¬ Bariści
Kawa to jeden z produktów, który na przestrzeni lat uległ premiumizacji. Napój ten towarzyszy milionom ludzi na co dzień, ale dopiero od niedawna zaczęliśmy przyglądać się mu z należytą uwagą. W Polsce rynek kawowy ukształtowały duże, znane na całym świecie sieci, które na początku XXI w. pojawiły się w Warszawie. To one ustanowiły wysokie standardy pracy baristów, pilnowały powtarzalności produktu, a Polaków nauczyły, czym jest latte czy poprawnie zaparzone espresso.

¬ Na 99 procent
W 2016 r. nieoczekiwanie znalazł się na 22. miejscu Latin America's 50 Best Restaurants. Restaurację zamyka w weekendy, a po godzinach uczy dzieci uprawy warzyw i gotowania. W swojej restauracji 99 łączy sacrum i profanum. W ciągu dnia karmi zapracowanych mieszkańców Santiago prostymi daniami, a wieczorem na nowo odkrywa nieznane Chilijskie produkty i reinterpretuje tradycyjne przepisy. Co wieczór dwa dania powstają całkowicie z odpadków. Bo dla Kurta Schmidta, szefa kuchni restauracji 99 w Santiago, kwestie niemarnowania żywności są kluczowe.

¬ Inwestuj w swój zespół
Funkcjonowanie każdej firmy powinno opierać się na własnym systemie normatywnym wskazującym pracownikom, jak powinni postępować w danych sytuacjach, jakie kary lub nagrody mogą ich spotkać za stosowanie się lub niestosowanie do wskazanych wzorców.

¬ Raport o polskim konsumencie
Rynek Horeca w Polsce w ciągu ostatnich 20 lat dynamicznie się rozwijał i ten trend prawdopodobnie będzie się utrzymywał. Z ponad 54 tysiącami lokali całorocznych i całkowitym obrotem rzędu 32 bilionów złotych, stopą wzrostu 4 proc. rocznie Polski rynek należy do największych rynków gastronomicznych w krajach UE.

¬ Zapach restauracji
Celem aromamarketingu w restauracji powinno być emocjonalne zaangażowanie gości, dopasowanie rzeczywistości do ich oczekiwań oraz stworzenie dodatkowego kanału komunikacji marki. Doświadczenia wielu lokali pokazują, że strategia oparta na marketingu sensorycznym skutkuje lojalnością klientów, wyższą sprzedażą i lepszym odbiorem serwowanych potraw.

