¬ Czysta forma.
Ewa Voelkel-Krokowicz i Tomasz Trąbski. Ona - pani prezes, on - szef kuchni. Oboje rozwijają i nadają kształt poznańskiemu centrum kreatywności Concordia Design. On jest sercem kuchni, w ktorej panują trzy zasady: szacunek, pracowitość i czysty smak. Dla niej istotna jest cała kultura związana z projektowaniem, innowacją i biznesem. W rozmowie z "Food Service" opowiadają, gdzie spotykają się ich ścieżki.

¬ Jemy oczami - czyli zmysłowa komunikacja.
Apetyczne zdjęcie dania, ciekawie sfotografowane wnętrze, intrygujący portret szefa kuchni czy wciągające fotorelacja z połowu ryb, produkcji sera lub zbioru grzybów są obietnicą tego, co może nas czekać w restauracji... Przybliżamy państwu niezwykle istotny w marketingu gastronomicznym temat fotografii.

¬ Street food po niemiecku.
Oryginalne niemieckie kiełbaski szturmem podbijają polskie podniebienia. Dlaczego Wurst Kiosk to dobry (i relatywnie tani) pomysł na biznes, opowiada właściciel firmy Bernard Rucel.

¬ Mierzęcin winem stoi.
Dlaczego produkcja wina w Polsce jest wyzwaniem - opowiada Piotr Stopczyński, główny enolog Winnicy Pałac Mierzęcin.

¬ Dorsz ryba o mięsie idealnym.
Nie ma drugiej ryby o tak pięknym mięsie jak dorsz. To zasługa dorodnych, białych i jędrnych płatków, które pod delikatnym naciśnięciem widelca wdzięcznie ześlizgują się po sobie. Jedzenie dorsza to nie tylko uczta smaku, ale także wizualny spektakl. Warto z dorszem poznać się lepiej.

¬ Kalendarz 2014.

 

