• The Management
Zapraszamy do lektury wywiadów z bohaterami The Management – Krzysztofem Matejem, Małgorzatą Paw, Martą Zborowską, Michałem Jagodą, Tomaszem Tarkowskim i Kamilą Dzierżawską.

• Myśl globalnie, dyskutuj lokalnie
Najpilniejsze problemy świata kulinariów – im poświęcona była pierwsza konferencja European Food Summit zorganizowana w marcu w Lublanie. Wspólnym mianownikiem większości wystąpień było hasło zrównoważonego rozwoju gastronomii.

• Spotkania na szczycie
Patrząc na branżę gastronomiczną, obserwujemy, że restauracje walczą nie tylko o gościa, ale przede wszystkim o pracownika. Jak go znaleźć? Co zrobić, żeby nie odszedł? Te pytania słyszymy na każdym kroku i choć nie ma na nie jednoznacznej odpowiedzi, podpowiadamy: komunikuj się otwarcie i słuchaj.

• Lejek sprzedażowy restauracji
Zwizualizowanie poszczególnych etapów lejka sprzedażowego restauracji pozwala na lepsze zrozumienie podróży, jaką odbywa gość, począwszy od momentu, w którym zaistniała ona w jego świadomości, aż do chwili, w której stał się on lojalnym klientem.

• Piwne koktajle idealne na grilla
Pierwszy, bardzo łaskawy powiew wiosny rozbudził w wielu polakach chęć spędzenia wolnego czasu na świeżym powietrzu. Praktycznie nie da się myśleć o tego typu lenistwie, nie uwzględniając dwóch popularnych letnich frykasów – potraw z grilla i piwa!

86 stron

Nie będzie żadnym odkryciem, jeśli napiszę, że od pewnego czasu trwa era pracownika. Doświadczają tego wszystkie branże, nie tylko gastronomiczna. W związku z tym na wszelkiego rodzaju konferencjach czy szkoleniach kierowanych do gastronomii porusza się zagadnienia związane ze skuteczną rekrutacją oraz przedstawia sposoby na zminimalizowanie rotacji. Kluczowym słowem we wspomnianych obszarach wydaje się „motywacja”, gdyż to ona (poza aspektami finansowymi) decyduje o atrakcyjności miejsca pracy. O tym, jak motywować pracowników, jak być mądrym liderem oraz jak rozmawiać z pokoleniem debiutującym na rynku pracy często piszemy na łamach „Food Service”. Poruszają te tematy analitycy firmy V4B.pl, autorzy książki „Gościnność” czy też menedżerowie konkretnych restauracji, dzielący się swoimi wskazówkami w dziale Akademia HoReCa.
I właśnie przy tej ostatniej grupie chciałabym się zatrzymać. Menedżerowie, bo o nich mowa, są bohaterami aktualnego numeru „Food Service”. Wybraliśmy szóstkę liderów, z różnych miast Polski, z odmiennych konceptów gastronomicznych: od sieci restauracji, przez hotel po indywidualne lokale gastronomiczne. To grupa, która medialnie rzadko staje na świeczniku. Zazwyczaj to szefowie kuchni są doceniani za swoje dania, ewentualnie znamy też nazwiska właścicieli restauracji, bo uznajemy ich za twórców konceptów. Menedżerowie to natomiast nie tylko osoby, które w restauracyjnym ekosystemie muszą spiąć wszystkie elementy w prawidłowo funkcjonującą całość; w obliczu problemów z rekrutacją pracowników, to właściwie na ich barkach spoczywa odpowiedzialność za front of house restauracji, za to, jak będzie ona postrzegana przez gości. Szybko musieli dostosować się do nowej rzeczywistości, w której to pracownik rozdaje karty, wymaga, i jednocześnie może odejść z pracy z dnia na dzień, informując o tym SMS-em... Mimo to, jak mówi jedna z bohaterek naszej okładki – Kamila Dzierżawska: menedżer nie jestem osobą, która ma budzić strach, powodować stres i bezsenność u innych. Jest i ma być liderem, z którym się chętnie pracuje, z którym się współtworzy i realizuje określone cele, ma sprawiać, by ludzie czuli się dzięki niemu lepsi, a nie gorsi. To piękne i mądre słowa, i takiej postawy życzę wszystkim Wam.



Agata Godlewska
redaktor naczelna
„Food Service”
Agata Godlewska

  • O magazynie

    Miesięcznik z branży HoReCa - Food Service, czasopismo specjalistyczne skierowane do właścicieli, kadry kierowniczej, barmanów oraz szefów kuchni placówek gastronomicznych tj. restauracji, barów, kawiarni, hoteli oraz innych placówek zbiorowego żywienia, pragnący poszerzać swą wiedzę, rozwijać umiejętności, a w ten sposób podnosić standard swoich usług.

    Periodyczność: miesięcznik
    Nakład: 9000 egzemplarzy, kontrolowany przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy (ZKDP)
    Dystrybucja: wysyłka imienna przez Pocztę Polską oraz firmę InPost (8000 egz.), dystrybucja w sieci Empik na terenie całego kraju (1000 egz.)

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    zakup egzemplarzy w salonach Empik
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konferencje pod egidą magazynu
    kontakt w sprawie wydarzeń
    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska Monika Łojek

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Foodservice"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
    Monika Łojek Anna Piskorz Nataliia Giermuda

  • Kontakt z Redakcją

    Agata Godlewska

  • Historia magazynu

    Food Service - wydawany od 1994 r. prestiżowy magazyn specjalistyczny skierowany do szefów kuchni, właścicieli oraz kadry zarządzającej renomowanych placówek gastronomicznych oraz hoteli. Na stałe z redakcją współpracują m.in. szef kuchni Adam Chrząstowski, Master Sommelier Adam Pawłowski oraz prof. Jarosław Dumanowski. „Food Service” jest częścią sieci profesjonalnych magazynów wydawanych pod tym samym tytułem w Polsce, Austrii, Niemczech, Szwajcarii, Rosji, Indiach. Redaktor naczelną magazynu jest Agata Godlewska.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu Foodservice

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.