W numerze między innymi:

- Znikające sklepy Tesco? To jeszcze nie koniec. Kłopoty brytyjskiego detalisty na polskim rynku widać gołym okiem. W ciągu półtora roku ubyło w naszym kraju 70 sklepów sieci. Jednak prawdziwa fala „restrukturyzacji” wciąż jest przed nami.

- Dziś w Warszawie, jutro na Podkarpaciu. Recyklomaty, automaty do samodzielnego zatowarowania półek czy drony dostarczające zamówienie na balkon klienta to nie scenariusz filmu science fiction, tylko przyszłość handlu. Rozmawiamy o niej z Ireneuszem Wróblem, właścicielem siedmiu sklepów Lewiatan na Podkarpaciu.

- Opakowanie, geografia i ekrany. O miksowaniu kategorii spożywczych i o tym, czego można nauczyć się od innych branż oraz co podejrzeć w sklepach modowych, ale też o niezagrożonej roli kanału tradycyjnego w sprzedaży alkoholu, rozmawiamy z Markiem Sypkiem, dyrektorem generalnym Stock Polska.

- E-koszyk z żywnością: dziś czy jutro? W rankingu kategorii, w których internauci najchętniej robią e-zakupy, żywność nie znajduje się nawet w pierwszej dziesiątce i właśnie to zjawisko jest największą niewiadomą w prognozach dla e-handlu.

- 5 kroków do... prowadzenia profilu sklepu na Facebooku. Czy detalista ma być czy nie być w mediach społecznościowych? Raczej być, odpowiadają branżowi eksperci, bo to dodatkowe miejsce do zachęcania klientów do wizyty w sklepie bądź zrobienia w nim większych zakupów niż te zaplanowane. To też szansa na zwiększenie lojalności klienta poprzez wchodzenie z nim w interakcje poza placówką.

138 stron o handlu

Tradycja, nowoczesność i jutro

CZASY, GDY KONSUMENCI W MNIEJSZYCH MIEJSCOWOŚCIACH Z OPÓŹNIENIEM KUPOWALI I JEDLI TO CO CI Z NAJWIĘKSZYCH POLSKICH MIAST, DAWNO MINĘŁY.
A mały, tradycyjny handel w podkarpackim miasteczku goni kanał nowoczesny i nie ma kompleksów – dowodzi w rozmowie numeru Ireneusz Wróbel (str. 22), właściciel siedmiu sklepów pod szyldem Lewiatana. I kreśli różne technologiczne scenariusze dla swoich sklepów na przyszłość, bo – jak tłumaczy – tradycja nie może odstawać, a jednocześnie może wygrywać indywidualnym, osobistym podejściem do klienta. Rola sprzedawcy w tym kanale ewoluuje więc w stronę doradcy klienta, zwłaszcza wobec nadchodzącej fali inwestycji w kasy samoobsługowe.

O ewolucji, ale rynku spożywczego, i wynikającej z tego konieczności czerpania z różnych kategorii i mieszania ich ze sobą rozmawiamy z Markiem Sypkiem (str. 28), dyrektorem generalnym Stock Polska. A mocny alkohol, jak się okazuje, inspiruje się i tym słabszym, i... luksusowymi zegarkami.

O konieczności kreowania przekonuje Jan Kolański, twórca Colian Holdings (str. 38). Kreowanie oznacza m.in. wyprzedzanie rynku. Wyprzedzić próbują go m.in. czołowa belgijska sieć Delhaize, która obok jednego ze swych marketów posadziła pomidory i sałaty, by je świeżo zebrane sprzedawać każdego dnia klientom – przykłady takich ciekawych aktywności w nowej rubryce: Handel jutra (str. 26). Tradycyjnie o tej porze roku przygotowaliśmy też cykl tekstów o kluczowych dla świąt kategoriach – rozpoczynamy je od str. 62.

Dziękuję, że jesteście z nami, i zachęcam do zagłębienia się w to wydanie „Handlu”, które już na pierwszy rzut oka wygląda inaczej. Na „drugi” rzut zaś – ma rozbudowane treści o praktyczne rozwiązania i inspiracje, których celem jest mocniejsze wspieranie Was, Naszych Czytelników, w rozwoju biznesu i tworzeniu handlowego oraz producenckiego „jutra”.


Michalina Szczepańska






redaktor naczelna
miesięcznika „Handel”
Michalina Szczepańska

  • O magazynie

    Miesięcznik branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli, kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    bezpłatny dostęp do serwisu "Handel Extra",
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę.

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konkurs Hit Handlu
    Kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska Monika Łojek

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Handel"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu

    Monika Łojek Anna Piskorz Nataliia Giermuda

  • Kontakt z Redakcją

    Joanna Hamdan

  • Historia magazynu

       Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, „Handel” opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju branży FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysoką pozycję w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek na temat tego, jak skutecznie konkurować na szybko zmieniającym się rynku.

       W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami „Handel” przybrał nową, atrakcyjną szatę graficzną. Obecnie jako miesięcznik w nakładzie 80 000 dociera do sklepów niezależnych (działających pod własnym szyldem), placówek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarketów.
    Wszystkie te kanały zostały wzięte pod uwagę w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonakładowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W całkowitej próbie, wynoszącej 1036 wywiadów, najwyższe wskaźniki uzyskał właśnie miesięcznik „Handel”, notując 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.

       Aż 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelników za pośrednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami są właściciele i kierownicy niezależnych sklepów detalicznych z branży FMCG na terenie całego kraju. Pozostałe 15 000 egz. jest rozpowszechniane za pośrednictwem sieci Eurocash. Nakład i dystrybucja są kontrolowane przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Według danych GfK Polonia na początku 2010 roku działało 93 000 sklepów małego formatu – niezależne stanowiły ok. 79 proc.

       Zawartość merytoryczna czasopisma od początku jego istnienia na rynku stoi na najwyższym poziomie. Każde wydanie „Handlu” zawiera informacje o aktualnych branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, najnowszych metodach i narzędziach w zarządzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kształtującymi wizerunek polskiej branży FMCG. Informujemy o nowościach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynków produktów spożywczych i niespożywczych, raporty specjalne oraz artykuły o technologiach i trendach w wyposażeniu sklepów. „Handel” jest także lekturą dla polskich producentów i dystrybutorów dóbr FMCG.

    Od września 2014r. magazyn dostępny jest również w wersji cyfrowej.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu Handel

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.