¬ Kuchnia z duszą.

Bogdan Gałązka. jest postacią nietuzinkową na polskiej scenie gastronomicznej. Swoim barwnym językiem, oryginalną aparycją i nieprzeciętną charyzmą zachwyca gości Gothic Cafe. Gotował dla par królewskich, prezydentów, burmistrzów, choć każdy gość to dla niego skarb. Ukończył prestiżowy Culinary Intitute of Amrerica, kocha Nowy Jork, ale ponad wszystko kocha zamek w Malborku.

¬ Kto rządzi kulinarnym światem.
Duńska Nowa odzyskała tytuł najlepszej restauracji świata. Po dziewięciu latach na liście i trzech kolejnych wygranych w 2010, 2011 i 2012 r. Noma zdetronizowała zeszłorocznego zwycięzcę - Hiszpańską El Celler de Can Roca.

¬ Mizeria po londyńsku.
Mariaż schabowego i kuchni świata? Nic z tego. Polskie jedzenie w Londynie tkwi okopane w przennoziemniaczanej tradycji i słabo poddaje się obcym wpływom. Ale jest i światełko w tunelu, choć słabe: jedyna ambitna Polska restauracjia w stolicy Wielkiej Brytanii.

¬ Marketing arogancki - nowa moda.
Marketing arogancji to przekorna nazwa, która definiuje niesłowność, niepunktualność, brak profesjonalizmu, lekceważenie partnerów biznesowych, przedstawicieli mediów, pracowników i przełożonych. To działania, które kosztują nas najwięcej - dobre imię i korzyści finansowe, które przeszły koło nosa.

¬ Bycie szefem kuchni to postawa społeczna.
Legenda rodziny Arzak sięga prawie czterech pokoleń. Za jej sprawą San Sebastian z nikomu nieznanego hiszpańskiego misteczka stało się miejscem kulinarnych pielgrzymek. O poszukiwaniu własnego stylu i wpływie tożsamości na gotowanie rozmawiamy z Eleną Arzak.

¬ Jedzenie jako część celebracji życia.
Rozmowa z szefem kuchni Johnem Csukorem wynalazcą i propagatorem nowych trendów w sprzedaży produktów gastronomicznych zajmującym się również wprowadzaniem ich na rynek.

66 stron

W kwietniu w Londynie po raz kolejny odbyła się uroczysta gala wręczenia nagród dla najlepszych restauracji na świecie. „Food Service” miał przyjemność gościć na tym wydarzeniu po raz drugi. Relację z The World’s 50 Best Restaurant znajdziecie na stronie 26. Podobnie jak w zeszłym roku atmosfera podczas imprezy – mimo oficjalnego entourage’u – była bardzo swobodna: szefowie witali się z nieukrywaną radością, robili sobie wspólne zdjęcia telefonami, popisywali się przed dziennikarzami, żartowali, pijąc szampana. Na nasze pytanie, komu w tym roku kibicują najbardziej, nikt nie chciał udzielić jednoznacznej odpowiedzi. Jednak wiadomo było, że walka rozegra się pomiędzy Hiszpanią a Danią. Ciężko stwierdzić, dlaczego Noma po 12-miesięcznym pobycie na miejscu drugim ponownie została zwycięzcą. Ponad 900 głosujących z całego świata dostaje tylko jedną wytyczną: wskaż, u którego szefa kuchni zjadłeś w zeszłym roku najlepszą kolację. Koniec. Tak powstaje lista. Trudno jednak nie zauważyć, że działalność Nomy wykracza o wiele dalej poza serwowanie kolacji. René Redzepi opublikował niedawno swoje dzienniki i przepisy („A Work in Progress”), zespół Nomy co roku organizuje MAD Symposium oraz jego mniejsze odnogi – MAD Mondays, oprócz tego René regularnie jeździ po świecie (ostatnio m.in. Meksyk, specjalne kolacje w Nowym Jorku w Eleven Madison Park, a w przyszłym roku przeprowadzka Nomy do Japonii), udziela wywiadów, uczestniczy w programach TV (np. „The Mind of a Chef” z Davidem Changiem). Czy to właśnie te działania nakręcają machinę popularności Nomy, przyciągają jej fanów i przyjaciół, którzy z zapartym tchem śledzą każdy krok kopenhaskiej gwiazdy? Jedno jest pewne, po wręczeniu nagród 50 Best gratulacjom dla zespołu Nomy nie było końca. Na konferencję prasową René Redzepi przyszedł spóźniony, spocony i mocno oszołomiony niespodziewanym powrotem na szczyt listy. Wywiad z nim przeczytacie w kolejnym wydaniu „Food Service”. Tymczasem tuż przed północą część gości gali przeniosła się z gmachu Guildhall do niedużej restauracji The Clove, która na ten wieczór zamieniona została w klub. Podobnie jak w zeszłym roku gwiazdą imprezy był Massimo Bottura z Osterii Francescany (trzecie miejsce na liście), który przy rytmach głośnej muzyki serwował na otwartej kuchni pastę. Na sali bawili się m.in. Iñaki Aizpitarte, Claude Bosi, Magnus Nilsson i Christian Puglisi. I chyba nie było już ważne, który z nich znalazł się na 13., a który na 28. miejscu listy. Tego wieczoru liczyła się bowiem świetna zabawa i integracja mistrzów kuchni z całego świata.

Agata Godlewska
redaktor naczelny
"Foodservie"
Agata Godlewska

  • O magazynie

    Miesięcznik z branży HoReCa - Food Service, czasopismo specjalistyczne skierowane do właścicieli, kadry kierowniczej, barmanów oraz szefów kuchni placówek gastronomicznych tj. restauracji, barów, kawiarni, hoteli oraz innych placówek zbiorowego żywienia, pragnący poszerzać swą wiedzę, rozwijać umiejętności, a w ten sposób podnosić standard swoich usług.

    Periodyczność: miesięcznik
    Nakład: 9000 egzemplarzy, kontrolowany przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy (ZKDP)
    Dystrybucja: wysyłka imienna przez Pocztę Polską oraz firmę InPost (8000 egz.), dystrybucja w sieci Empik na terenie całego kraju (1000 egz.)

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    zakup egzemplarzy w salonach Empik
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konferencje pod egidą magazynu
    kontakt w sprawie wydarzeń
    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska Monika Łojek

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Foodservice"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
    Monika Łojek Anna Piskorz Nataliia Giermuda

  • Kontakt z Redakcją

    Agata Godlewska

  • Historia magazynu

    Food Service - wydawany od 1994 r. prestiżowy magazyn specjalistyczny skierowany do szefów kuchni, właścicieli oraz kadry zarządzającej renomowanych placówek gastronomicznych oraz hoteli. Na stałe z redakcją współpracują m.in. szef kuchni Adam Chrząstowski, Master Sommelier Adam Pawłowski oraz prof. Jarosław Dumanowski. „Food Service” jest częścią sieci profesjonalnych magazynów wydawanych pod tym samym tytułem w Polsce, Austrii, Niemczech, Szwajcarii, Rosji, Indiach. Redaktor naczelną magazynu jest Agata Godlewska.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu Foodservice

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2016 VFP Communications Ltd.