W numerze między innymi:

• Znamy swoją wartość
To miał być piękny wieczór na sześć rąk. Wieczór z okazji nadchodzącego przedwiośnia i minionego Dnia Kobiet. Zawiadywać nim miały i do wspólnej kolacji zapraszały Agata Wojda, Iza Kamińska i Monika Walecka.

• Design to tylko część przepisu na sukces
Prowadzone przez niego Buck Studio specjalizuje się w projektowaniu lokali gastronomicznych. Ma na koncie takie designerskie perełki jak warszawski Opasły Tom, który w konkursie Wallpaper Design Awards 2020 ogłoszono jedną z pięciu najpiękniejszych restauracji na świecie, czy obsypany nagrodami projekt wrocławskiej cukierni Nanan. O kreowaniu przestrzeni w gastronomii opowiada nam Paweł Buck.

• Najwięksi gracze w Europie
W 2018 r. 99 największych europejskich firm z branży gastronomicznej osiągnęło wzrost sprzedaży na poziomie 6,1% przy stałej podstawie walutowej (w 2017 r. zanotowały wzrost o 6,6%, a w 2016 r. o 7,1%). Liderzy osiągnęli łączną sprzedaż (wyłączając VAT) na poziomie blisko 120 mld euro. Podobnie jak w poprzednich latach w rankingu dominują restauracje szybkiej obsługi i catering. We wszystkich sektorach odnotowano wzrost sprzedaży. Segment restauracji szybkiej obsługi (ang. QSR) rozwija się najlepiej, osiągając poziom 8,7%, przez co pozostaje siłą napędową branży.

• Jak poprawić płynność finansową?
Aby dobrze zarządzać biznesem gastronomicznym, niezbędna jest znajomość pojęcia płynności finansowej. Pozwala ona osiągnąć pełną świadomość dotyczącą kondycji finansowej firmy i umożliwia podejmowanie decyzji prowadzących do jej poprawy.

• Przemiana barmana
Do niedawna barman kojarzył się z facetem obficie lejącym mocne trunki i wysłuchującym pogmatwanych historii życia swoich gości. Ale bary i kultura picia alkoholu przeszły metamorfozę, a co za tym idzie – zmieniła się też rola barmana. Jest już nie tylko spowiednikiem i psychologiem przyrządzającym proste drinki, lecz także chemikiem, konferansjerem, plastykiem, a czasem nawet mikrobiologiem.


96 strony

»TO BYŁ INNY ŚWIAT, INNA ENERGIA, INNA RZECZYWISTOŚĆ« - NAPISAŁY MI W MAILU BOHATERKI OKŁADKI, GDY AUTORYZOWAŁY WYWIAD NUMERU

„Czarny Łabędź”. Nie, to nie nazwa wymyślnego dania z modnej restauracji. To tytuł książki Nassima Nicholasa Taleba, opisującej wydarzenia, które spadają na nas nagle i odciskają ogromne piętno na naszym życiu. Historia zna wiele takich przypadków i prawdopodobnie doświadczamy obecnie kolejnego z nich.
Jeszcze miesiąc temu zapraszałam Was do udziału w konferencji Next Day Summit, którą jako wydawnictwo mieliśmy zorganizować 22 kwietnia. Konferencji o znamiennym tytule „Konsument przyszłości”. Wstępniak ten piszę w ostatnich dniach marca i dziś już wiemy, że nie spotkamy się w kwietniu, choć mam wielką nadzieję, że będziemy mogli to zrobić 29 września. Śledźcie szczegóły na naszej stronie www.nextdaysummit.pl.
Tymczasem oddaję w Wasze ręce najnowsze wydanie „Food Service” i nie będę ukrywać, że 99% jego treści powstało przed wybuchem pandemii. A zatem jesteśmy „koronawirus free”. Pisząc to, uśmiecham się trochę, bo mam nadzieję, że zamieszczone na kolejnych stronach wywiady i artykuły – choć nieprzystające do obecnej sytuacji – staną się dla Was chwilą wytchnienia i pozwolą wrócić myślom do „normalnego” świata. „To był inny świat, inna energia, inna rzeczywistość” – napisały mi w mailu bohaterki okładki, gdy autoryzowały wywiad numeru. Wierzę jednak, że mimo dramatów Waszych biznesów rozgrywających się obecnie, po prostu – będzie dobrze. Musi być. Zwłaszcza że autor książki wspomnianej przeze mnie na początku ma dla nas wszystkich pociechę – zdarzają się także pozytywne Czarne Łabędzie...


Agata Godlewska
Rredaktor naczelna
„Food Service”
Agata Godlewska

  • O magazynie

    Miesięcznik z branży HoReCa - Food Service, czasopismo specjalistyczne skierowane do właścicieli, kadry kierowniczej, barmanów oraz szefów kuchni placówek gastronomicznych tj. restauracji, barów, kawiarni, hoteli oraz innych placówek zbiorowego żywienia, pragnący poszerzać swą wiedzę, rozwijać umiejętności, a w ten sposób podnosić standard swoich usług.

    Periodyczność: miesięcznik
    Nakład: 9000 egzemplarzy, kontrolowany przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy (ZKDP)
    Dystrybucja: wysyłka imienna przez Pocztę Polską oraz firmę InPost (8000 egz.), dystrybucja w sieci Empik na terenie całego kraju (1000 egz.)

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    zakup egzemplarzy w salonach Empik
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konferencje pod egidą magazynu
    kontakt w sprawie wydarzeń
    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska Monika Łojek

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Foodservice"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
    Monika Łojek Anna Piskorz Nataliia Giermuda

  • Kontakt z Redakcją

    Agata Godlewska

  • Historia magazynu

    Food Service - wydawany od 1994 r. prestiżowy magazyn specjalistyczny skierowany do szefów kuchni, właścicieli oraz kadry zarządzającej renomowanych placówek gastronomicznych oraz hoteli. Na stałe z redakcją współpracują m.in. szef kuchni Adam Chrząstowski, Master Sommelier Adam Pawłowski oraz prof. Jarosław Dumanowski. „Food Service” jest częścią sieci profesjonalnych magazynów wydawanych pod tym samym tytułem w Polsce, Austrii, Niemczech, Szwajcarii, Rosji, Indiach. Redaktor naczelną magazynu jest Agata Godlewska.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu Foodservice

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.