• Tworzymy wspomnienia
Twórcy kultowych stołecznych lokali nie hamują swojego biznesowego ADHD. Właśnie wskrzesili Syreni Śpiew, przenosząc go po 4 latach przerwy z Powiśla do Centrum Praskiego Koneser. O tym, jak na rynku gastronomicznym umiejętnie podnosić poprzeczkę, opowiadają założyciele Grupy Warszawa – Norbert Redkie i Hubert Karsz.

• Kolejnych 1000 kawiatni
80 największych europejskich sieci kawiarni odnotowało wzrost liczby placówek o 6%, co daje łącznie 16 783 lokale. Poza ekspansją rynek charakteryzują przejęcia i fuzje. Prezentujemy wyniki analizy przeprowadzonej przez „Food Service Europe and Middle East”.

• W większym gronie
W poprzednim artykule z cyklu „sztuka obsługi” opisywaliśmy, dlaczego organizowanie spotkań indywidualnych i regularna ewaluacja pracowników są kluczowe w budowaniu zespołu. w majowym odcinku przyjrzyjmy się zebraniom grupowym. Jak mogą przysłużyć się do budowania zdrowej organizacji?

• Nowoczesne techniki motywacji
Dynamicznie rozwijający się rynek pracowników gastronomii w ciągu następnych dekad napędzać będą przede wszystkim ludzie urodzeni w XXI w. Świat horeca otwiera drzwi przed młodzieżą z rocznika 2001, która osiąga właśnie pełnoletność i wkracza w wiek produkcyjny. Jak skutecznie motywować młodych? Zaproście ich do grywalizacji!

• Wino to przede wszystkim przyjemność
Do niedawna – jako dyrektor ds. wina w londyńskiej restauracji Hide – zarządzał 18-osobowym zespołem sommelierów i największą kartą win w Wielkiej Brytanii. Właśnie wrócił do Polski po kilku latach nieobecności i lada moment rusza z nowym projektem. Z Piotrem Pietrasem MS, jednym z najbardziej wykwalifikowanych sommelierów na Świecie, rozmawiamy o miłości do szampana i hot dogów oraz o tym, dlaczego wino nie powinno iść w parze z pompatycznością.

