W numerze między innymi:

• Normalność jest nie do wyobrażenia
W 2021 r. stołeczna Kulturalna obchodzić będzie 18. urodziny. Będzie – jeśli przetrwa trwający od listopada drugi lockdown gastronomii. Pod hasłem „Nie wyobrażam sobie Warszawy bez Kulturalnej” miejsce zachęca gości do zamawiania jedzenia online. Zabiera też stanowczy głos w aktualnych debatach społeczno-politycznych. O ryzyku biznesowym z tym związanym oraz o duszy aktywistki opowiada właścicielka Kulturalnej Agnieszka Łabuszewska.

• Kuchnia roślinna w dostawie? Koniecznie!
Polska zajmuje drugie miejsce w Europie pod względem liczby zamawianych potraw roślinnych – podał w listopadzie Uber Eats. Choć to dane tylko z jednej platformy delivery, to potwierdzają  wcześniejsze badania dotyczące zmian w diecie Polaków. Stanowią ważny komunikat dla gastronomii: popularności roślinnych dań po prostu nie można dłużej ignorować.

• Cisza przed burzą, czyli o odprawach kuchni i sali
Odprawa jest jednym z najbardziej skutecznych narzędzi komunikacji zespołu i świetnym sposobem na solidne przygotowanie się do pracy.

• Franczyza – stabilna przystań w trudnych czasach?
Pandemia mocno odciska swoje piętno szczególnie na gastronomii. Chociaż spadki przychodów nie omijają w branży nikogo, to pewna grupa lokali zdaje się radzić sobie nieco lepiej niż inne. Mowa o sieciach franczyzowych. Jednak aby dołączyć do znanych marek, potrzeba czegoś więcej niż tylko chęci prowadzenia biznesu. Sprawdziliśmy więc, jak wyglądają realia współpracy z największymi sieciami, które oferują w Polsce taki model współpracy.

• Pięć kroków do idealnego posta, który wspiera sprzedaż dowozów
Pewnie nieraz słyszeliście hasło „Facebook sprzedaje!”, choć do tej pory moc tej platformy wykorzystywaliście wyłącznie do publikowania postów w stylu: „Zapraszamy na nasze smaczne jedzenie”. Brak pomysłu i strategii na budowanie wizerunku lokalu oraz promowanie go w mediach społecznościowych to bolączka wielu restauratorów. Żeby uprościć proces sprzedażowy Facebooka, przedstawiam wam instruktaż pięciu kroków do idealnego posta, który wesprze sprzedaż.


72 strony

KORONAWIRUS ZMUSIŁ DO PODSUMOWAŃ, REORGANIZACJI I UKŁADANIA KLOCKÓW NA NOWO

Trudno jest pisać powitalny tekst z okazji nowego roku w momencie, gdy gastronomia od wielu miesięcy funkcjonuje na rezerwach, a mnóstwo lubianych i popularnych miejsc zniknęło już z kulinarnej mapy Polski. Wielu powie, że żegnamy najbardziej dramatyczny, beznadziejny rok, jaki do tej pory znaliśmy. Jeśli faktycznie tak jest, to dobra wiadomość brzmi, że gorzej już nie będzie. Koronawirus dokonał brutalnego rozrachunku zarówno działalności biznesowych, jak i naszych prywatnych wyborów czy umiejętności. Zmusił do podsumowań, reorganizacji, kreatywności i układania klocków na nowo. Ilu z nas zdobyłoby się na takie résumée, gdyby nie pandemia? Ilu skonfrontowałoby się z pracownikami i kontrahentami i tak wnikliwie przyjrzało się kosztom prowadzenia działalności?
Nowy rok to również dobry moment na decyzje o tym, co zostawiamy, czego nie warto kontynuować. Rutyna w biznesie oznacza stagnację i brak rozwoju, więc przynajmniej tego się pozbywamy. Jednocześnie mam wielką nadzieję, że nadchodzące miesiące pozwolą wam odkryć nowe możliwości i predyspozycje, o których istnieniu nie mieliście do tej pory pojęcia.
„Będę musiała nauczyć się żyć inaczej. Wymyślić sobie coś nowego” – mówi bohaterka naszej okładki Agnieszka Łabuszewska. Bardzo się cieszę, że mimo napiętego grafiku zgodziła się na rozmowę z nami. To ważny wywiad i choć nie będzie balsamem na rany, to na pewno odnajdziecie w nim zrozumienie.

Zdrowia i wszystkiego dobrego!



Agata Godlewska
Rredaktor naczelna
„Food Service”
Agata Godlewska

  • O magazynie

    Miesięcznik z branży HoReCa - Food Service, czasopismo specjalistyczne skierowane do właścicieli, kadry kierowniczej, barmanów oraz szefów kuchni placówek gastronomicznych tj. restauracji, barów, kawiarni, hoteli oraz innych placówek zbiorowego żywienia, pragnący poszerzać swą wiedzę, rozwijać umiejętności, a w ten sposób podnosić standard swoich usług.

    Periodyczność: miesięcznik
    Nakład: 9000 egzemplarzy, kontrolowany przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy (ZKDP)
    Dystrybucja: wysyłka imienna przez Pocztę Polską oraz firmę InPost (8000 egz.), dystrybucja w sieci Empik na terenie całego kraju (1000 egz.)

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    zakup egzemplarzy w salonach Empik
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konferencje pod egidą magazynu
    kontakt w sprawie wydarzeń
    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska Monika Łojek

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Foodservice"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
    Monika Łojek Anna Piskorz Nataliia Giermuda

  • Kontakt z Redakcją

    Agata Godlewska

  • Historia magazynu

    Food Service - wydawany od 1994 r. prestiżowy magazyn specjalistyczny skierowany do szefów kuchni, właścicieli oraz kadry zarządzającej renomowanych placówek gastronomicznych oraz hoteli. Na stałe z redakcją współpracują m.in. szef kuchni Adam Chrząstowski, Master Sommelier Adam Pawłowski oraz prof. Jarosław Dumanowski. „Food Service” jest częścią sieci profesjonalnych magazynów wydawanych pod tym samym tytułem w Polsce, Austrii, Niemczech, Szwajcarii, Rosji, Indiach. Redaktor naczelną magazynu jest Agata Godlewska.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu Foodservice

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.