Na konferencji prasowej w Barcelonie, poświęconej przyszłorocznym targom Alimentaria, zorganizowany został panel dyskusyjny pt. „Jedzenie, gastronomia i turystyka. Międzynarodowy przełom w hiszpańskiej gastronomii”. Gościem był m.in. Joan Roca, szef kuchni El Celler de Can Roca z Girony, która od kwietnia tego roku zajmuje pierwsze miejsce w rankingu The World’s 50 Best Restaurants. Roca nawiązał do lokalności i dostępności jego kuchni dla samych Hiszpanów. Powiedział, że w El Celler 60 proc. konsumentów to ludzie spoza jego ojczystego kraju. To gourmets i foodies z całego świata, których stać na ciągłe podróże i wydawanie astronomicznych kwot na dania z gwiazdkowych restauracji. Stwierdził, że popularność El Celler w końcu minie, dlatego zależy mu na większej dostępności jego restauracji dla lokalnej klienteli – tej najwierniejszej. W trailerze filmu „Foodies: The Culinary Jetset”, który wejdzie do kin w 2014 r., jest taka scena: młody Azjata, znany kulinarny blogger, mówi: „Moje wyjazdy sponsorują rodzice. Jestem im za to niezwykle wdzięczny!”, po czym dziarskim krokiem wchodzi do Nomy. Nie ma co ukrywać, że świat najwybitniejszej gastronomii i jej twórców, którzy trafiają na okładki magazynów takich jak „Time”, to zabawa dla wybranych. Dobitnie określił to Roy Choi, szef kuchni z Los Angeles, twórca Kogi BBQ Taco Truck & Catering. W rozmowie z Anthonym Bourdainem powiedział, że podczas sierpniowego MAD Symposium („Food Service” 128/2013) zadał zgromadzonym szefom kuchni pytanie: „Kim myślicie, że jesteście? Wszyscy uważamy się za najlepszych, sądzimy, że potrafimy przygotować najdoskonalsze jedzenie świata, ale tak naprawdę nie dzielimy się nim z dużą grupą ludzi. Ile osób jesteście w stanie wyżywić w ciągu jednego dnia i ile kosztują wasze dania?!”. Znamienne jest, że tematem nadchodzącego kongresu Madrid Fusión (więcej na str. 8) będzie jedzenie uliczne – czyli to najtańsze i najbardziej dostępne. Z tematem street foodu będą się mierzyć najlepsi szefowie z całego świata. W Polsce jesteśmy świadkami jego rewitalizacji. Street food opanował ulice, jest coraz zdrowszy i lepszy jakościowo. Łączy ludzi, nie tworzy podziałów. O wyzbyciu się elitarności mówią bohaterowie naszej okładki: Ewa Voelkel-Krokowicz oraz Tomasz Trąbski z poznańskiej Concordia Design. Chcą, aby ich restauracja, a także całe centrum kreatywności i projektowania, któremu dowodzi pani Ewa, było miejscem zapraszającym, dostępnym dla jak największej liczby poznaniaków. Ta idea odzwierciedla się też w daniach serwowanych przez Tomasza Trąbskiego – nie mogą one wprawiać gościa w zakłopotanie czy konsternację. Gość, owszem, ma być zaskoczony jedzeniem, ale również powinien czuć się swobodnie, nie stresować się nieznajomością zasad spożywania „sferycznego ravioli”. To, o czym piszę, to dwa różne światy gastronomii. Ten wysoki, kierowany przez takie sławy jak Redzepi czy Adria, mam nadzieję, wyznacza pewne standardy, pokazuje kierunki myślenia, nieustannie inspiruje. Jest również dostępny – poprzez internet. Większość poczynań i kreacji wybitnych szefów kuchni można śledzić w social mediach. Cały MAD Symposium, o którym wspominałam wcześniej, dostępny jest jako podcast oraz w wersji wideo na stronie www.madfood.co. Jednak w głowie kołacze pytanie – czy jesteśmy świadkami cichej rewolucji? Czy nastąpi zmierzch elitarnej galaktyki gwiazdek Michelina? Miejmy nadzieję, że przełomowe idee guru światowej gastronomii przełożą się na to, że na co dzień wszyscy będziemy jeść zdrowiej i lepiej.

Agata Godlewska
redaktor naczelny
"Foodservie"
Agata Godlewska

  • O magazynie

    Miesięcznik z branży HoReCa - Food Service, czasopismo specjalistyczne skierowane do właścicieli, kadry kierowniczej, barmanów oraz szefów kuchni placówek gastronomicznych tj. restauracji, barów, kawiarni, hoteli oraz innych placówek zbiorowego żywienia, pragnący poszerzać swą wiedzę, rozwijać umiejętności, a w ten sposób podnosić standard swoich usług.

    Periodyczność: miesięcznik
    Nakład: 9000 egzemplarzy, kontrolowany przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy (ZKDP)
    Dystrybucja: wysyłka imienna przez Pocztę Polską oraz firmę InPost (8000 egz.), dystrybucja w sieci Empik na terenie całego kraju (1000 egz.)

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    zakup egzemplarzy w salonach Empik
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konferencje pod egidą magazynu
    kontakt w sprawie wydarzeń
    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska Monika Łojek

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Foodservice"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
    Monika Łojek Anna Piskorz Nataliia Giermuda

  • Kontakt z Redakcją

    Agata Godlewska

  • Historia magazynu

    Food Service - wydawany od 1994 r. prestiżowy magazyn specjalistyczny skierowany do szefów kuchni, właścicieli oraz kadry zarządzającej renomowanych placówek gastronomicznych oraz hoteli. Na stałe z redakcją współpracują m.in. szef kuchni Adam Chrząstowski, Master Sommelier Adam Pawłowski oraz prof. Jarosław Dumanowski. „Food Service” jest częścią sieci profesjonalnych magazynów wydawanych pod tym samym tytułem w Polsce, Austrii, Niemczech, Szwajcarii, Rosji, Indiach. Redaktor naczelną magazynu jest Agata Godlewska.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu Foodservice

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2016 VFP Communications Ltd.