W numerze między innymi:

• Wrocławiowi należy się fine dining
Maciej Nowaczyk prowadzi wrocławską La Maddalenę od 11 lat. Jego druga restauracja, Mama Manousch, zostanie prawdopodobnie sprzedana. W czasie trwającej pandemii Nowaczyk odważnie komentował aktualną sytuację branży gastronomicznej w mediach społecznościowych, a dziś w rozmowie z „Food Service” podsumowuje czas, jaki upłynął od pierwszego lockdownu. Czy fine dining przetrwa? Czego oczekują goście? Czego obawia się on sam i jaki jest jego sposób na złapanie dystansu do codziennej restauracyjnej gorączki?

• Na filmy i kolacje degustacyjne do Poznania
Taste Film Festival potrwa od 10 czerwca do 26 sierpnia 2021 r., a w jego ramach planowane są cztery pokazy realizowane co 3-4 tygodnie.

• Zmierzch pewnych konceptów: będzie już tylko ciemniej?
Tak jak w branży gastronomicznej mówi się od dłuższego już czasu o dark kitchens, tak w handlowej – zaczyna się mówić o dark stores. Ale od początku...

• Na Sojowszczaka do Leszna
Całkowicie roślinna restauracja otwarta w Lesznie w samym środku pandemii – czy to może się udać? Rozmawiamy o tym z Andrzejem Sztukowskim – właścicielem i szefem kuchni restauracji Blue Kot, a zarazem nowym ambasadorem projektu Chefs for Change.

• Ogródki: wyposażenie
Urządzając ogródek restauracyjny, musimy zadbać nie tylko o jego podstawowe wyposażenie, ale także o elementy wpływające na komfort i dobre samopoczucie naszych gości – od urządzeń grzewczych po wygodne krzesła czy poduszki. Oto nasz poradnik – o czym powinniśmy pamiętać podczas przygotowania do sezonu?


68 stron

CZY W OBLICZU ODPŁYWU PRACOWNIKÓW DO INNYCH BRANŻ BĘDZIE MIAŁ KTO GOŚCI OBSŁUŻYĆ?

To było prawdziwe odliczanie okraszone entuzjazmem chyba większym, niż podczas sylwestra. Nasza branża wreszcie poczuła powiew normalności, a ja cieszę się wraz z restauratorami, dostawcami i całymi zespołami pracującymi w lokalach gastronomicznych.
Dobrze jednak wiemy, że oprócz radości z powrotu gości najbliższym miesiącom towarzyszyć będzie wiele wyzwań, a także pytań, na które odpowiedzi możemy zgadywać. Zastanawiamy się, jaki kształt przybierze restauracja przyszłości, mając na myśli najbliż sze miesiące, bo w dalszą futurologię nie masensu się bawić. Czy modne obecnie słowo „hybrydowa” przylgnie do lokali, które zostaną otwarte zarówno stacjonarnie, jak i na dowozy? A może rynek zdominuje model dark kitchen? Czy należałoby uprościć menu, bo pandemia pokazała, że comfort food to ulubiony wybór konsumentów? Co dalej z fine diningiem i najważniejsze: czy w obliczu odpływu pracowników do innych branż będzie miał kto gości obsłużyć? A jeśli tak, to za jakie stawki?
Te pytania kładą się cieniem na majowym hurraoptymizmie, ale jestem przekonana, że gastronomowie sobie poradzą. Tak przynajmniej twierdzi Maciej Nowaczyk, bohater naszej okładki, ceniony restaurator z Wrocławia. Podczas naszej rozmowy odpowiedział na kilka powyższych pytań, a nawet odważył się powiedzieć, że jest szczęśliwy. Jak tego dokonał, przeczytacie na s. 18. Zapraszam i do zobaczenia przy stole!



Agata Godlewska
Rredaktor naczelna
„Food Service”
Agata Godlewska

  • O magazynie

    Miesięcznik z branży HoReCa - Food Service, czasopismo specjalistyczne skierowane do właścicieli, kadry kierowniczej, barmanów oraz szefów kuchni placówek gastronomicznych tj. restauracji, barów, kawiarni, hoteli oraz innych placówek zbiorowego żywienia, pragnący poszerzać swą wiedzę, rozwijać umiejętności, a w ten sposób podnosić standard swoich usług.

    Periodyczność: miesięcznik
    Nakład: 9000 egzemplarzy, kontrolowany przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy (ZKDP)
    Dystrybucja: wysyłka imienna przez Pocztę Polską oraz firmę InPost (8000 egz.), dystrybucja w sieci Empik na terenie całego kraju (1000 egz.)

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    zakup egzemplarzy w salonach Empik
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konferencje pod egidą magazynu
    kontakt w sprawie wydarzeń
    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska Monika Łojek

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Foodservice"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
    Monika Łojek Anna Piskorz Nataliia Giermuda

  • Kontakt z Redakcją

    Agata Godlewska

  • Historia magazynu

    Food Service - wydawany od 1994 r. prestiżowy magazyn specjalistyczny skierowany do szefów kuchni, właścicieli oraz kadry zarządzającej renomowanych placówek gastronomicznych oraz hoteli. Na stałe z redakcją współpracują m.in. szef kuchni Adam Chrząstowski, Master Sommelier Adam Pawłowski oraz prof. Jarosław Dumanowski. „Food Service” jest częścią sieci profesjonalnych magazynów wydawanych pod tym samym tytułem w Polsce, Austrii, Niemczech, Szwajcarii, Rosji, Indiach. Redaktor naczelną magazynu jest Agata Godlewska.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu Foodservice

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.