W numerze między innymi:

• Czy bar ma płeć?
Obecność kobiet za barem nie jest już ewenementem, choć nadal stanowią one mniejszość w barmańskim środowisku. Niektórym udaje się przebić szklany sufit – zarządzają zespołami, odnoszą sukcesy w konkursach i wciąż stawiają przed sobą wyzwania. Rozmawiamy z trzema barmankami: ALICJĄ BĄCZYK, EWĄ NOWICKĄ I ANGELIKĄ LEŚNIEWICZ, które przełamują stereotyp, że praca za barem jest wyłącznie domeną mężczyzn.

• Ciężkie czasy dla europejskiego sektora restauracyjnego
Nigdy wcześniej restauracje i hotele nie doświadczyły tak dużego spadku sprzedaży: 95 największych graczy w Europie zanotowało spadek o 26,2%. Wyjątkowy wzrost z 2019 r. (o 7,4%) został brutalnie zatrzymany przez COVID-19. W 2020 r. obrót największych firm w branży spadł do 96,6 mld euro.

• Ze sceny do kawiarni
Od kilkunastu lat bierze udział w konkursach baristycznych. Jak sama mówi, żyje kawą. Z Natalią Kwiatkowską, aktualną Mistrzynią Polski Barista, rozmawiamy o jej olsztyńskiej palarni i kawiarni, najlepszej kawie na świecie oraz przygotowaniach do mistrzostw świata.

• Między wydawką a karmieniem
– Czyli jak łączyć macierzyństwo z gastronomią

• Winnie równouprawnione
Sommelierka, enolożka, doradczyni ds. obsługi klienta, menedżerka, dyrektorka, dziennikarka, importerka – to tylko niektóre z zawodów wykonywanych przez kobiety w branży winiarskiej. Jak reagują na ekspansję pań, na bądź co bądź męskim terytorium, koledzy po fachu, a jak konsumenci? Czy płeć powinna mieć jakiekolwiek znaczenie podczas rekrutacji pracownika? Gdzie spotykają się i kształcą kobiety wina w Polsce?


68 stron

MNÓSTWO RESTAURACJI, BARÓW, KAWIARNI BEZINTERESOWNIE ZAANGAŻOWAŁO SIĘ W POMOC

Gdy wybuchła wojna w Ukrainie, mieliśmy już prawie komplet artykułów do tego wydania „Food Service”. Marzec jest zawsze dobrym pretekstem do bardziej wnikliwego spojrzenia na rolę i historie kobiet w gastronomii – i z takim zamysłem tworzyliśmy ten numer. Rzeczywistość okrutnie nas jednak doświadczyła, i to po raz kolejny w ciągu minionych 2 lat. Ledwie gastronomia zaczęła jako tako oswajać się z pandemicznymi realiami, za naszą wschodnią granicą wydarzyła się tragedia, która złamała serca wszystkich i unieważniła inne tematy, które wydawały się istotne.
W ciągu dosłownie kilku dni, a nawet godzin branża – szeroko pojęta, bo zarówno kucharze, kucharki, miłośnicy jedzenia, influencerzy kulinarni, jak i większe przedsiębiorstwa związane z produkcją żywności – stanęli na wysokości zadania, mobilizując się, jeżdżąc na granicę i dworce kolejowe, karmiąc uchodźców dzień i noc. Bez mrugnięcia okiem, bez czekania na systemowe wsparcie państwa. Mnóstwo restauracji, barów, kawiarni bezinteresownie zaangażowało się w pomoc i robi to cały czas. Z tego miejsca składam ogromne wyrazy podziwu i szacunku dla Was wszystkich.
Ze względu na cykl wydawniczy na kompletną zmianę tematyki tego wydania „Food Service” było już za późno. Realia i konsekwencje zbrojnego ataku na Ukrainę dzieją się codziennie na naszych oczach, a medium papierowe, jakim jest miesięcznik, nie jest w stanie oddać aktualnych wydarzeń. Na stronie internetowej www.OuiChef.pl na bieżąco informujemy o ważnych dla branży gastronomicznej inicjatywach.
Przyjmujemy uchodźców z Ukrainy do naszego kraju, do naszych domów i miejsc pracy. Zresztą w restauracyjnych zespołach nigdy nie brakowało obywateli Ukrainy. Teraz należy przyjąć do wiadomości, że w dużym stopniu, przynajmniej na razie, będą to kobiety. Kobiety, które są matkami i u swojego boku mają dzieci. Mam nadzieję, że wraz z tworzeniem dla nich miejsc pracy stworzy się również przestrzeń do refleksji na temat tego, jakie warunki należy zapewnić w restauracjach, by kobiety nie musiały wybierać między karierą a wychowywaniem dzieci.

Agata Godlewska
Rredaktor naczelna
„Food Service”
Agata Godlewska




  • O magazynie

    Miesięcznik z branży HoReCa - Food Service, czasopismo specjalistyczne skierowane do właścicieli, kadry kierowniczej, barmanów oraz szefów kuchni placówek gastronomicznych tj. restauracji, barów, kawiarni, hoteli oraz innych placówek zbiorowego żywienia, pragnący poszerzać swą wiedzę, rozwijać umiejętności, a w ten sposób podnosić standard swoich usług.

    Periodyczność: miesięcznik
    Nakład: 9000 egzemplarzy, kontrolowany przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy (ZKDP)
    Dystrybucja: wysyłka imienna przez Pocztę Polską oraz firmę InPost (8000 egz.), dystrybucja w sieci Empik na terenie całego kraju (1000 egz.)

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    zakup egzemplarzy w salonach Empik
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konferencje pod egidą magazynu
    kontakt w sprawie wydarzeń
    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska Monika Łojek

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Foodservice"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
    Monika Łojek Anna Piskorz Nataliia Giermuda

  • Kontakt z Redakcją

    Agata Godlewska

  • Historia magazynu

    Food Service - wydawany od 1994 r. prestiżowy magazyn specjalistyczny skierowany do szefów kuchni, właścicieli oraz kadry zarządzającej renomowanych placówek gastronomicznych oraz hoteli. Na stałe z redakcją współpracują m.in. szef kuchni Adam Chrząstowski, Master Sommelier Adam Pawłowski oraz prof. Jarosław Dumanowski. „Food Service” jest częścią sieci profesjonalnych magazynów wydawanych pod tym samym tytułem w Polsce, Austrii, Niemczech, Szwajcarii, Rosji, Indiach. Redaktor naczelną magazynu jest Agata Godlewska.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu Foodservice

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.