- Kuchnia punkt po punkcie.

Zawiadują kuchnią w Narvilu - jednym z największych hoteli w Polsce. To tutaj zjemy pierogi z pieczoną gęsią czy też słynne lody z palonego masła. Czy ambitna kuchnia znajduje swoje miejsce w hotelu konferencyjnym? Spytaliśmy szfów: Adama Kotomskiego i Witolda Iwańskiego.

- Nowe otwarcie, czyli Michelin Star dla Atelier Amaro.

- Prawdziwa twarz restauracji.
Wielkomiejska Akademia Borysa Szyca, perfekcyjnie wykreowane Atelier Wojciecha Amaro, popularny i cieply Stary Dom Piotra Adamczyka, kwiecisty Fukier Magdy Gessler to restauracje, które mają osobowość i wizerunek właścicieli. Wybierając ambasadora biznesu, warto o tym pamiętać.

- Kawiarnia 2.0.
Czym charakteryzuje się nowa generacja kawiarni? O sposobach na wypracowanie bliskiej realcji z klientem kawiarni sieciowej opowiada Shay Cohen, CEO Aroma Espresso Bar Polska.

- Produkty, które opowiadają historie.
O tym, jak osobisty stosunek do produktu może przełożyć się na sukces firmy, rozmawiamy z Marzeną Gregier-Franco i Gonçalo Franco, założycielami Smaków Portugalii..

55 stron

Niekwestionowanym wydarzeniem ostatnich miesięcy, które na zawsze zapisze się na kartach historii polskiej gastronomii, jest zdobycie pierwszej gwiazdki Michelina przez Atelier Amaro. I właściwie na tym mógłby się skończyć mój wstępniak, bo cóż więcej dodawać? Radość jest ogromna. Od trzech lat podczas wywiadów z szefami kuchni właściwie w każdej mojej rozmowie przewijał się temat Michelina. I choć przewodnik ten budzi kontrowersje, a decyzje jego inspektorów bywają niezrozumiałe, to jednak większość osób, którym zależy na rozwoju naszej rodzimej gastronomii, przyznawała, że brak gwiazdki w Polsce był rzeczą dla nich dziwną czy też wstydliwą. Stąd też oczekiwanie i ciśnienie na zdobycie tego wyróżnienia urosło w naszym kraju do rozmiarów monstrualnych. Wreszcie 14 marca 2013 udało się. Wielkie gratulacje dla całego zespołu Atelier Amaro oraz dla Wojciecha. Dziś pytanie brzmi, co szefowie kuchni i restauratorzy zrobią dalej? A także czy świadomość tej prestiżowej nagrody dotrze do przeciętnego polskiego odbiorcy? Czy coś zmieni? Czy za deklaracjami chęci naprawy i rewolucjonizowania polskiego krajobrazu kulinarnego pójdą konkretne działania? To refleksje, które na pewno będziemy rozwijać w kolejnych wydaniach „Food Service”. Tymczasem zachęcam do przeczytania wywiadu z laureatem gwiazdki, który wraz z Małgorzatą Mintą przeprowadziłam kilkadziesiąt minut po tym, jak owo wyróżnienie otrzymał.

Jak słusznie zauważa Agnieszka Amaro, odpowiedzialna za PR restauracji, charyzma szefa kuchni również ma znaczenie dla inspektorów. Czyli, owszem, kuchnia jest ważna, ale też jej filozofia. Nie wystarczy, że dania są po prostu smaczne. Za nimi musi iść coś więcej. Dlatego też w tym numerze „Food Service” przyglądamy się bliżej wizerunkom szefów kuchni oraz restauratorów. W ostatnim już odcinku „Marketingowego Poradnika Gastronomicznego” Agnieszki Małkiewicz znajdziecie m.in. wskazówki, jak zostać sławnym kucharzem. Oczywiście, medialność to nie cel każdego, nie jest ona najważniejsza. Znane są przypadki doskonałych, ale introwertycznych kucharzy, których znakiem rozpoznawczym jest skromność. Bez względu na to, jaką drogę wybierzecie, warto się szkolić, poznawać świat i inwestować w zagraniczne staże dla młodych kucharzy. O niewymiernych zyskach z takich wyjazdów opowiada jeden z bohaterów naszej okładki – Witold Iwański, który ciągle doskonali swoją wiedzę i umiejętności. W maju 2012 r. odbył staż w najlepszej restauracji w Norwegii Maaemo (**), obecnie jest na kolejnym w restauracji Frantzen/Lindeberg (**) w Sztokholmie. Miał również przyjemność próbować dań w Nomie. Od ponad roku wraz z executive chefem Adamem Kotomskim tworzą duet odpowiedzialny za ofertę gastronomiczną w hotelu Narvil w Serocku. Czy ambitna kuchnia w tak ogromnym konferencyjnym obiekcie ma rację bytu? My już wiemy, że tak. O szczegółach dowiecie się z wywiadu na stronie 16.

Zapraszam.

Agata Godlewska
redaktor naczelny
"Foodservie"
Agata Godlewska

  • O magazynie

    Miesięcznik z branży HoReCa - Food Service, czasopismo specjalistyczne skierowane do właścicieli, kadry kierowniczej, barmanów oraz szefów kuchni placówek gastronomicznych tj. restauracji, barów, kawiarni, hoteli oraz innych placówek zbiorowego żywienia, pragnący poszerzać swą wiedzę, rozwijać umiejętności, a w ten sposób podnosić standard swoich usług.

    Periodyczność: miesięcznik
    Nakład: 9000 egzemplarzy, kontrolowany przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy (ZKDP)
    Dystrybucja: wysyłka imienna przez Pocztę Polską oraz firmę InPost (8000 egz.), dystrybucja w sieci Empik na terenie całego kraju (1000 egz.)

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    zakup egzemplarzy w salonach Empik
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konferencje pod egidą magazynu
    kontakt w sprawie wydarzeń
    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska Monika Łojek

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Foodservice"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
    Monika Łojek Anna Piskorz Nataliia Giermuda

  • Kontakt z Redakcją

    Agata Godlewska

  • Historia magazynu

    Food Service - wydawany od 1994 r. prestiżowy magazyn specjalistyczny skierowany do szefów kuchni, właścicieli oraz kadry zarządzającej renomowanych placówek gastronomicznych oraz hoteli. Na stałe z redakcją współpracują m.in. szef kuchni Adam Chrząstowski, Master Sommelier Adam Pawłowski oraz prof. Jarosław Dumanowski. „Food Service” jest częścią sieci profesjonalnych magazynów wydawanych pod tym samym tytułem w Polsce, Austrii, Niemczech, Szwajcarii, Rosji, Indiach. Redaktor naczelną magazynu jest Agata Godlewska.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu Foodservice

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2016 VFP Communications Ltd.