- Dawno, dawno temu... Czyli w 1993 r., gdy inflacja w Polsce wynosiła 35 proc., a banknot o największym nominale opiewał na 2 mln zł, wyszedł pierwszy numer „Handlu”. - Słuchamy, próbujemy nadążyć. Rozważni czy romantyczni – jacy są współcześni klienci? Zapytaliśmy o to zaprzyjaźnionych z nami detalistów, z odpowiedzi których wyłania się obraz konsumenta świadomego i zwracającego uwagę na coraz więcej szczegółów podczas robienia zakupów. - Sporne niedziele: co można, a co nie. Nie milkną telefony w naszej redakcji odnoszące się do zakazu handlu w niedziele. Najczęściej powtarzające się pytanie dotyczy skorzystania z pomocy rodziny w ten dzień wolny od handlu. - Lokalni detaliści ciągną na prowincję. Definitywnie skończyły się czasy, gdy rodzimi detaliści na rynkach Europy Środkowej i Południowej powielali wzorce przyniesione z Zachodu przez międzynarodowych graczy. - Zamknięte, otwarte. – Na wzrost sprzedaży w sklepach małoformatowych większy wpływ miały wysokie temperatury niż ich praca w niedziele – mówi Elżbieta Szarejko, analityk z CMR. 122 strony

Wielki skok
Pod względem historycznym Polska znajduje się obecnie w całkowicie unikalnej sytuacji. Zmienia się porządek gospodarczy, ale ta przebudowa uda się tylko wtedy, gdy wezmą się za nią ludzie pomysłowi i energiczni. Dla takich osób – dla Państwa – robimy to czasopismo. Jest ono przeznaczone dla tych, którym praca w handlu sprawia przyjemność. Kto ją odczuwa, jest także otwarty na informacje”. Tak zdefiniowaliśmy Państwa, czyli naszych czytelników, w pierwszym tzw. wstępniaku w pierwszym numerze „Handlu”. Wydaliśmy go we wrześniu 1993 r., dokładnie 25 lat temu. Już wtedy zespół redakcyjny, którym zaczęłam kierować, co trwa do dzisiaj, miał wiedzę o tym, co dzieje się w handlu w krajach Europy Zachodniej, a także w Czechach, na Słowacji i na Węgrzech. Bo globalne sieci te dwa ostatnie kraje wzięły na celownik wcześniej niż nas, choć zachodni producenci już byli w Polsce i starali się zbudować dystrybucję swoich produktów. Nie było to dla nich łatwe ze względu na znaczne rozdrobnienie polskiego handlu i jego zupełnie inną strukturę niż ta, do której byli przyzwyczajeni na zachodnich rynkach. Ale docenili pojawienie się pierwszego profesjonalnie przygotowanego czasopisma dla branży FMCG w Polsce i stąd w pierwszym numerze reklamy m.in.: Masterfoods Polska (obecnie Mars Polska), Felix Polska (obecnie Intersnack Poland), Farm Frites B.V. (firma holenderska, Farm Frites Poland powstała w 1993 r.), Kellog’s, Wrigley Poland, Dan Trading z sokami Donald Duck, Dole z bananami, Pfanni Polonia z przetworami z ziemniaków, Goman z reklamą karmelków Werther’s Original (obecnie w portfolio polskiej spółki producenta – Storck), Wanzl, Tchibo Warszawa.
Naszą wiedzą o tym, w jakim kierunku może rozwinąć się polski handel, dzieliśmy się w każdym kolejnym wydaniu „Handlu”. „– Proces przemian w polskim handlu detalicznym i hurtowym będzie się nasilał. Na rynku dojdzie z pewnością do zaostrzenia konkurencji [...], m.in. ze względu na znacznie szerszy niż dotychczas udział zachodnich firm” – to również fragment artykułu od redakcji z „Handlu” nr 1/1993 r. Początek lat 90. to czas jeszcze bez skanerów (za to z metkownicami), z wieloma zerami w cenach (przed denominacją), granicami i paszportami (przed wejściem do Unii Europejskiej i strefy Schengen). W temacie numeru przypominamy wydarzenia opisane w pierwszych wydaniach naszego czasopisma, co uzmysławia, jak wielkiego skoku dokonał polski handel.

Barbara Mikusińska-Ozdobińska
redaktor naczelny
"Handel"
Barbara Mikusińska-Ozdobińska

  • O magazynie

    Miesięcznik branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli, kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    bezpłatny dostęp do serwisu "Handel Extra",
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę.

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konkurs Hit Handlu
    Kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska Monika Łojek

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Handel"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu

    Monika Łojek Anna Piskorz Nataliia Giermuda

  • Kontakt z Redakcją

    Joanna Hamdan

  • Historia magazynu

       Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, „Handel” opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju branży FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysoką pozycję w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek na temat tego, jak skutecznie konkurować na szybko zmieniającym się rynku.

       W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami „Handel” przybrał nową, atrakcyjną szatę graficzną. Obecnie jako miesięcznik w nakładzie 80 000 dociera do sklepów niezależnych (działających pod własnym szyldem), placówek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarketów.
    Wszystkie te kanały zostały wzięte pod uwagę w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonakładowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W całkowitej próbie, wynoszącej 1036 wywiadów, najwyższe wskaźniki uzyskał właśnie miesięcznik „Handel”, notując 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.

       Aż 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelników za pośrednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami są właściciele i kierownicy niezależnych sklepów detalicznych z branży FMCG na terenie całego kraju. Pozostałe 15 000 egz. jest rozpowszechniane za pośrednictwem sieci Eurocash. Nakład i dystrybucja są kontrolowane przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Według danych GfK Polonia na początku 2010 roku działało 93 000 sklepów małego formatu – niezależne stanowiły ok. 79 proc.

       Zawartość merytoryczna czasopisma od początku jego istnienia na rynku stoi na najwyższym poziomie. Każde wydanie „Handlu” zawiera informacje o aktualnych branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, najnowszych metodach i narzędziach w zarządzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kształtującymi wizerunek polskiej branży FMCG. Informujemy o nowościach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynków produktów spożywczych i niespożywczych, raporty specjalne oraz artykuły o technologiach i trendach w wyposażeniu sklepów. „Handel” jest także lekturą dla polskich producentów i dystrybutorów dóbr FMCG.

    Od września 2014r. magazyn dostępny jest również w wersji cyfrowej.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu Handel

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2016 VFP Communications Ltd.