74 strony

Temperatura za oknem niewiele ma już wspólnego z letnim upałem, przerzucamy się więc z orzeźwiającego kwiatowo-owocowego cold brew na gęste, orzechowo-czekoladowe latte. A robimy to pod okiem najlepszych specjalistów w tym kraju, których z wielką przyjemnością przedstawiamy w specjalnym materiale „Kawa – nowa fala”. Sposób, w jaki postrzegamy kawę, diametralnie się zmienił przez ostatnie lata – to jeden z powszednich produktów, obok np. piwa, czekolady czy pieczywa – który uległ premiumizacji. Picie kawy to codzienny rytuał, styl życia, ale też wymagające wiedzy narzędzie pracy baristów, sędziów branżowych konkursów czy trenerów. Dziewięciu profesjonalistów opowiada, dlaczego czarny napar stał się ich pasją, czy zawód baristy ma przyszłość wykraczającą poza kawiarnianą ladę oraz ile razy trzeba wylać mleko, by stać się mistrzem latte art. W tym numerze podpowiadamy również, w jakie podstawowe akcesoria baristyczne należy się wyposażyć, aby w swoim lokalu zacząć serwować wysokiej jakości kawę parzoną metodami alternatywnymi. Jeśli jeszcze nie jesteście zaznajomieni z tym tematem, zachęcam do lektury artykułu autorstwa Jakuba Gutka. Ponadto w numerze poruszamy wątek niemarnowania jedzenia, o którym wspominaliśmy już miesiąc temu w kontekście restauracyjnych dań pakowanych na wynos. Filozofia zwana „no waste” lub „zero waste” głośno omawiana jest na światowych konferencjach i stała się misją wielu szefów kuchni, którzy swój zawód postrzegają szerzej niż wyznacza go przestrzeń restauracyjna. Przykładem takiego człowieka jest Kurt Schmidt, pracujący w Santiago, z którym wywiad przeprowadziła Patrycja Siwiec. W rozmowie zdradza, że co wieczór dwa dania w jego restauracji powstają całkowicie z odpadków. Z kolei o kreatywnym podejściu do pracy za barem – na którym nota bene można zarobić 
– pisze dla nas Paweł Rodaszyński z kolektywu El Koktel. W artykule podpowiada, jak rozłożyć owoce na czynniki pierwsze, tak by stały się bazą do tworzenia zupełnie nowych produktów i aby po ich obróbce (prawie) nic nie trafiało do kosza. Paweł deklaruje, że pomarańczę jest w stanie wykorzystać i przerobić na ponad 40 sposobów. Potraficie przebić tę liczbę? Oprócz tego w tym wydaniu „Food Service” specjaliści z firmy V4B uczą, jak zadbać w restauracji o zgrany i zmotywowany zespół – w czasach dużej rotacji pracowników to temat zawsze potrzebny. Matias Glusman opisuje natomiast drugą stronę restauracyjnego medalu – współczesnych konsumentów. Mówi o ich oczekiwaniach, potrzebach oraz sposobie komunikacji, który ma bezpośredni wpływ na reputację restauracji, a co za tym idzie – jej zyski. Zamykając mój wstęp jesienną klamrą, zachęcam do przyjrzenia się tematowi starych odmian polskich jabłoni, które opisuje Monika Kucia. Jabłko to najważniejszy owoc w Polsce, a tak mało wiemy o jego szlachetnym charakterze. 


Przeczytajcie nas przy filiżance dobrej kawy!



Agata Godlewska
redaktor naczelna
"Food Service"
Agata Godlewska

  • O magazynie

    Miesięcznik z branży HoReCa - Food Service, czasopismo specjalistyczne skierowane do właścicieli, kadry kierowniczej, barmanów oraz szefów kuchni placówek gastronomicznych tj. restauracji, barów, kawiarni, hoteli oraz innych placówek zbiorowego żywienia, pragnący poszerzać swą wiedzę, rozwijać umiejętności, a w ten sposób podnosić standard swoich usług.

    Periodyczność: miesięcznik
    Nakład: 9000 egzemplarzy, kontrolowany przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy (ZKDP)
    Dystrybucja: wysyłka imienna przez Pocztę Polską oraz firmę InPost (8000 egz.), dystrybucja w sieci Empik na terenie całego kraju (1000 egz.)

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    zakup egzemplarzy w salonach Empik
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konferencje pod egidą magazynu
    kontakt w sprawie wydarzeń
    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska Monika Łojek

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Foodservice"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
    Monika Łojek Anna Piskorz Nataliia Giermuda

  • Kontakt z Redakcją

    Agata Godlewska

  • Historia magazynu

    Food Service - wydawany od 1994 r. prestiżowy magazyn specjalistyczny skierowany do szefów kuchni, właścicieli oraz kadry zarządzającej renomowanych placówek gastronomicznych oraz hoteli. Na stałe z redakcją współpracują m.in. szef kuchni Adam Chrząstowski, Master Sommelier Adam Pawłowski oraz prof. Jarosław Dumanowski. „Food Service” jest częścią sieci profesjonalnych magazynów wydawanych pod tym samym tytułem w Polsce, Austrii, Niemczech, Szwajcarii, Rosji, Indiach. Redaktor naczelną magazynu jest Agata Godlewska.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu Foodservice

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2016 VFP Communications Ltd.