¬ Argentyńskie salto.
Najpierw zasłynął najlepszymi stekami w Warszawie, później zdobył tytuł pierwszego polskiego "Top Chefa". Martin Gimenez Castro opowiada, dlaczego Polska wołowina jest równie dobra jak ta z Argentyny oraz jak tworzy swój styl w nowej restauracji Salto.

¬ Trzy znaki smaku.
Już od roku trwa kampania informacyjna "Trzy znaki smaku", której głównym założeniem jest informowanie nt. wspólnotowego systemu ochrony produktów regionalnych i tradycyjnych oraz promocja znakowanych w tym systemie produktów spożywczych.

¬ Gdy naukowiec spotyka szefa kuchni.
Peter Barham zasłynął współpracą z takimi restauracjami, jak The Fat Duck, Noma czy El Bulli. W rozmowie z "Food Service" opowiada, czym jest dzisiaj gastronomia molekularna oraz jak wygląda jesgo współpraca z najlepszymi szefami kuchni Świata.

¬ Audiomarketing czyli sprawdź, co ci w restauracji gra.
Czy zdają sobie państwo sprawę, że góralska muzyka w zakopiańskiej karczmie, rockowe numery gitarowe w amerykańskim pubie i "chilloutowy" akompaniament sączący się wraz z poranną kawą do filiżanki to bardzo ważne narzędzie marketingowe?

¬ Biznes w stylu eko.
Bioway powstał z myślą o tych, dla ktorych hasło "jesteś tym, co jesz" nie jest jedynie modnym sloganem, lecz cenną wskazówką do zmiany swoich przyzwyczajeń żywieniowych. Jak praktyka wellness przekłada się na codzienny biznes, opowiada Przemysław Ciernioch.

¬ Polski chleb w Meksyku.
W Warszawie co chwila powstają francuskie piekarnie, zachwycamy się bagietkami, brioszkami, uwodzą nas Włoskie Fooccacie. Polscy piekarze pieką dla nas coraz mniej dobrego chleba. Tymczasem na drugim końcu Świata, w Meksyku, furorę robi Polska piekarnia.

 

