8. NA ŚWIECZNIKU. Felieton Adama Chrząstowskiego. 10. AKTUALNOŚCI 22. PRAGMATYK KREATYWNY. Rozmowa z Grzegorzem Kłosem, właścicielem krakowskiej i warszawskiej restauracji Ed Red. 30. ZAPROJEKTUJ ATMOSFERĘ. Trendy w projektowaniu wnętrz lokali gastronomicznych. 34. OKO NA KONCEPTY 36. SZEŚĆ RĄK, SZEŚCIORO OCZU I TRZY MÓZGI. Rozmowa z Eduardem Xartuchem, szefem kuchni barcelońskiej restauracji Disfrutar. 40. SKREI NA STOŁACH POLSKICH RESTAURACJI. Pomysły na wykorzystanie zimowego dorsza. 50. MARKETING W DZIAŁANIU. Marketing wiarygodny – Przekonaj. 52. KUCHARZ – UŻYTECZNY CZŁOWIEK SWOICH CZASÓW O humorach w gastronomii pisze Bogdan Gałązka. 54. WOKÓŁ WINA 58. WOKÓŁ BARU. Co łączy barmana i kucharza? 60. KARTA NAPOJÓW. Rozgrzewająco, nie tylko na ciepło. 64. PRODUKT SEZONOWY. Kulinarne zastosowanie soli. 68. KULTURALNE KULINARIA. Lokale gastronomiczne przy instytucjach kultury. 72. ZAMÓWIONE, DOSTARCZONE. Rynek dostaw jedzenia do domu. 75. PERFEKCYJNE CIĘCIE. Noże dla gastronomii – przegląd oferty. 80. NOWE PRODUKTY 82. MARCHEW I PASTERNAK. Felieton Jarosława Dumanowskiego.

Dlaczego chodzimy do restauracji? Co nas przyciąga, jaki czynnik determinuje wybór? 
– Oczywiście jedzenie! – zakrzykniemy zgodnie. Odważnie i  z  należytym dystansem wypowiada się na ten temat bohater naszej okładki Grzegorz Kłos, twierdząc, że najważniejsza dla gości polskich restauracji jest jednak atmosfera panująca w  lokalu. Trudno mi się z  nim nie zgodzić, a  niech świadczy o  tym banalny przykład. W  portalach społecznościowych niemalże codziennie spotykam się z  pytaniem „gdzie zjeść?”. Gdzie zjeść kolację randkową, gdzie zjeść z  rodzicami, a  gdzie w  piątkowy wieczór? Paradoksalnie odpowiedzi rzadko są rekomendacją karty menu, zazwyczaj pada odpowiedź: „Jeśli chcesz atmosferę na luzie, wpadnij do lokalu X, jeśli ma być modnie, wybierz Y, jeśli zaś dostojnie i  elegancko – koniecznie Z”. Intuicyjnie wybieramy atmosferę, to ją stawiamy na pierwszym miejscu, chcemy bowiem spędzić wieczór w  otoczeniu, na które danego dnia mamy ochotę, wśród ścian, dekoracji i  oczywiście ludzi – którzy nam się podobają. Jedzenie jest ważne, ale ocena jego jakości i  smaku jakże subiektywna! Przekonałam się o tym ostatnio dość dobitnie, rekomendując znajomym jedną z moich ulubionych włoskich restauracji, która jednak nie przypadła im aż tak do gustu. Inną sprawą, o  której w wywiadzie również wspomina Grzegorz Kłos, jest to, że czujemy się ekspertami w  dziedzinie kulinariów (my jako społeczeństwo, nie Państwo – branża, do której się zwracam), choć w  rzeczywistości często bywa tak, że brakuje nam podstaw w zakresie edukacji dotyczącej jedzenia. Na potwierdzenie też mam dobry przykład. Pewien właściciel sieci lokali streetfoodowych przeprowadził badanie focusowe, w  którym pytano respondentów o  to, co dla nich jest ważne, jeśli chodzi o  jedzenie. Najczęstsza odpowiedź, jaka padała, brzmiała, że musi być ono świeże. Gdy jednak dopytywano, co dokładnie to oznacza, goście nie potrafili sprecyzować. Cóż zrobił właściciel? Umieścił w menu oraz w lokalu napis: „ŚWIEŻE”, z  którego już głębiej tłumaczyć się nie musiał, wszak tylko takiej deklaracji oczekiwali odbiorcy. Grzegorz Kłos dodaje: „Jest wiele restauracji w  Warszawie, które działają od lat i  są potwierdzeniem moich słów. Nie mają szczególnie dobrej kuchni, ale ona jest powtarzalna i zgodna z oczekiwaniami ich klientów”. Optymistyczne jest jednak to, że chcemy się zmieniać, chcemy bardziej i  lepiej. Restauratorzy oraz szefowie kuchni chcą się kształcić, a  odbiorcy restauracji łakną coraz lepszego serwisu i  kuchni. O  tym, jak prowadzić biznes gastronomiczny efektywnie, ale także uczciwie, będziemy rozmawiać podczas 4. edycji Food Service Summit, który odbędzie się już 14 marca w  Warszawie. Szczegółowy program oraz listę prelegentów znajdą Państwo na stronie: Foodservicesummit.pl. Hasło przewodnie tegorocznej konferencji to „Grajmy fair – baza dobrych praktyk dla gastronomii”. Jestem przekonana, że wiele cennych wskazówek uda nam się wypracować podczas wykładów i  warsztatów, a  efekty będą z  roku na rok widoczne na polskiej scenie restauracyjnej. Dlatego już dziś gorąco zapraszam do udziału w Food Service Summit. Do zobaczenia w  Warszawie.

Agata Godlewska
redaktor naczelna
"Food Service"
Agata Godlewska

  • O magazynie

    Miesięcznik z branży HoReCa - Food Service, czasopismo specjalistyczne skierowane do właścicieli, kadry kierowniczej, barmanów oraz szefów kuchni placówek gastronomicznych tj. restauracji, barów, kawiarni, hoteli oraz innych placówek zbiorowego żywienia, pragnący poszerzać swą wiedzę, rozwijać umiejętności, a w ten sposób podnosić standard swoich usług.

    Periodyczność: miesięcznik
    Nakład: 9000 egzemplarzy, kontrolowany przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy (ZKDP)
    Dystrybucja: wysyłka imienna przez Pocztę Polską oraz firmę InPost (8000 egz.), dystrybucja w sieci Empik na terenie całego kraju (1000 egz.)

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmowa wysyłka

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    zakup egzemplarzy w salonach Empik
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konferencje pod egidą magazynu
    kontakt w sprawie wydarzeń
    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska Monika Łojek

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Foodservice"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
    Monika Łojek Anna Piskorz Karolina Małek

  • Kontakt z Redakcją

    Agata Godlewska

  • Historia magazynu

    „Food Service” – wydawany od 1994 r. prestiżowy magazyn specjalistyczny skierowany do szefów kuchni, właścicieli oraz kadry zarządzającej renomowanych placówek gastronomicznych oraz hoteli. Na stałe z redakcją współpracują szef kuchni Adam Chrząstowski oraz prof. Jarosław Dumanowski. „Food Service” jest częścią sieci profesjonalnych magazynów wydawanych pod tym samym tytułem w Polsce, Austrii, Niemczech, Szwajcarii, Rosji, Indiach. Redaktor prowadzącą magazynu jest Agata Godlewska.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu Foodservice

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2016 VFP Communications Ltd.