¬ Przyjazny fine dining Klasyka nigdy nie wychodzi z mody. Tym mottem zdają się, kierować twórcy Brasserie Warszawskiej - restauracji, która od 5 lat daje przykład profesjonalizmu zarówno na talerzu, jak i w obsłudze gości. Z Martą Jakubowską, Mateuszem Wichrowskim i Piotrem Woyde rozmawiamy o tym, jak mądrze i długofalowo zarządzać biznesem, by móc się nim chwalić również na arenie międzynarodowej. ¬ Rewolucjoniści z Berlina Jaka jest nowoczesna kuchnia Niemiecka? Co powinno być jej wyróżnikiem na światowej arenie? Z tym pytaniem postanowili się zmierzyć młodzi szefowie i restauratorzy kuchni działający na co dzień w Berlinie. W swoim manifeście zwracają uwagę nie tylko na swój region czy tradycyjne produkty, ale przede wszystkim relacje w lokalnych społecznościach. Nazwali się Die Gemeinschaft - społeczność. Czy ich manifest odciśnie na współczesnej gastronomio równie duże piętno, co deklaracje skandynawskich szefów kuchni? ¬ Inwentaryzacja - czym jest i czy warto ją robić? W zależności od typu biznesu gastronomicznego zastosowanie znajdzie inna metoda inwentaryzacyjna - doradzamy, jak wybrać tę optymalną, dostosowaną do profilu lokalu. ¬ Lokalnośc siłą Na początku listopada razem z grupą międzynarodowych dziennikarzy kulinarnych wybraliśmy się w podróż studyjną do Moskwy. Tam, wspólnie z Ivanem i Sergeyem Berezutskimi, szefami kuchni restauracji Twins Garden, poznawaliśmy rosyjską kuchnię i przyglądaliśmy się temu, jak kształtuje się nowe oblicze moskiewskiej sceny gastronomicznej. ¬ Nie do końca zrównoważone Polscy barmani są świetni. Rodzima scena rośnie w siłę i doskonale radzi sobie z wdrażaniem światowych trendów. Polska mentalność sprawia jednocześnie, że chcemy więcej, mocniej i szybciej. 82 strony

Rok 2017 zamykamy klasycznym akcentem. Na okładce „Food Service” gościmy twórców Brasserie Warszawskiej – Martę Jakubowską, Mateusza Wichrowskiego i Piotra Woyde. Restauracja obchodziła niedawno pięciolecie swojego istnienia, a w planach na najbliższe dwa lata ma zdobycie gwiazdki Michelin. Sposób funkcjonowania Brasserie – a więc podawanie klasycznych dań kuchni francuskiej od samego początku, konsekwencja w działaniach wizerunkowych, niepodleganie modom, a przede wszystkim – ten sam team w postaci szefa kuchni Mateusza i sommeliera Piotra to rzadkość na polskim rynku gastronomicznym. W obliczu problemów ze znalezieniem pracowników na front oraz kuchnię, rotacją personelu oraz zmieniającymi się trendami przetrwanie pięciu lat na rynku to nie lada wyczyn. A co najważniejsze, przez ten czas Brasserie towarzyszyli jej stali goście, dla których profesjonalny serwis i smaczne, proste dania to najważniejsze elementy stanowiące o jakości restauracji. Marta Jakubowska wspomina w wywiadzie o swoich planach na międzynarodową promocję kuchni polskiej na świecie. Nie zdradza szczegółów, ale trzymamy kciuki za powodzenie tego projektu. Tymczasem w artykule Małgorzaty Minty możecie przeczytać, jak robią to nasi sąsiedzi zza zachodniej granicy (str. 50). Berlińscy szefowie kuchni stworzyli manifest „Die Gemeinschaft”, w którym opisują, co ich zdaniem powinno stać się wyróżnikiem niemieckiej kuchni na światowej arenie. Zwracają uwagę nie tylko na region czy tradycyjne produkty, ale przede wszystkim na relacje w lokalnych społecznościach. Czy ich manifest odciśnie na współczesnej gastronomii równie duże piętno co deklaracje skandynawskich szefów kuchni? O tym przekonamy się pewnie za kilka lat. „Die Gemeinschaft” pokazuje jednak, że aby wyróżnić się na scenie międzynarodowej, nie można działać w pojedynkę. Mam zatem nadzieję, że jednostkowe działania restauracji, szefów kuchni czy restauratorów – których w Polsce nie brakuje i o których często informujemy – kiedyś staną się bardziej zorganizowanym ruchem, skupionym wokół promocji polskich kulinariów.

