- Trzy wieki handlu. Przeszliśmy wiele burz i zawirowań, ale teraz spółdzielczość ma się nieźle i rysuje się przed nią interesująca perspektywa – tak, świętując rocznicę 150-lecia spółdzielczości w Polsce, uważa Ryszard Jaśkowski, prezes Krajowego Związku Rewizyjnego Spółdzielni Spożywców Społem.

- Podatek jak bumerang. Być może od nowego roku powróci podatek handlowy. Nasi rozmówcy, doświadczeni detaliści, przypuszczają, iż wielkie sieci handlowe podniosą ceny w sklepach, rekompensując go sobie w części u dostawców.

- Rabat dla każdego. Sukcesywnie i do celu – ta dewiza przyświeca operatorowi franczyzowej sieci Rabat, która w ciągu 23 lat istnienia zrzeszyła już 1765 sklepów. Przekroczenie pułapu dwóch tysięcy placówek jest możliwe jeszcze w tym roku.

- Szybko, sprawnie, bez kolejek. Zakupy przyszłości nie powinny być utożsamiane przez detalistów jako możliwość upchnięcia w koszyku klienta dodatkowych produktów. Chodzi raczej o unowocześnienie samego dokonania zakupów.

- Foliówki od nowa. Rok 2020 przyniesie zaostrzenie przepisów dotyczących toreb foliowych w sklepach.

90 stron o handlu

Praktyka a teoria

Żaden producent nie powie, że kanał małoformatowy nie ma dla niego znaczenia. W praktyce wielu wciąż traktuje go jako gorszy, co widać po poziomie cen. Oczywiście są kategorie zdecydowanie zdominowane przez hipermarkety i dyskonty, ale nie znaczy to, że sklepy małoformatowe można zmarginalizować. To tam konsumenci zaglądają nawet kilka razy dziennie, bo zawsze są blisko. Wracając do poziomu cen w różnych kanałach sprzedaży: od trzech lat analizuje je w ramach projektu „Równi w biznesie” Eurocash. W tym roku po raz pierwszy przyjrzał się aż ponad 160 producentom i ocenił ich strategię wobec sklepów małoformatowych. W tym numerze publikujemy rezultat obliczeń w 12 kategoriach z grupy kulinaria. Apel do producentów – dokładnie je przeczytajcie, zwłaszcza ci z ostatnich miejsc, którzy – jak wynika z rankingu – faworyzują inne niż małoformatowe sklepy.
Podoba mi się akcja Eurocashu wspierająca sklepy z jego sieci franczyzowych w działaniach na rzecz lokalnych społeczności – to w ub.r., czy jak w tym roku również pomagająca w inwestowaniu w technologiczne rozwiązania oraz usprawnienia dla klientów. Jak można wziąć w niej udział, na jakim jest etapie i co można wygrać – w numerze.
À propos usprawnień dla klientów. Z artykułu Ilony Mrozowskiej pt. Szybko, sprawnie, bez kolejek wynika, że konsumenci doskonale radzą sobie sami w sklepie. Żeby wejść do niego, zrobić zakupy, zapłacić i wyjść wystarczy aplikacja w smartfonie. Czy to przyszłość handlu – bezosobowe sklepy? Na razie coraz popularniejsze są urządzenia, które klienci mogą sami obsługiwać, jak kasy samoobsługowe, maszynki do krojenia chleba czy wyciskania soków, o czym w artykule Katarzyny Pierzchały o największej w stolicy Biedronce. Mimo postawienia na samodzielność klientów zatrudniono tu nawet więcej pracowników niż w przeciętnym sklepie tej sieci. Jest w niej też tradycyjna lada z serami, wędlinami, mięsem, raczej nietypowa dla dyskontu, a charakterystyczna dla supermarketów i przede wszystkim sklepów małoformatowych. To jeszcze jeden przykład silnej konkurencji ze strony dyskonów, wspomaganych strategią cenową niektórych producentów.



Barbara Mikusińska-Ozdobińska
redaktor naczelna
„Handel”
Barbara Mikusińska-Ozdobińska

  • O magazynie

    Miesięcznik branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli, kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    bezpłatny dostęp do serwisu "Handel Extra",
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę.

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konkurs Hit Handlu
    Kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska Monika Łojek

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Handel"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu

    Monika Łojek Anna Piskorz Nataliia Giermuda

  • Kontakt z Redakcją

    Joanna Hamdan

  • Historia magazynu

       Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, „Handel” opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju branży FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysoką pozycję w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek na temat tego, jak skutecznie konkurować na szybko zmieniającym się rynku.

       W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami „Handel” przybrał nową, atrakcyjną szatę graficzną. Obecnie jako miesięcznik w nakładzie 80 000 dociera do sklepów niezależnych (działających pod własnym szyldem), placówek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarketów.
    Wszystkie te kanały zostały wzięte pod uwagę w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonakładowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W całkowitej próbie, wynoszącej 1036 wywiadów, najwyższe wskaźniki uzyskał właśnie miesięcznik „Handel”, notując 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.

       Aż 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelników za pośrednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami są właściciele i kierownicy niezależnych sklepów detalicznych z branży FMCG na terenie całego kraju. Pozostałe 15 000 egz. jest rozpowszechniane za pośrednictwem sieci Eurocash. Nakład i dystrybucja są kontrolowane przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Według danych GfK Polonia na początku 2010 roku działało 93 000 sklepów małego formatu – niezależne stanowiły ok. 79 proc.

       Zawartość merytoryczna czasopisma od początku jego istnienia na rynku stoi na najwyższym poziomie. Każde wydanie „Handlu” zawiera informacje o aktualnych branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, najnowszych metodach i narzędziach w zarządzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kształtującymi wizerunek polskiej branży FMCG. Informujemy o nowościach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynków produktów spożywczych i niespożywczych, raporty specjalne oraz artykuły o technologiach i trendach w wyposażeniu sklepów. „Handel” jest także lekturą dla polskich producentów i dystrybutorów dóbr FMCG.

    Od września 2014r. magazyn dostępny jest również w wersji cyfrowej.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu Handel

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.