Za nami konferencja „Czas na zmiany, czyli oryginalność i świeżość w promowaniu gastronomii”, która odbyła się pod koniec stycznia w warszawskim Sheratonie. Wydarzenie zgromadziło wielu znakomitych gości z branży gastronomicznej i było świetną okazją do skorzystania z wiedzy ekspertów i do rozmów kuluarowych. Szerszą relację z tego wydarzenia znajdą Państwo na stronie 22 tego wydania „Food Service”. Podczas konferencji omawialiśmy przede wszystkim marketingowe oraz biznesowe aspekty prowadzenia restauracji, mając jednocześnie z tyłu głowy fakt, że to jakościowy produkt i przemyślane dania są podstawą dobrego lokalu gastronomicznego. W aktualnym numerze „Food Service” skupiamy się właśnie na produkcie. Na nim oparta jest kuchnia bohatera tego numeru – Martina Gimeneza Castro. Jak wszyscy wiemy, ten argentyński szef kuchni zwyciężył pierwszą edycję polskiego „Top Chefa”, a na początku lutego otworzył restaurację Salto w warszawskim hotelu Rialto. Argentyna słynie z wołowiny, a nauczenie się właściwości tego mięsa jest dobrą lekcją obchodzenia się z produktem dla wszystkich kucharzy. Podejście Martina widać na każdym kroku – używa on wielu ryb i innych owoców morza oraz wspomnianej wołowiny (co cieszy – polskiej), ale podkreśla, że do przyrządzenia tych specjałów używa jedynie soli i pieprzu oraz soku z cytryny. Tyle wystarczy. Z taką filozofią w 100 proc. zgadza się współwłaściciel innej nowo powstałej restauracji Kafe Zielony Niedźwiedź, którą opisujemy na stronie 38. Zbigniew Kmieć od lat znany jest wśród szefów kuchni i producentów polskiej żywności jako niestrudzony działacz na rzecz podtrzymywania jakości polskiej żywności oraz ustanowienia regulacji prawnych, które uwolniłyby rynek żywności sprzedawanej bezpośrednio od producenta. Jak mówi Kmieć: – Klasa kucharza nie leży wyłącznie w technice, ale w czujności, obserwowaniu, smakowaniu. Kucharz, który opiera się tylko na technice, będzie usiłował z produktu gorszej jakości zrobić lepsze jedzenie. A chodzi o to, żeby produktowi nic nie odjąć, a dać mu maksimum tego, co powinien mieć. W Polsce od pewnego czasu trwa kampania informacyjna „Trzy znaki smaku”, chroniąca i promująca certyfikowanie produktów regionalnych oraz tradycyjnych, a także zrzeszanie się producentów żywności w celu osiągania wspólnych korzyści. Piszemy o tym na stronie 34. Jak twierdzi Piotr Kondraciuk, dyrektor biura promocji żywności ARR, sektor żywności regionalnej i tradycyjnej w Polsce ma potencjał, aby w perspektywie 10-letniej generować 5-7 proc. wartości krajowego rynku żywnościowego. Warto więc zacząć poznawać te skarby, uczyć się ich używania w kuchni, by właśnie polskimi wyrobami nasza kuchnia mogła się chwalić na arenie międzynarodowej. W tym numerze piszemy o jeszcze jednym wysokojakościowym produkcie, jakim jest kawa. Często po macoszemu traktowana przez restauratorów, jako mało znaczący dodatek do całej karty. Tymczasem jakość podawanej kawy, znajomość jej pochodzenia i cech to mocny punkt, na który warto postawić w niemal każdym rodzaju lokalu gastronomicznego. Dlatego od tego numeru zaczynamy cykl artykułów o kawie autorstwa Anny Oleksak z Kofi Brand, by przybliżyć Państwu tę tematykę. Życzę zatem przyjemnej lektury przy filiżance ulubionej kawy.

Agata Godlewska
redaktor naczelny
"Foodservie"
Agata Godlewska

  • O magazynie

    Miesięcznik z branży HoReCa - Food Service, czasopismo specjalistyczne skierowane do właścicieli, kadry kierowniczej, barmanów oraz szefów kuchni placówek gastronomicznych tj. restauracji, barów, kawiarni, hoteli oraz innych placówek zbiorowego żywienia, pragnący poszerzać swą wiedzę, rozwijać umiejętności, a w ten sposób podnosić standard swoich usług.

    Periodyczność: miesięcznik
    Nakład: 9000 egzemplarzy, kontrolowany przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy (ZKDP)
    Dystrybucja: wysyłka imienna przez Pocztę Polską oraz firmę InPost (8000 egz.), dystrybucja w sieci Empik na terenie całego kraju (1000 egz.)

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    zakup egzemplarzy w salonach Empik
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konferencje pod egidą magazynu
    kontakt w sprawie wydarzeń
    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska Monika Łojek

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Foodservice"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
    Monika Łojek Anna Piskorz Nataliia Giermuda

  • Kontakt z Redakcją

    Agata Godlewska

  • Historia magazynu

    Food Service - wydawany od 1994 r. prestiżowy magazyn specjalistyczny skierowany do szefów kuchni, właścicieli oraz kadry zarządzającej renomowanych placówek gastronomicznych oraz hoteli. Na stałe z redakcją współpracują m.in. szef kuchni Adam Chrząstowski, Master Sommelier Adam Pawłowski oraz prof. Jarosław Dumanowski. „Food Service” jest częścią sieci profesjonalnych magazynów wydawanych pod tym samym tytułem w Polsce, Austrii, Niemczech, Szwajcarii, Rosji, Indiach. Redaktor naczelną magazynu jest Agata Godlewska.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu Foodservice

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2016 VFP Communications Ltd.