- Konkurencyjna świeżość. W walce z dyskontami osiedlowy sklep ceną nie wygra, ale może z nim śmialo konkurować w kategoriach świeżych produktów.

- Globalne marki z rodzinnej firmy. Maciej Dąbrowiecki prezes zarządu, dyrektor generalny spółki Storck, uważa, że zróżnicowana oferta i skupienie się na lokalnych rynkach są siłą firmy.

- Handel bez sentymentów. Rentowność to główne kryterium oceny powodzenia w biznesie. Przemysławowi Kwietniowi z Katowic przywiązanie do tej idei pozwala od dekady osiągać sukcesy w branży detalicznej.

- Tor pełen przeszkód. Prowadzenie biznesu w Polsce nie należy do prostych zadań. Przedsiębiorcy od lat narzekają na niejasne, a czasami wręcz szkodliwe przepisy prawne, które utrudniają im prowadzenie działalności gospodarczej. Nie inaczej jest w przypadku branży handlowej.

- Zawsze dla klientów. Atutem Freshmarketów są lokalizacje blisko klientów, którym sieć oferuje nie tylko podstawowe artykuły spożywcze, ale też wiele dodatkowych usług.

"Handel" numer 300

Dopiero co obchodziliśmy 20-lecie obecności na rynku, a tu nagle okazało się, że właśnie wydajemy 300. numer. Liczba robi imponujące wrażenie, ale czy rzeczywiście to dużo, czy raczej mało wydań? Mało, biorąc pod uwagę nasze plany i chęć towarzyszenia Państwu w przyszłości. Dużo, jeśli policzyć liczbę stron wydanych numerów, opublikowanych artykułów, poruszonych w nich tematów, a także odebranych od Państwa telefonów i e-mali. To one umacniają zespół redakcji w przekonaniu, że „Handel” – zgodnie z hasłem winiety – wspomaga czytelników w prowadzeniu ich przedsiębiorstw. Jesteśmy z Państwem niemal od początku współczesnego rynku FMCG w Polsce. Jego historia jest tylko o trzy lata dłuższa niż „Handlu”. Wśród czytelników – prowadzących sklepy, hurtownie, producentów – jest wielu, którzy nas znają i czytają od pierwszego numeru. Wszystkim, także tym, którzy do grona czytelników dołączyli niedawno, dziękuję. I namawiam do kontynuowania lektury „Handlu”, a także korzystania z naszej strony (www.magazynhandel.p) i śledzenia co tydzień najważniejszych wydarzeń na rynku (www.handelextra.pl). Co do naszych planów na przyszłość, to najlepiej zobrazował je Edmund Dudek. Zatem tym razem zachęcam do lektury od... ostatniej strony.
Świeże spojrzenie

Kluczem do sukcesu jest zrozumienie misji zakupowej lokalnego klienta – przekonywała podczas konferencji Retail Summit Agnieszka Gosiewska z Nielsena. Gdy wiadomo, jakie klient sklepu ma oczekiwania, jak robi zakupy, wtedy można optymalnie dobrać asortyment i sposób obsługi. Przykład – dwa sklepy Freshmarket prowadzone przez ajentkę Dorotę Sobańską. O różnych zachowaniach klientów w zależności od lokalizacji sklepów i przyjętej strategii ich prowadzenia opowiada w artykule „Dla klientów”. Freshmarket to po prostu „świeży sklep”. Nazwa doskonale oddaje najnowsze trendy w zachowaniach konsumentów. Sporą grupę stanowią ci, którzy dla dobrej jakości świeżych produktów zakupy robią codziennie. Badania Nielsena pokazują wręcz, że spośród sześciu segmentów konsumentów podzielonych według misji zakupowych ta (z 27-proc. udziałem) jest największa. Nic dziwnego, że średnia liczba SKU świeżych produktów przypadająca na sklep rośnie. To dobrze świadczy o właścicielach sklepów, którzy dostrzegają zmiany w zachowaniach klientów. Tak jak Tomasz Popiel, bohater tematu miesiąca, poświęconego świeżym produktom.

Barbara Mikusińska-Ozdobińska
redaktor naczelny
"Handel"
Barbara Mikusińska-Ozdobińska

  • O magazynie

    Miesięcznik branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli, kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    bezpłatny dostęp do serwisu "Handel Extra",
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę.

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konkurs Hit Handlu
    Kontakt w sprawie wydarzeń
    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska Monika Łojek

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Handel"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
    Monika Łojek Anna Piskorz Nataliia Giermuda

  • Kontakt z Redakcją

    Joanna Hamdan

  • Historia magazynu

       Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, „Handel” opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju branży FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysoką pozycję w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek na temat tego, jak skutecznie konkurować na szybko zmieniającym się rynku.

       W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami „Handel” przybrał nową, atrakcyjną szatę graficzną. Obecnie jako miesięcznik w nakładzie 80 000 dociera do sklepów niezależnych (działających pod własnym szyldem), placówek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarketów.
    Wszystkie te kanały zostały wzięte pod uwagę w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonakładowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W całkowitej próbie, wynoszącej 1036 wywiadów, najwyższe wskaźniki uzyskał właśnie miesięcznik „Handel”, notując 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.

       Aż 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelników za pośrednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami są właściciele i kierownicy niezależnych sklepów detalicznych z branży FMCG na terenie całego kraju. Pozostałe 15 000 egz. jest rozpowszechniane za pośrednictwem sieci Eurocash. Nakład i dystrybucja są kontrolowane przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Według danych GfK Polonia na początku 2010 roku działało 93 000 sklepów małego formatu – niezależne stanowiły ok. 79 proc.

       Zawartość merytoryczna czasopisma od początku jego istnienia na rynku stoi na najwyższym poziomie. Każde wydanie „Handlu” zawiera informacje o aktualnych branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, najnowszych metodach i narzędziach w zarządzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kształtującymi wizerunek polskiej branży FMCG. Informujemy o nowościach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynków produktów spożywczych i niespożywczych, raporty specjalne oraz artykuły o technologiach i trendach w wyposażeniu sklepów. „Handel” jest także lekturą dla polskich producentów i dystrybutorów dóbr FMCG.

    Od września 2014r. magazyn dostępny jest również w wersji cyfrowej.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu Handel

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2016 VFP Communications Ltd.