.

To, czego nie ma konkurencja

Każda wizyta w sklepie to dodatkowe zakupy i budowa lojalności – przekonuje Łukasz Chady, menedżer ds. programów marketingowych Eurocash, a wcześniej wieloletni kierownik sieci Abc. W jaki sposób sprowokować takie wizyty? Odpowiadamy na to pytanie w temacie miesiąca. Dwa różne przypadki – sklep w dużym mieście oraz na wsi. Oba zastosowały tę samą strategię kuszenia potencjalnych klientów. Ich właściciele urządzili kąciki gastronomiczne. Sprzedają hot dogi, ciepłą zupę z automatu, kawę na wynos. Na tym oferta typu convenience się nie kończy. Są u nich gotowe kanapki i dania, które wystarczy podgrzać. Hitem jest odpiekane na miejscu pieczywo. To już nie są typowe sklepy spożywcze. Ich właściciele zrobili krok, wyróżniając się na tle konkurencji. Doceniają to klienci. Zdaniem Łukasza Chadego sklepy muszą wciąż rozwijać ofertę, wychodzić poza standard sklepu spożywczego. I mieć to, czego nie mają inni. Dla właścicieli sklepów oznacza to nieustanną obserwację konkurencji, a z tym często jest problem. Nie wszyscy potrafią (mogą? chcą?) dokonać zmian w swoich sklepach. Często, gdy zaczynają o tym myśleć, jest już za późno – klienci odeszli do konkurencji. Warto poznać argumenty właścicieli sklepów opisanych w temacie miesiąca za szeroko rozumianą dodatkową ofertą. Może ich doświadczenia będą dla Państwa inspiracją? Jedną z usług cenioną przez klientów jest możliwość płacenia za zakupy kartą. Wraz z obniżką opłaty interchange ze sklepów zapewne znikną wywieszki typu „kartą od 20 zł”. Jestem przekonana, że przez kilka lat zebrał się spory tłum klientów, którzy nie dysponując gotówką i chcąc dokonać niewielkiego zakupu, odeszli z niczym sprzed kasy, przy której widniała taka informacja. Tempo rozwoju technologii mających ułatwić płacenie za zakupy jest coraz szybsze (piszemy o tym w artykule „Bez gotówki”), więc prowadzący sklepy mają się nad czym zastanawiać. Każde nowe ułatwienie to dodatkowe transakcje dokonane w sklepie.
Przed Wielkanocą

Wbr. Wielkanoc wypada późno (20-21 kwietnia). Niecałe dwa tygodnie później jest majówka. Dla branży FMCG oznacza to, że przedmajówkowy okres będzie krótki, a na wielkanocny pik sprzedażowy trzeba będzie długo czekać. Jednak już na początku marca niektórzy producenci wystartowali ze sprzedażą specjalnej oferty (Raport Wielkanoc). Jeśli pogoda będzie sprzyjać, może uda się wydłużyć przedświąteczny czas, jak w przypadku Bożego Narodzenia.

Barbara Mikusińska-Ozdobińska
redaktor naczelny
"Handel"
Barbara Mikusińska-Ozdobińska

  • O magazynie

    Miesięcznik branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli, kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    bezpłatny dostęp do serwisu "Handel Extra",
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę.

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konkurs Hit Handlu
    Kontakt w sprawie wydarzeń
    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska Monika Łojek

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Handel"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
    Monika Łojek Anna Piskorz Nataliia Giermuda

  • Kontakt z Redakcją

    Joanna Hamdan

  • Historia magazynu

       Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, „Handel” opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju branży FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysoką pozycję w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek na temat tego, jak skutecznie konkurować na szybko zmieniającym się rynku.

       W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami „Handel” przybrał nową, atrakcyjną szatę graficzną. Obecnie jako miesięcznik w nakładzie 80 000 dociera do sklepów niezależnych (działających pod własnym szyldem), placówek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarketów.
    Wszystkie te kanały zostały wzięte pod uwagę w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonakładowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W całkowitej próbie, wynoszącej 1036 wywiadów, najwyższe wskaźniki uzyskał właśnie miesięcznik „Handel”, notując 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.

       Aż 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelników za pośrednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami są właściciele i kierownicy niezależnych sklepów detalicznych z branży FMCG na terenie całego kraju. Pozostałe 15 000 egz. jest rozpowszechniane za pośrednictwem sieci Eurocash. Nakład i dystrybucja są kontrolowane przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Według danych GfK Polonia na początku 2010 roku działało 93 000 sklepów małego formatu – niezależne stanowiły ok. 79 proc.

       Zawartość merytoryczna czasopisma od początku jego istnienia na rynku stoi na najwyższym poziomie. Każde wydanie „Handlu” zawiera informacje o aktualnych branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, najnowszych metodach i narzędziach w zarządzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kształtującymi wizerunek polskiej branży FMCG. Informujemy o nowościach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynków produktów spożywczych i niespożywczych, raporty specjalne oraz artykuły o technologiach i trendach w wyposażeniu sklepów. „Handel” jest także lekturą dla polskich producentów i dystrybutorów dóbr FMCG.

    Od września 2014r. magazyn dostępny jest również w wersji cyfrowej.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu Handel

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2016 VFP Communications Ltd.