- Historia w pięciu etapach. - To linia wznosząca zarówno pod względem rozwoju ilościowego, jak i jakościowego - mówi o rozwoju handlu w Polsce dr Urszula Kłosiewicz-Górecka, prof. Instytutu Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur - Państwowy Instytut Badawczy.

- Od efektywności do emocji. W epoce łatwego i szybkiego sprawdzania cen sklepy muszą sięgać po inne argumenty, które przekonają klientów do zakupów. Sieci dyskontowe pokazują, jak można zmienić sie, nie tracąc z pola widzenia efektywności.

- I praktyczne, i ładne. Nowe czy używane, za gotówkę czy w leasingu, standardowe czy unikatowe - o tym, jakie sprzęty lepiej sprawdzają się w praktyce, opowiadają nasi ekspersi, doświadczeni detaliści.

- Koniec drogerii przy aptekach. Rynek apteczny w Polsce przechodzi rewolucję, która rykoszetem trafiła w niektóre sieci drogerii. Pojawiło się jednak światełko w tunelu.

- Trnsparentnie i do przodu. Uruchomienie 200. sklepu, platformy online oraz programu lojalnościowego Okey Club - 2017 to był bardzo pracowity rok dla Polskiej Grupy Zakupowej Kupiec. Ten zapowiada się równie obiecująco, m.in. za sprawą spodziewanych przejęć.

82 strony

Ćwierć wieku minęło

Już wiadomo, że w marcu zaczyna się eksperyment w detalu. Sejm przegłosował ustawę o zakazie handlu w niedziele z 32 wyjątkami. Czy zmieni to układ sił w spożywczym detalu? Raczej nie, choć posłowie i senatorowie podczas posiedzeń odpowiednich komisji wciąż dopytywali się, czy w niedziele za ladą swojego sklepu będzie mógł stanąć jego właściciel. Dla tych, którzy będą chcieli pracować w „zakazane” niedziele, może to być dobra okazja na zwiększenie obrotów. Byle tylko nie dotknęły ich ograniczenia handlu alkoholem, jeśli ten asortyment mają w ofercie. W historii handlu po 1990 r., poza ustawą o WOH-ach (wielkopowierzchniowych obiektach handlowych) z 2007 r., która okazała się niekonstytucyjna, dopiero w ostatnich dwóch latach mamy do czynienia ze zdecydowanymi działaniami polityków dotyczącymi branży handlowej. Najpierw podatek od sprzedaży (zawieszony), teraz zakaz handlu w niedziele. Choć już w latach 90. rodzimi detaliści krytykowali zbytnią otwartość naszego rynku dla zagranicznych sieci i stawianie ich na z góry straconej pozycji. Bo brak kapitału na rozwój, nowoczesnego know-how i odpowiednio wykwalifikowanego personelu. Mimo to nie sprawdziły się prognozy zagranicznych analityków specjalizujących się w rynkach spożywczych o błyskawicznym podboju naszego detalu przez międzynarodowe sieci. O tym, jak rozwijał się nasz handel, jak wykorzystał szanse i jakie bariery musiał pokonać, opowiada w rozmowie Urszula Kłosiewicz-Górecka z Instytutu Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur – Państwowy Instytut Badawczy. Przypominamy najnowszą historię handlu, bo w tym roku „Handel” obchodzi 25-lecie. W 1993 r. ukazał się pierwszy jego numer. W każdym tegorocznym będziemy sięgać do archiwalnych egzemplarzy czasopisma i przypominać najważniejsze wydarzenia w branży, analizować zmiany, opisywać, jak rozwijały się poszczególne firmy. Dlatego też zwracam się do tych czytelników, którzy przygodę z handlem zaczęli w tym samym roku co my. Proszę o kontakt z redakcją, opiszemy waszą historię.

Barbara Mikusińska-Ozdobińska
redaktor naczelny
"Handel"
Barbara Mikusińska-Ozdobińska

  • O magazynie

    Miesięcznik branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli, kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    bezpłatny dostęp do serwisu "Handel Extra",
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę.

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konkurs Hit Handlu
    Kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska Monika Łojek

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Handel"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu

    Monika Łojek Anna Piskorz Nataliia Giermuda

  • Kontakt z Redakcją

    Joanna Hamdan

  • Historia magazynu

       Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, „Handel” opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju branży FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysoką pozycję w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek na temat tego, jak skutecznie konkurować na szybko zmieniającym się rynku.

       W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami „Handel” przybrał nową, atrakcyjną szatę graficzną. Obecnie jako miesięcznik w nakładzie 80 000 dociera do sklepów niezależnych (działających pod własnym szyldem), placówek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarketów.
    Wszystkie te kanały zostały wzięte pod uwagę w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonakładowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W całkowitej próbie, wynoszącej 1036 wywiadów, najwyższe wskaźniki uzyskał właśnie miesięcznik „Handel”, notując 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.

       Aż 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelników za pośrednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami są właściciele i kierownicy niezależnych sklepów detalicznych z branży FMCG na terenie całego kraju. Pozostałe 15 000 egz. jest rozpowszechniane za pośrednictwem sieci Eurocash. Nakład i dystrybucja są kontrolowane przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Według danych GfK Polonia na początku 2010 roku działało 93 000 sklepów małego formatu – niezależne stanowiły ok. 79 proc.

       Zawartość merytoryczna czasopisma od początku jego istnienia na rynku stoi na najwyższym poziomie. Każde wydanie „Handlu” zawiera informacje o aktualnych branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, najnowszych metodach i narzędziach w zarządzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kształtującymi wizerunek polskiej branży FMCG. Informujemy o nowościach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynków produktów spożywczych i niespożywczych, raporty specjalne oraz artykuły o technologiach i trendach w wyposażeniu sklepów. „Handel” jest także lekturą dla polskich producentów i dystrybutorów dóbr FMCG.

    Od września 2014r. magazyn dostępny jest również w wersji cyfrowej.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu Handel

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2016 VFP Communications Ltd.