W numerze między innymi:

¬ Kredyt na małą sztukę.
Rafał, Piotr, i Paweł Wałęsa - trzech braci stojących za sukcesem gdyńskiej restauracji Sztuczka. Szeroka publiczność poznała tego ostatniego dzięki udziałowi w programie "TOP Chef", choć dziś nie spotkamy go już w Sztuczce, prędzej gdzieś w Norwegii. Kuchnią zawiaduje natomiast Rafał - nieco ekscentryczny, piekielnie pracowity i równie skromny. Przy marketingowym wsparciu Piotra sprawia, że Sztuczka jest jedną z najważniejszych destynacji w Trójmieście.

¬ Liderzy stawki.
W 2013 r 99 najlepszych operatorów gastronomicznych w Europie wygenerowało obrót o wysokości niespełna 94 mld euro (bez VAT). Liderzy z 17 krajów osiągnęli wzrost na poziomie 3,45 proc., nieco mniej niż w poprzednim roku (+4,6 proc.) Dominują dwa sektory szybka obsługa i kontraktowy catering. Spadek sprzedaży odnotowano jedynie w sektorze podróży (-0,6 proc.), a największy wzrost w lokalach szybkiej obsługi (+5,2 proc.).

¬ Jedz slow, zarabiaj fast. Jak to ugryźć?
Jesienią 2014 r. jako kierunek mojej kolejnej biznesowo-kulinarnej podróży wybrałam Włochy, Piemont, a dokładnie Turyn, który kusił obietnicą słońca, pięknych widoków i ekscesów kulinarnych. Tutaj od kilku lat odbywa się jedna z najbardziej prestiżowych imprez w branży spożywczej Salone del Gusto e Terra Madre.

¬ Historia rzemieślnika
W listopadzie zeszłego roku podczas Kuchnia+ Film Food Fest Polską premierę miał film "El Celler de Can Roca - za kulisami najlepszej restauracji Świata". W odróżnieniu od innych dokumentów portretujących pracę szefów kuchni, ten skupił się na osobowości braci Roca oraz ich rodzinie. O pomyśle na film rozmawiamy z Pere Solesem, reżyserem filmu.

¬ Rynek napojów alkoholowych w Polsce.
W połowie listopada KPMG zaprezentowało wyniki badania obrazującego obecną sytuację na polskim rynku napojów alkoholowych.

62 stron

Już 19 lutego br. zapraszam Państwa do wzięcia udziału w wyjątkowym wydarzeniu – po raz drugi magazyn „Food Service” organizuje całodniową konferencję skierowaną do branży gastronomicznej. W tym roku odbędzie się ona pod hasłem „Czas na rozwiązania. Rozgryzamy problemy polskiej gastronomii”.

Spotkamy się w hotelu Regent w Warszawie, by w gronie praktyków porozmawiać o największych wyzwaniach, jakie na co dzień napotykają osoby prowadzące biznes restauracyjny. Konferencja została podzielona na pięć bloków tematycznych, a każdy z nich dostarczy wiedzy i inspiracji niezbędnej do prawidłowego funkcjonowania lokalu gastronomicznego – na różnych jego płaszczyznach.

Dzień rozpoczniemy od bloku tematycznego dotyczącego kuchni i sali – czyli dwóch obszarów, od porozumienia których w dużym stopniu zależy satysfakcja gościa. Krzysztof Żurek – szef kuchni restauracji 3 Rybki (Likus Hotele & Restauracje) – opowie o tym, jak znaleźć i wyszkolić szefa kuchni, który zbuduje profil kulinarny restauracji, natomiast Adam Pawłowski (nasz felietonista, na co dzień pracujący w brytyjskiej jednogwiazdkowej restauracji Northcote) wskaże zasady, którymi powinien się kierować menedżer, chcący zbudować profesjonany serwis kelnerów i sommelierów. Podczas następnego bloku tematycznego skupimy się natomiast na produkcie – obszarze mocno dyskutowanym w Polsce w ostatnich latach. Coraz częściej w restauracjach deklarowana jest chęć i potrzeba serwowania produktów od lokalnych producentów, coraz silniej przebija się trend stawiający na prostotę i wynoszący naturalny smak produktu ponad techniczne triki kucharskie. W swoim wykładzie Artur Moroz, szef kuchni i właściciel sopockiej restauracji Bulaj, opowie o tym, w jaki sposób zdobyć i wprowadzić do restauracji jakościowy produkt, jak wypracować długotrwałą współpracę z dostawcami oraz jak zachęcić gości do wybrania z menu – nie zawsze najtańszego – dania opartego na produkcie premium. Zastanowimy się też nad tym, czy serwując potrawy oparte na wysokiej jakości składnikach, można zarobić.

