¬ Historia winem pisana.

Jak zbudować Polską markę winiarską, która odniesie sukces w branży gastronomicznej? Niezbędny jest biznesplan, wykwalifikowany zespół pracowników, a przede wszystkim najwyższa jakość produktu. Tego dokonał Robert Mielżyński - najważniejszy importer i dystrybutor win w Polsce.

¬ Gastronomiczne aplikacje mobilne.
Zauważalne jest rosnące zainteresowanie aplikacjami mobilnymi powiązanymi z gastronomią zarówno po stronie klientów, jak i producentów. Dynamiczny rozwój rynku aplikacji gastronomicznych na smartfony wynika z coraz wyższych wymagań konsumentów, którzy oczekują nie tylko wysokiej jakości obslugi w lokalu, ale też w świecie wirtualnym.

¬ Francuski łącznik.
O Nouvelle Bistro, która zrewolucjonizowała francuski rynek gastronomiczny z szefem kuchni restauracji Septime - Bertrandem Grébautem.

¬ Warzywa na salony.
Dietetycy nieustannie przypominają, by częściej włączać je w dietę. Jednak dla większości nadal stanowią jedynie dodatek i tlo dla pierwszoplanowych aktorów talerza. Czy winna jest jakość dostępnych produktów, czy jedynie przyzwyczajenia ludzi?  

¬ Jak smakuje przygoda, wrze pasja i pachnie pieniądz...
Jak daleko jest w stanie pójść ludzka fantazja, aby połączyć zarabianie z pasją, przedsiębiorczość ze smakiem, pieniądze z jedeniem? Niezwykli fachowcy i szaleni smakosze przekuli swoją pasję w zawód, a marzenia w patent na życie.

¬ Mięso z marmuru.
Szlachetność i wyjątkowy smak to główne zalety wołowiny. Czy jest doceniana w Polsce?

66 stron

Dorszowe Żniwa, Kino Kulinarne Festiwalu Transatlantyk, Ogólnopolski Festiwal Dobrego Smaku, Europejski Festiwal Smaku, Cook for Book, Targi Gastrosilesia, Targi Książki Kulinarnej, Street Food Festival, Festiwal Smaku w Grucznie... Uff! Tegoroczne lato rozkwitało festiwalami, konkursami i imprezami integracyjnymi – relacje z kilku z nich znajdziecie państwo na pierwszych stronach tego wydania „Food Service”. Miałam przyjemność uczestniczyć w większości tych spotkań i muszę przyznać, że wszystkie z nich zostały przygotowane na bardzo wysokim poziomie. Organizatorów cieszyła wysoka frekwencja, a gości świetna atmosfera towarzysząca zmaganiom kucharzy podczas konkursów czy degustacji.

Liczba inicjatyw promujących polskie kulinaria rośnie z roku na rok – coraz więcej pasjonatów próbuje sił w biznesie gastronomicznym nie tylko na odcinku otwierania restauracji, ale także szerszych działań biznesowych. O takich ludziach będzie pisać od tego numeru Agnieszka Małkiewicz w swoim cyklu „Jedz i zarabiaj”.

Jak jednak wiemy, prawdziwym sukcesem na polu gastronomicznym jest utrzymanie przedsięwzięcia na rynku przez kilka-, kilkanaście lat. Tego dokonał bohater naszej okładki i wywiadu – Robert Mielżyński, który w sierpniu obchodził 10-lecie działalności swojej firmy Mielżyński Wine & Spirits Specialities. Dystrybucja wina, wine bar, sklep internetowy i delikatesy w Warszawie i Poznaniu to główne gałęzie jego biznesu. O tym, jak ważny jest długofalowy plan, świetnie wyszkolony team i umiejętność sprzedaży produktu, przeczytają państwo na stronie 20.

A skoro o winie mowa, witamy na łamach „Food Service” Adama Pawłowskiego, head sommeliera jednogwiazdkowej restauracji Northcote w Wielkiej Brytanii. W tym roku zdobył tytuł Mistrza Polski Sommelierów, ale na tym nie kończą się jego ambicje. Cieszymy się, że swoją profesjonalną wiedzą i poradami będzie dzielił się w felietonach z czytelnikami naszego magazynu.

Młode pokolenie utalentowanych szefów i sommelierów odważnie ustala nowe zasady zmieniające światowe trendy kulinarne. Jedną z takich osób z pewnością jest Bertrand Grébaut, szef kuchni jednogwiazdkowej Septime w Paryżu. Jego restauracja wpisuje się w styl nouvelle bistro, który zrewolucjonizował francuski rynek gastronomiczny. O specyfice tego konceptu dowiecie się z wywiadu przeprowadzonego przez Patrycję Siwiec (strona 38). – Daj sobie czas i idź najpierw do szkoły, aby zdobyć wiedzę ogólną. Najpierw pracuj nad podstawową techniką, a dopiero potem baw się w artystę – podsumowuje tę rozmowę Bertrand Grébaut. A gdzie można w Polsce się kształcić w zawodzie kucharza? Jak nie dać się oszukać i nie przepłacić za pseudoedukację, jaką wartość mają certyfikaty? O tym, jak zwykle czujnie, pisze na zakończenie Krzysztof Szulborski ze Stowarzyszenia Kucharzy Polskich.

Z życzeniami wielu inspiracji


Agata Godlewska
redaktor naczelny
"Foodservie"
Agata Godlewska

  • O magazynie

    Miesięcznik z branży HoReCa - Food Service, czasopismo specjalistyczne skierowane do właścicieli, kadry kierowniczej, barmanów oraz szefów kuchni placówek gastronomicznych tj. restauracji, barów, kawiarni, hoteli oraz innych placówek zbiorowego żywienia, pragnący poszerzać swą wiedzę, rozwijać umiejętności, a w ten sposób podnosić standard swoich usług.

    Periodyczność: miesięcznik
    Nakład: 9000 egzemplarzy, kontrolowany przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy (ZKDP)
    Dystrybucja: wysyłka imienna przez Pocztę Polską oraz firmę InPost (8000 egz.), dystrybucja w sieci Empik na terenie całego kraju (1000 egz.)

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    zakup egzemplarzy w salonach Empik
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konferencje pod egidą magazynu
    kontakt w sprawie wydarzeń
    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska Monika Łojek

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Foodservice"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
    Monika Łojek Anna Piskorz Nataliia Giermuda

  • Kontakt z Redakcją

    Agata Godlewska

  • Historia magazynu

    Food Service - wydawany od 1994 r. prestiżowy magazyn specjalistyczny skierowany do szefów kuchni, właścicieli oraz kadry zarządzającej renomowanych placówek gastronomicznych oraz hoteli. Na stałe z redakcją współpracują m.in. szef kuchni Adam Chrząstowski, Master Sommelier Adam Pawłowski oraz prof. Jarosław Dumanowski. „Food Service” jest częścią sieci profesjonalnych magazynów wydawanych pod tym samym tytułem w Polsce, Austrii, Niemczech, Szwajcarii, Rosji, Indiach. Redaktor naczelną magazynu jest Agata Godlewska.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu Foodservice

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2016 VFP Communications Ltd.