W numerze między innymi:

- Przestrzeń jest kluczowa. Cena czyni cuda, ale cudów nie zdziała, jeśli klient nie znajdzie towaru na półce lub gdy będzie on nieestetycznie wyeksponowany – uważa Marcin Krzesiński, współwłaściciel dwóch sklepów Grosik zrzeszonych w Grupie Chorten, z którym rozmawiamy m.in. o przestrzeni do rozwoju lokalnych sklepów.

- Koszyk cen HandluExtra: mleko za 4,80 zł, skok cen warzyw. Mleko droższe o prawie 53% niż w zeszłym roku, mocne przyspieszenie wzrostu cen jajek i wielka zmiana w warzywach. Raport z paragonów za październik to trudna lektura. A obok mamy zagadkę grupy produktów,
które drożeć za bardzo nie chcą.

- Handel o 2023 r. – musimy być elastyczni. A po nocy przychodzi dzień, a po burzy spokój” – słowa tej piosenki dobrze pokazują obecne nastroje w handlu. Czyli nie jest łatwo, ale trzeba zacisnąć pasa i iść do przodu – tak uważają zaprzyjaźnieni z nami detaliści, których spytaliśmy o prognozy na 2023 r.

- Konsument szuka korzyści. Czy branżę wsparcia sprzedaży i programów lojalnościowych także dotknie kryzys? Może być odwrotnie – będzie beneficjentem zjawiska poszukiwania przez konsumentów wartości dodanej.

- Nowy rodzaj żółtej cenówki, czyli strategia marketingowa w czasach inflacji. O tym, że inflacja osiągnęła poziom najwyższy od 1997 r., nie trzeba nikogo przekonywać. Symptomy trudnej sytuacji gospodarczej są widoczne na każdym kroku, na co świat marketingu nie może pozostać obojętny.

- Zimno w pracy – kiedy pracownik może odmówić pracy? Pojawiające się informacje o możliwych kłopotach energetycznych w kraju w związku z perturbacjami z dostawą gazu i węgla budzą uzasadnione obawy pracodawców o to, w jaki sposób zabezpieczą ciągłość pracy i pracowników w zimowych miesiącach.

98 stron o handlu

Cena czyni cuda, ale…

…CUDÓW NIE ZDZIAŁA, JEŚLI KLIENT NIE ZNAJDZIE TOWARU NA PÓŁCE LUB GDY BĘDZIE ON NIEESTETYCZNIE WYEKSPONOWANY – PRZEKONUJE BOHATER NASZEJ OKŁADKI. I wylicza inne, kluczowe wyróżniki konkurencyjne sklepów, które prowadzi. „Porządek w sklepie i jego otoczeniu jest dla nas ważny. Słuchamy naszych klientów, cały czas pracujemy nad asortymentem, wprowadzamy nowości. Utarło się u nas powiedzenie, że jak klient nie może czegoś znaleźć w innych sklepach, na pewno dostanie to w Grosiku” – dodaje. Więcej w Rozmowie miesiąca.
Jako że to przełom roku, pytamy detalistów w Głosie branży o ich plany na 2023 r. Tu pozwolę sobie przytoczyć jeden przykład, który również pokazuje, czym wyróżnić sklep. „Analizujemy również asortyment, bo widzimy, że klient szuka teraz lepszej ceny. Rośnie więc rola marek własnych, ale także produktów regionalnych, więc staramy się mu zasygnalizować, że mamy takowe, i to coraz więcej” – zaznacza jeden z naszych rozmówców, który prowadzi dwa sklepy Intermarché. Jednocześnie podkreśla: „w celu przetrwania i wyjścia obronną ręką w przyszłym roku niezbędne jest przeprowadzenie analiz kosztów, marży, cen i potrzeb klienta. Każde przedsiębiorstwo powinno według swojej struktury przychodów i kosztów zrobić takie weryfikacje procesów i ewentualnych decyzji”.
Do przemyślenia sposobu prowadzenia biznesu zachęcają też autorzy i rozmówcy artykułów, które znalazły się w raporcie Next Day Studio, będącym elementem internetowego projektu, w którym trzy redakcje: „Handlu”, „Media Marketing Polska” i „Food Service”, pokazywały zmiany zachodzące na rynku. Tu również zachęcam do lektury, całość publikacji można zaś znaleźć w naszych serwisach w internecie.
O tej porze roku przyglądamy się też kategoriom karnawałowym – co, jak i w jakich wolumenach warto włożyć na półki, jak zachowują się konsumenci i co przygotowali producenci. Do zobaczenia w tej formie w styczniu, codziennie zaś zapraszam na nasz portal HandelExtra.pl. Jednocześnie w imieniu redakcji zarówno papierowego, jak i internetowego „Handlu” życzę Państwu (nie tylko na Nowy Rok): więcej przewidywalności, stabilności i przekonania, że warto Wasze sklepy rozwijać.



Michalina Szczepańska






redaktor naczelna
miesięcznika „Handel”
Michalina Szczepańska

  • O magazynie

    Miesięcznik branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli, kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    bezpłatny dostęp do serwisu "Handel Extra",
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę.

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konkurs Hit Handlu
    Kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska Monika Łojek

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Handel"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu

    Monika Łojek Anna Piskorz Nataliia Giermuda

  • Kontakt z Redakcją

    Joanna Hamdan

  • Historia magazynu

       Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, „Handel” opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju branży FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysoką pozycję w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek na temat tego, jak skutecznie konkurować na szybko zmieniającym się rynku.

       W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami „Handel” przybrał nową, atrakcyjną szatę graficzną. Obecnie jako miesięcznik w nakładzie 80 000 dociera do sklepów niezależnych (działających pod własnym szyldem), placówek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarketów.
    Wszystkie te kanały zostały wzięte pod uwagę w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonakładowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W całkowitej próbie, wynoszącej 1036 wywiadów, najwyższe wskaźniki uzyskał właśnie miesięcznik „Handel”, notując 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.

       Aż 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelników za pośrednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami są właściciele i kierownicy niezależnych sklepów detalicznych z branży FMCG na terenie całego kraju. Pozostałe 15 000 egz. jest rozpowszechniane za pośrednictwem sieci Eurocash. Nakład i dystrybucja są kontrolowane przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Według danych GfK Polonia na początku 2010 roku działało 93 000 sklepów małego formatu – niezależne stanowiły ok. 79 proc.

       Zawartość merytoryczna czasopisma od początku jego istnienia na rynku stoi na najwyższym poziomie. Każde wydanie „Handlu” zawiera informacje o aktualnych branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, najnowszych metodach i narzędziach w zarządzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kształtującymi wizerunek polskiej branży FMCG. Informujemy o nowościach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynków produktów spożywczych i niespożywczych, raporty specjalne oraz artykuły o technologiach i trendach w wyposażeniu sklepów. „Handel” jest także lekturą dla polskich producentów i dystrybutorów dóbr FMCG.

    Od września 2014r. magazyn dostępny jest również w wersji cyfrowej.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu Handel

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.