Podczas konferencji poruszymy również tematy newralgiczne. Jednym z nich będzie kryzys wizerunkowy, który zdarza się nawet najlepszym. Nie zawsze da się go przewidzieć, a niestety, nawet drobne potknięcia mogą spowodować lawinę krytyki i nadszarpnąć wizerunek budowany latami. Dlatego wraz z Robertem Sową, Wojciechem Nowickim, Dorotą Zmarzlak i Joanną Mróz zastanowimy się, jak radzić sobie w obliczu kryzysu medialnego, niepochlebnej opinii krytyka kulinarnego czy też awantury z sąsiadami.

Równie trudnym co ważnym tematem, z którym borykają się właściciele restauracji, są nadużycia finansowe. W jaki sposób skutecznie kontrolować przepływy finansowe w firmie? Jak reagować na nieuczciwe zachowania lub kradzieże? Swoim doświadczeniem w tym obszarze podzieli się Piotr Rogowski, który zawodowo zajmuje się doradztwem w zarządzaniu finansami lokali gastronomicznych. Zarządza poprzez cyfry, jasno pokazując inwestorom oraz personelowi, jak uniknąć kłopotów finansowych i sprawnie zoptymalizować koszty.

Konferencję „Czas na rozwiązania” zakończy blok tematyczny skupiony wokół marketingu. Będzie on dotyczył lokali, które już funkcjonują na rynku, ale mają problem z tchnięciem nowego życia w restauracyjny biznes. Pokażemy interesujące przykłady marketingowych przekształceń, które udowadniają, jak istotnie jest dbanie o design, wizerunek i rozwój oferty, by jak najdłużej utrzymywać się na topie.

Wszelkie szczególy na temat II edycji konferencji „Czas na rozwiązania” znajdą Państwo na stronie: http://konferencje.media.com.pl/czasnarozwiazania. Do zobaczenia już 19 lutego w Warszawie!



Agata Godlewska
redaktor naczelny
"Foodservie"
Agata Godlewska

  • O magazynie

    Miesięcznik z branży HoReCa - Food Service, czasopismo specjalistyczne skierowane do właścicieli, kadry kierowniczej, barmanów oraz szefów kuchni placówek gastronomicznych tj. restauracji, barów, kawiarni, hoteli oraz innych placówek zbiorowego żywienia, pragnący poszerzać swą wiedzę, rozwijać umiejętności, a w ten sposób podnosić standard swoich usług.

    Periodyczność: miesięcznik
    Nakład: 9000 egzemplarzy, kontrolowany przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy (ZKDP)
    Dystrybucja: wysyłka imienna przez Pocztę Polską oraz firmę InPost (8000 egz.), dystrybucja w sieci Empik na terenie całego kraju (1000 egz.)

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    zakup egzemplarzy w salonach Empik
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konferencje pod egidą magazynu
    kontakt w sprawie wydarzeń
    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska Monika Łojek

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Foodservice"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
    Monika Łojek Anna Piskorz Nataliia Giermuda

  • Kontakt z Redakcją

    Agata Godlewska

  • Historia magazynu

    Food Service - wydawany od 1994 r. prestiżowy magazyn specjalistyczny skierowany do szefów kuchni, właścicieli oraz kadry zarządzającej renomowanych placówek gastronomicznych oraz hoteli. Na stałe z redakcją współpracują m.in. szef kuchni Adam Chrząstowski, Master Sommelier Adam Pawłowski oraz prof. Jarosław Dumanowski. „Food Service” jest częścią sieci profesjonalnych magazynów wydawanych pod tym samym tytułem w Polsce, Austrii, Niemczech, Szwajcarii, Rosji, Indiach. Redaktor naczelną magazynu jest Agata Godlewska.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu Foodservice

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2016 VFP Communications Ltd.