Zmieniając nieco temat, mam przyjemność ogłosić, że możemy już oficjalnie zaprosić Państwa na coroczną konferencję „Food Service Summit”. Zbliżająca się 5. edycja będzie wydarzeniem wyjątkowym. Po raz pierwszy w historii potrwa aż dwa dni, zmieni się również jej lokalizacja – wydarzenie przenosi się z Warszawy do Łodzi. Odbędzie się w dniach 23-24 kwietnia 2018 r. Podobnie jak w ubiegłych latach na program „Food Service Summit” składać się będą wykłady, warsztaty i panele dyskusyjne. Zgodnie z oczekiwaniami branży gastronomicznej położymy największy nacisk na część praktyczną poruszanych tematów. Znaczną część bogatego programu merytorycznego zajmą warsztaty z ekspertami branży, mające na celu zapoznanie się z praktycznym wymiarem takich zagadnień jak sprzedaż czy otwieranie kolejnych restauracji. „Food Service Summit” jak co roku postawi na networking – podczas wydarzenia spotkać będzie można i w cztery oczy porozmawiać z restauratorami i menedżerami restauracji, które odniosły największy sukces na polskim rynku gastronomicznym. Wieczorne after party będzie dodatkową okazją do wymiany doświadczeń w niezobowiązującej atmosferze. Tak więc już dziś zapraszam do Łodzi! Więcej szczegółów zdradzimy wkrótce – śledźcie nasz Facebook.

Wszystkiego dobrego w nowym roku!



Agata Godlewska
redaktor naczelna
"Food Service"
Agata Godlewska

  • O magazynie

    Miesięcznik z branży HoReCa - Food Service, czasopismo specjalistyczne skierowane do właścicieli, kadry kierowniczej, barmanów oraz szefów kuchni placówek gastronomicznych tj. restauracji, barów, kawiarni, hoteli oraz innych placówek zbiorowego żywienia, pragnący poszerzać swą wiedzę, rozwijać umiejętności, a w ten sposób podnosić standard swoich usług.

    Periodyczność: miesięcznik
    Nakład: 9000 egzemplarzy, kontrolowany przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy (ZKDP)
    Dystrybucja: wysyłka imienna przez Pocztę Polską oraz firmę InPost (8000 egz.), dystrybucja w sieci Empik na terenie całego kraju (1000 egz.)

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    zakup egzemplarzy w salonach Empik
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konferencje pod egidą magazynu
    kontakt w sprawie wydarzeń
    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska Monika Łojek

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Foodservice"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
    Monika Łojek Anna Piskorz Nataliia Giermuda

  • Kontakt z Redakcją

    Agata Godlewska

  • Historia magazynu

    Food Service - wydawany od 1994 r. prestiżowy magazyn specjalistyczny skierowany do szefów kuchni, właścicieli oraz kadry zarządzającej renomowanych placówek gastronomicznych oraz hoteli. Na stałe z redakcją współpracują m.in. szef kuchni Adam Chrząstowski, Master Sommelier Adam Pawłowski oraz prof. Jarosław Dumanowski. „Food Service” jest częścią sieci profesjonalnych magazynów wydawanych pod tym samym tytułem w Polsce, Austrii, Niemczech, Szwajcarii, Rosji, Indiach. Redaktor naczelną magazynu jest Agata Godlewska.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu Foodservice

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2016 VFP Communications Ltd.