• Kuchania bliska sercu
Olga Lompa w pałacu i folwarku Galiny pracuje od 20 lat. Podaje kuchnię domową opartą na lokalnym produkcie. I choć inspiruje ją świat wielkiej, nowoczesnej gastronomii, najważniejszymi recenzentami kulinarnymi zawsze są goście. a oni wracają do Galin niezmiennie, od lat.

• Hiszpańscy szefowie kuchni wychodzą do ludzi
Wielu hiszpańskich szefów kuchni od lat dywersyfikuje źródła przychodów. Nie tylko dlatego, że coraz trudniej jest im osiągnąć zyski w ich oazach haute cuisine, ale również ze względu na kryzys ekonomiczny, którego doświadczyła Hiszpania w latach 2008-2013. Dobrą stroną tego zjawiska jest demokratyzacja gwiazdkowej kuchni i pojawienie się w ofercie najbardziej znanych świątyń smaku w formacie casual. a to oznacza, że większe grupy gości mogą doświadczyć kreatywnych kulinarnych rozkoszy.

• Proste sposoby na poprawę food costu.
Na rynku wciąż widoczna jest niska świadomość dotycząca działań pozwalających na kontrolę i optymalizację food costu. Przedstawiamy kilka prostych metod prowadzących do obniżenia tego wskaźnika.

• Bar w liczbach
Ffundamentem doskonale prowadzonego baru jest świetne zarządzanie, z kolei dobrze znane porzekadło mówi, że „jeśli coś nie jest mierzalne, to nie można tym zarządzać”. Odpowiedzią na te kwestie jest nic innego jak analiza oferty i danych sprzedażowych POS.

• Ambasador do zadań specjalnych
Był kelnerem, sommelierem, menedżerem oraz właścicielem restauracji. Dziś prowadzi globalną agencję Bon Vivant Communications, specjalizującą się w obsłudze pr-owej gwiazdkowych szefów kuchni, produkcji filmowej i organizacji ekskluzywnych przyjęć w najlepszych restauracjach na świecie. Profesjonalny bon vivant i ambasador kulinarny ze świetną siatką kontaktów na całym świecie. Kristian Thomsen Brask spotkał się z nami podczas Lexus Hybrid Cuisine i opowiedział o kulisach swojej pracy.

78 stron

Jako Danie główne wakacyjnego wydania „Food Service” publikujemy ciekawy artykuł dotyczący demokratyzacji kuchni gwiazdkowych szefów z Hiszpanii. O co chodzi? Wiele razy nasi autorzy wspominali na łamach „Food Service” o słynnym już zjawisku zdejmowania białych obrusów z restauracyjnych stołów i rosnącej popularności konceptów bistro. Trend ten nie ominął naszego kraju i jak zauważamy, na kulinarnej mapie miast otwiera się wiele dopracowanych i świetnie zaprojektowanych miejsc o luźnej atmosferze i wysokiej jakości jedzenia. Takie kryteria oczywiście wpisują się w zjawisko bistronomii. Ale w artykule, który wspominam, chodzi o coś innego. W tekście przytoczono nazwiska wielu słynnych gwiazdkowych szefów kuchni z Hiszpanii, których działania wprost pokazują, że na biznesie restauracyjnym z najwyższej półki ciężko jest zarobić krocie, dlatego też szefowie otwierają nowe miejsca, casualowe właśnie, w których dań spod ich ręki można spróbować w przyjaznych dla portfela cenach. Zamiast płacić 300 czy więcej euro za kolację, zamykamy się w cenie 30 czy 50. „Moja praca polega na uszczęśliwianiu ludzi, a tego można dokonać również za pomocą burgera” – mówi jeden z cytowanych gastronomów. Inni przyznają, że zakotwiczenie w fine diningu na dłuższą metę jest po prostu nudne.
W Polsce gwiazdkowych restauracji mamy dwie, więc na podobne masowe ruszenie w stronę casualu na razie się nie zanosi. Co więcej, restauracji, które można by określić mianem finediningowych, jest raptem kilkanaście w całym kraju i raczej obserwujemy zastój w tym segmencie. Tak czy inaczej ciekawie byłoby zobaczyć, jak biznesy topowych polskich szefów pączkują w casualową stronę. I to nawet nie fine casual, bo ten już mamy, ale może street food? Może polska kuchnia w wydaniu baru mlecznego „by XYZ” (tu wstaw dowolne nazwisko). Może mały lokal Tej Szefowej Kuchni, w którym podaje ona rosół na kilka sposobów (w odpowiedzi na popularne rameny). Demokratycznie, naprawdę dla wszystkich (i oczywiście z korzyścią finansową dla obu stron).
Taką demokratyczną kuchnię reprezentuje bohaterka naszej okładki Olga Lompa, szefowa kuchni Gospody Galiny z Warmii i Mazur. Skromnie podchodzi do nagrody Gault 
& Millau, którą dostała w ubiegłym roku. Bo jak mówi, nie można równać jej domowej kuchni z kreacjami gigantów fine diningu. A jednak. To goście głosują swoim podniebieniem i sercem i wracają do małych Galin, by ponownie zjeść gołąbki pani Olgi czy też kaczkę z lanymi kluskami. Dlatego dla szefowej Gospody najważniejszym wyzwaniem pozostaje zdobycie świeżego lokalnego produktu, a wyróżnienia – jak mówi – to miły dodatek. Tym numerem zamykamy wakacje i zaczynami nowy sezon. Co przyniesie wrzesień, jakie nowe otwarcia, talenty czy zjawiska? Czekamy z niecierpliwością.

Do zobaczenia jesienią!
Agata Godlewska
redaktor naczelna
"Food Service"
Agata Godlewska

  • O magazynie

    Miesięcznik z branży HoReCa - Food Service, czasopismo specjalistyczne skierowane do właścicieli, kadry kierowniczej, barmanów oraz szefów kuchni placówek gastronomicznych tj. restauracji, barów, kawiarni, hoteli oraz innych placówek zbiorowego żywienia, pragnący poszerzać swą wiedzę, rozwijać umiejętności, a w ten sposób podnosić standard swoich usług.

    Periodyczność: miesięcznik
    Nakład: 9000 egzemplarzy, kontrolowany przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy (ZKDP)
    Dystrybucja: wysyłka imienna przez Pocztę Polską oraz firmę InPost (8000 egz.), dystrybucja w sieci Empik na terenie całego kraju (1000 egz.)

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    zakup egzemplarzy w salonach Empik
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konferencje pod egidą magazynu
    kontakt w sprawie wydarzeń
    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska Monika Łojek

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Foodservice"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
    Monika Łojek Anna Piskorz Nataliia Giermuda

  • Kontakt z Redakcją

    Agata Godlewska

  • Historia magazynu

    Food Service - wydawany od 1994 r. prestiżowy magazyn specjalistyczny skierowany do szefów kuchni, właścicieli oraz kadry zarządzającej renomowanych placówek gastronomicznych oraz hoteli. Na stałe z redakcją współpracują m.in. szef kuchni Adam Chrząstowski, Master Sommelier Adam Pawłowski oraz prof. Jarosław Dumanowski. „Food Service” jest częścią sieci profesjonalnych magazynów wydawanych pod tym samym tytułem w Polsce, Austrii, Niemczech, Szwajcarii, Rosji, Indiach. Redaktor naczelną magazynu jest Agata Godlewska.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu Foodservice

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2016 VFP Communications Ltd.