86 stron

Uczestnictwo w konferencjach branżowych organizowanych za granicą przypomina trochę lot w kosmos lub, jak kto woli, podróż do przyszłości. Dzieje się tak za sprawą poruszanych tematów, zjawisk czy trendów, które nie dotarły jeszcze do Polski. Z jednej strony polscy konsumenci i restauracje, szczególnie w dużych miastach, szybko przechwytują kulinarne mody dominujące na rynkach zagranicznych, z drugiej – jeśli mowa o biznesie czy technologiach, wiele rozwiązań jest poza zasięgiem naszych restauratorów ze względu na mniejsze dochody zarówno lokali, jak i ich gości.
Na początku maja wybrałam się do Mediolanu na konferencję o nazwie Mapic Food. Są to targi, których wiodącym tematem i odbiorcą jest rynek handlu i nieruchomości, ale od 2018 r. organizatorzy postanowili dołączyć do wydarzenia branżę HoReCa, ponieważ przenika się ona w dużym stopniu z wcześniej wspomnianymi obszarami. Wystarczy wspomnieć o galeriach handlowych z rozbudowanymi nowoczesnymi food courtami, stacjach metra, lotniskach i dworcach kolejowych (tzw. travel hubs), gdzie znaleźć możemy wszelkiej maści restauracje (włączając takie biznesy jak te Gordona Ramsaya czy Jamiego Olivera), czy też upermarkety, w których dostępna jest już bardzo szeroka oferta gotowych dań na wynos. Czy w takim razie są to wciąż sklepy i dworce, czy już nowy format usług gastronomicznych? (W Polsce obserwujemy na razie tylko namiastkę tych trendów).
Innym ciekawym i gorącym tematem były „dark kitchens”, czyli „ciemne” kuchnie zewnętrzne, służą za centrum produkcyjne posiłków rozwożonych następnie przez firmy dostarczające jedzenie. Takie kuchnie mogą być zakładane przez konkretną firmę świadczącą usługi delivery (np. lider w tym segmencie – Deliveroo i ich londyński brand Editions) lub po prostu skupiać kilka (prawdziwych lub wirtualnych) restauracji, które produkują swoje posiłki w jednym miejscu. Im więcej kuchni zewnętrznych w danym mieście, tym krótszy czas dostawy, a wiadomo, że czas to pieniądz. Dzięki takiemu rozwiązaniu restauratorzy nie muszą się już martwić o kurierów, którzy koczują w lub pod ich lokalami w oczekiwaniu na odbiór zamówienia, nie muszą też zatrudniać kelnerów do obsługi gości, których z oczywistych powodów nie ma. Rynek delivery rośnie w bardzo szybkim tempie – czy zatem wirtualne bezobsługowe restauracje to przyszłość rynku gastronomicznego?
A jeśli już o dalekiej przyszłości mowa – jeden z prelegentów pokusił się o przedstawienie wizji, której być może doświadczymy za ok. 30 lat. Wyobraźcie sobie – skoro wszczepiamy czipy naszym czworonogom, z pewnością nastąpi moment, w którym również ludzie zostaną wyposażeniu w ten mały element. A jeśli już będziemy go mieć w swoim ciele, a czip zapisywać będzie wszelkie dane na nasz temat, sytuacja może wyglądać następująco: wchodzę do ulubionej kawiarni, na progu wita mnie barista i pyta, czy chcę zamówić to co zwykle (wie co, bo posiada informacje na temat moich dotychczasowych zakupów). Tą ulubioną pozycją jest latte z syropem karmelowym i bitą śmietaną (której osobiście nigdy bym nie wybrała, ale powiedzmy, że za 30 lat zmieni mi się gust). Płacę za zamówienie przez aplikację i czekam chwilę na odbiór. Ku mojemu zdziwieniu na ladzie pojawia się szklanka wody. Pytam baristę, o co chodzi, przecież zamawiałam moje ulubione latte. On odpowiada, że ściągnął dane z mojego czipa, z których dowiedział się, że przekroczyłam już zalecany na ten dzień poziom kalorii, nie byłam również w ciągu ostatnich kilku dni na siłowni, a dodatkowo mój lekarz zapisał na chipie, że zdecydowanie powinnam unikać cukru. A zatem proszę, oto pani woda, pani Agato. Ciekawa perspektywa, nieprawdaż?

Agata Godlewska
Rredaktor naczelna
„Food Service”
Agata Godlewska

  • O magazynie

    Miesięcznik z branży HoReCa - Food Service, czasopismo specjalistyczne skierowane do właścicieli, kadry kierowniczej, barmanów oraz szefów kuchni placówek gastronomicznych tj. restauracji, barów, kawiarni, hoteli oraz innych placówek zbiorowego żywienia, pragnący poszerzać swą wiedzę, rozwijać umiejętności, a w ten sposób podnosić standard swoich usług.

    Periodyczność: miesięcznik
    Nakład: 9000 egzemplarzy, kontrolowany przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy (ZKDP)
    Dystrybucja: wysyłka imienna przez Pocztę Polską oraz firmę InPost (8000 egz.), dystrybucja w sieci Empik na terenie całego kraju (1000 egz.)

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    zakup egzemplarzy w salonach Empik
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konferencje pod egidą magazynu
    kontakt w sprawie wydarzeń
    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska Monika Łojek

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Foodservice"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
    Monika Łojek Anna Piskorz Nataliia Giermuda

  • Kontakt z Redakcją

    Agata Godlewska

  • Historia magazynu

    Food Service - wydawany od 1994 r. prestiżowy magazyn specjalistyczny skierowany do szefów kuchni, właścicieli oraz kadry zarządzającej renomowanych placówek gastronomicznych oraz hoteli. Na stałe z redakcją współpracują m.in. szef kuchni Adam Chrząstowski, Master Sommelier Adam Pawłowski oraz prof. Jarosław Dumanowski. „Food Service” jest częścią sieci profesjonalnych magazynów wydawanych pod tym samym tytułem w Polsce, Austrii, Niemczech, Szwajcarii, Rosji, Indiach. Redaktor naczelną magazynu jest Agata Godlewska.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu Foodservice

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2019 VFP Communications Ltd.