¬ Ciężka praca kluczem do sukcesu
Rozmowa z Bartoszem Peterem, zwycięzcą 15. edycji L"Art de la Cuisine Martell i kapitanem Narodowej Reprezentacji Juniorów, reprezentującej Polskę na Olimpiadzie Kulinarnej w Erfurcie w 2016 r.

¬ Kuchnia to męski świat
Kiedyś charakteryzatorka, teraz szef kuchni. Doświadczenie gastronomiczne zdobywała m.in. w dwugwiazdkowej restauracji Palme D"OR w Cannes, była szefem kuchni hotelu Monopol we Wroclawiu. Od marca tego roku jest współwłaścicielką wrocławskiej restauracji Jadka. O tym, jak znaleźć własną drogę w świecie gastronomii, rozmawiamy z Justyną Słupską-Kartaczowską.

¬ Grajmy fair!
14 marca w hotelu Sofitel Victoria w Warszawie odbyła się 4. edycja "Food Service Summit". Wydarzenie zgromadziło najwięcej jak do tej pory, bo ponad 300 uczestników.

¬ Doskonała w niedoskonałości
Dwukrotnie zdobyła tytuł najlepszej szefowej cukierni Azji wg rankingu Asia's 50 Best Restaurants. Pod posturą filigranowej 34-latki kryje się tygrys biznesu. Po spektakularnym sukcesie singapurskiego 2AM:Dessertbar, cukierni połączonej z koktajbarem, zdecydowała się na ekspansję marki na rynkach zagranicznych, m.in. w Hongkongu i Japonii. Podczas tegorocznej edycji kongresu Madrid Fusión rozmawialiśmy z Janice Wong o jej drodze do sukcesu.

¬ Eleven Madison Park numerem jeden
Po raz pierwszy w historii nowojorska Eleven Madison Park zdobyła pierwsze miejsce w rankingu The World's 50 Best Restaurants. Zwycięzcy zostali zaprezentowani podczas ceremonii w historycznym Royal Exibition Building w Melbourne.

82 strony

Czy bycie odważnym w  gastronomii opłaca się? Na to pytanie można spojrzeć dwojako: mówimy o  odwadze w  realizowaniu swoich pasji lub odwadze w  wymiarze biznesowym. W  którąkolwiek stronę nie powędrujemy, bycie odważnym zawsze oznacza ryzyko. Co jednak, jeśli nasze decyzje okażą się słuszne? Wygrać można tak wiele! O  tym, że warto posłuchać siebie, zrobić zwrot o  180 stopni i  z  nową energią wejść w  nieznane, o  którym zawsze się marzyło, przekonują dwie bohaterki tego wydania „Food Service”. Justyna Słupska-Kartaczowska i  Janice Wong to kobiety, które mimo uprzednio wybranej ścieżki edukacji ostatecznie zwróciły się w stronę gotowania. „Siedziałam w  domu i  zastanawiałam się, co zrobić z  życiem. Przyszło mi do głowy, że jedyną rzeczą, którą wykonuję bez wysiłku, jest gotowanie. Sprawia mi ono ogromną satysfakcję” – mówi Justyna, nasza okładkowa szefowa kuchni, wcześniej pracująca jako charakteryzatorka. Sądząc po tym, jak potoczyła się jej kariera, wybór okazał się strzałem w  dziesiątkę, choć nie obyło się bez ciężkich chwil i  ogromnej lekcji pokory, która pewnie trwa do dziś. 
Jak w każdej kuchni. Janice Wong natomiast to singapurska szefowa cukierni rozwijająca własny biznes. „W  Singapurze ceni się nowoczesność, postępowość, nowe pomysły. Domyślam się, że w  Paryżu, mieście o  bogatej tradycji cukierniczej, byłoby mi dużo trudniej przebić się, robiąc progresywne desery lub malując na talerzu” – mówi 34-letnia Wong, dziś właścicielka kilku lokali w  największych światowych metropoliach. Co zdecydowało o jej sukcesie oprócz determinacji w  dążeniu do obranego celu? Była jedną z  pierwszych na swoim rynku. Przetarła szlaki. Nie oglądała się na innych. Wytyczyła trend. I  tu pewnie części z  osób zapali się czerwona lampka. „Łatwo powiedzieć – bądź pierwszy, zaryzykuj własne pieniądze, może po kilku latach się zwróci”. O  odwadze w  wymiarze biznesowym mówimy zdecydowanie ostrożniej. Trzeba kalkulować. Nadal warto jednak mieć otwartą głowę i  starać się nie kopiować innych, mieć odwagę wyróżnić się, bo dzięki temu nasza restauracja, bar, bistro będzie działać na gości jak magnes. Mówiła o tym Weronika Lewandowska, strateg marketingowy, na niedawnej kolacji poświęconej trendom, a zorganizowanej przez sieć Makro w  restauracji Pałacu w Wilanowie. Kilka złotych porad, które usłyszeliśmy podczas tego spotkania: posłuchaj młodszych (o  tym mówi też w  wywiadzie Justyna Słupska-Kartaczowska), działaj szybko – gdy coś jest wszędzie, jest już za późno (!), nie bój się zaczynać, ale nie bój się też kończyć – kiedy widzisz, że dany trend się wypalił, zakończ go jako pierwszy i  otwórz głowę na kolejny. Brzmi jak coś trudnego? Może warto zacząć od małych zmian, zaczerpnąć inspiracje z  innej branży, miasta czy kraju. Odetchnąć, zrobić dwa kroki do tyłu, by za chwilę dać susa przed wszystkich. Ten rok jest dobrym rokiem i  choć trwa już kilka miesięcy, to wiosna i ciepła energia dopiero co dotarły nad Wisłę. Życzę zatem odwagi na kolejne miesiące i  siły, by w  niej wytrwać.

Agata Godlewska
redaktor naczelny
"Food Service"
Agata Godlewska

  • O magazynie

    Miesięcznik z branży HoReCa - Food Service, czasopismo specjalistyczne skierowane do właścicieli, kadry kierowniczej, barmanów oraz szefów kuchni placówek gastronomicznych tj. restauracji, barów, kawiarni, hoteli oraz innych placówek zbiorowego żywienia, pragnący poszerzać swą wiedzę, rozwijać umiejętności, a w ten sposób podnosić standard swoich usług.

    Periodyczność: miesięcznik
    Nakład: 9000 egzemplarzy, kontrolowany przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy (ZKDP)
    Dystrybucja: wysyłka imienna przez Pocztę Polską oraz firmę InPost (8000 egz.), dystrybucja w sieci Empik na terenie całego kraju (1000 egz.)

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    zakup egzemplarzy w salonach Empik
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konferencje pod egidą magazynu
    kontakt w sprawie wydarzeń
    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska Monika Łojek

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Foodservice"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
    Monika Łojek Anna Piskorz Nataliia Giermuda

  • Kontakt z Redakcją

    Agata Godlewska

  • Historia magazynu

    Food Service - wydawany od 1994 r. prestiżowy magazyn specjalistyczny skierowany do szefów kuchni, właścicieli oraz kadry zarządzającej renomowanych placówek gastronomicznych oraz hoteli. Na stałe z redakcją współpracują m.in. szef kuchni Adam Chrząstowski, Master Sommelier Adam Pawłowski oraz prof. Jarosław Dumanowski. „Food Service” jest częścią sieci profesjonalnych magazynów wydawanych pod tym samym tytułem w Polsce, Austrii, Niemczech, Szwajcarii, Rosji, Indiach. Redaktor naczelną magazynu jest Agata Godlewska.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu Foodservice

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.