W numerze między innymi:

• Kawiarnia z ładunkiem emocjonalnym
Ma artystyczno-idealistyczne podejście do życia. Przez 20 lat był operatorem filmowym, wcześniej zawodowym kolarzem, a w 2019 r. otworzył Górę Kawiarnię. To pierwsza w Polsce profilowa kawiarnia dla kolarzy. Nisza? Niekoniecznie. W słoneczny weekend potrafi odwiedzić ją 400-500 osób. Właściciel Maciej Grubiak opowiada o tym, jak bez reklamy i bez doświadczenia w gastronomii skupił wokół lokalu jedyną w swoim rodzaju społeczność zakochaną w rowerach.

• Najlepszy Roślinny Produkt 2020
Znamy laureatów plebiscytu RoślinnieJemy na Najlepszy Roślinny Produkt 2020 r. Wyniki konkursu pokazują, jak dynamicznie rozwija się roślinny rynek w Polsce.

• Koniec rynku pracownika? Rekrutacja w dobie pandemii
Wyjście restauracji z kryzysu pandemicznego będzie oznaczało koniec rynku pracownika, a wysokość zarobków w gastronomii może w dużej mierze zależeć od tego, jak szybko i jak sprawnie uda się lokalom powrócić do normalności. Liczba ofert pracy dla kucharzy i kelnerów wyraźnie spadła, a mimo to wiele miejsc ma problemy ze znalezieniem pracownika.

• Bary stacjonarne i mobilne
Mimo specyficznej sytuacji na świecie nie brakuje chętnych do inwestowanie w lokale gastronomiczne, w tym bary. Jak zawsze podczas przygotowań do sezonu letniego uwaga restauratorów i organizatoróweventów skupia się także na barach mobilnych.

• HoReCa w Polsce rok po wybuchu pandemii
Rok po wprowadzeniu pierwszego lockdownu prawie połowa miejsc w branży HoReCa zawiesiła działalność lub została zlikwidowana – wynika z raportu portalu Briefly.


88 strony

W TYM NUMERZE PRZYGLĄDAMY SIĘ BRANŻY KAWIARNIANEJ POD KĄTEM WYBORU ZIAREN CZY EKOLOGII

Próbowałam umówić się niedawno z koleżanką z branży na spotkanie. Padło hasło: to może pójdziemy na kawę? Tylko gdzie? Ze względu na panujące od roku siły wyższe – owszem, na kawę udałyśmy się, ale była to „mała czarna” na wynos, popijana ukradkiem znad maseczki podczas długiego spaceru.
Jak zatem zmieniło się funkcjonowanie kawiarni w czasach pandemii? Z jednej strony napój kawowy to produkt, który z powodzeniem można zamówić na wynos i wielu klientów właśnie „w biegu” przyzwyczajonych jest popijać kofeinę. Z drugiej – sensem kawiarni jest obecność gościa na miejscu. I jeśli mówimy o kawiarniach, że są inspirujące, budują relacje, sprzyjają skupieniu – to przecież sednem nie jest kawa, jaką serwują, ale raczej lokal – jego charakter, ludzie, atmosfera.
W tym numerze „Food Service” przyglądamy się branży kawiarnianej zarówno pod kątem wyboru ziaren, jak i skutecznego marketingu, ekologii czy trendów. Diagnozujemy wyzwania i pytamy co dalej. Czy niepewna przyszłość wpłynęła na ofertę i nowe kanały sprzedaży?
Na koniec gorąco zachęcam do lektury wywiadu z bohaterem okładki – Maciejem Grubiakiem, właścicielem pierwszej w Polsce kawiarni dla kolarzy. Góra Kawiarnia to mikroskopijny lokal, którego sława rozniosła się po całym kraju. Jak to możliwe? Odpowiedź na s. 20.



Agata Godlewska
Rredaktor naczelna
„Food Service”
Agata Godlewska

  • O magazynie

    Miesięcznik z branży HoReCa - Food Service, czasopismo specjalistyczne skierowane do właścicieli, kadry kierowniczej, barmanów oraz szefów kuchni placówek gastronomicznych tj. restauracji, barów, kawiarni, hoteli oraz innych placówek zbiorowego żywienia, pragnący poszerzać swą wiedzę, rozwijać umiejętności, a w ten sposób podnosić standard swoich usług.

    Periodyczność: miesięcznik
    Nakład: 9000 egzemplarzy, kontrolowany przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy (ZKDP)
    Dystrybucja: wysyłka imienna przez Pocztę Polską oraz firmę InPost (8000 egz.), dystrybucja w sieci Empik na terenie całego kraju (1000 egz.)

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    zakup egzemplarzy w salonach Empik
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konferencje pod egidą magazynu
    kontakt w sprawie wydarzeń
    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska Monika Łojek

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Foodservice"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
    Monika Łojek Anna Piskorz Nataliia Giermuda

  • Kontakt z Redakcją

    Agata Godlewska

  • Historia magazynu

    Food Service - wydawany od 1994 r. prestiżowy magazyn specjalistyczny skierowany do szefów kuchni, właścicieli oraz kadry zarządzającej renomowanych placówek gastronomicznych oraz hoteli. Na stałe z redakcją współpracują m.in. szef kuchni Adam Chrząstowski, Master Sommelier Adam Pawłowski oraz prof. Jarosław Dumanowski. „Food Service” jest częścią sieci profesjonalnych magazynów wydawanych pod tym samym tytułem w Polsce, Austrii, Niemczech, Szwajcarii, Rosji, Indiach. Redaktor naczelną magazynu jest Agata Godlewska.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu Foodservice

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.