¬ Piękno tkwi w prostocie.

Enfant terrible polskiej gastronomii. Jego kuchnia i horyzonty smakowe nie znają granic. Niestrudzenie promuje polską żywność i producentów. W Solcu 44 serwuje bycze jądra w czekoladzie, ikrę ślimaka z wędzoną śmietaną, żołądek żubra, zupę żółwiową i sernik z kaczą krwią. Czym jeszcze zaskoczy Aleksander Baron?

¬ Piekielna Kuchnia.
Za nami 1. edycja programu "Hell's Kitchen Polska", którą wygrał Łukasz Kawaller. Nie jest on jednak jedynym laureatem nagród. W odcinku półfinałowym, dzięki wygranej konkurencji, Kasia Rajkiewicz i Arek Klimkiewicz otrzymali w prezencie sesję zdjęciową w naszym magazynie!.

¬ "Nie uważam, że Noma jest najlepsza na świecie".
Tuż po rozdaniu nagród The World's 50 Best Restaurants zwycięzca rankingu René Redzepi rozmawiał z dziennikarzami o tym, jak smakuje sukces oraz co przynosi mu największą satysfakcję w pracy. Oto zapis tej rozmowy.

¬ Finał Trzech Muszkieterów.
W maju zakończyła się druga edycja programu "Top Chef". Show wzbudza coraz większe zainteresowanie branży gastronomicznej i powoli staje się wylęgarnią polskich talentów kulinarnych. Jak jury oceniło finalistów i jak oni sami zamierzają wykorzystać swoją popularność? Oto podsumowanie ostatecznej bitwy 2. edycji "Top Chefa".

¬ Sukces kawiarni lifestle'owych.
Porzucić wreszcie pracę za biurkiem, otworzyć własne, przytulne miejsce z kawą, ciastem, przekąskami i witać tłumnie przybywających, zadowolonych gości - to marzenie wielu ludzi. Tymczasem utrzymanie kawiarni to trudne i ryzykowne zadanie, które nierzadko kończy się niepowodzeniem. Są jednak miejsca, które odniosły spektakularny sukces. Jak to się robi?

¬ Pomorskie stawia na kulinaria.
Wizyty studyjne dla dziennikarzy to już element obowiązkowy planu promocji restauracji, projektu kulinarnego czy całego regionu. O tym, dlaczego warto wejść w partnerstwo z organizacjami turystycznymi i władzami miast, rozmawiamy z Krystyną Hartenberrger-Pater oraz Hubertem Gonerą, współarganizatorami Gdańsk - Pomorskie Culinarny Prestige.

70 stron

Wyszło na to, że w wydaniu „Food Service”, które właśnie trzymacie w dłoniach, przede wszystkim rozmawiamy. Przeczytacie sporo wywiadów, bo rozmowy, czy to z szefami kuchni, producentami, sommelierami, restauratorami, czy też z przyjaciółmi – pasjonatami kulinariów sprawiają, że nasz magazyn się rozwija. Chętnych do rozmów szefów kuchni, którzy na dzieleniu się wiedzą (i jedzeniem) budują trzon swoich restauracji i działalności, słuchamy z zapartym tchem, dlatego też pozwoliliśmy rozgadać się bohaterowi naszej okładki ­ Aleksandrowi Baronowi. Aleksander, zawiadujący offowym warszawskim lokalem Solec 44, głośno i wyraźnie manifestuje swoje podejście do kuchni, produktu i sposobu jego wykorzystania. Odwagi mu nie brakuje, co widać chociażby w karcie Solca: ikra ślimaka z wędzoną śmietaną na przystawkę, żołądek żubra czy sernik z kaczą krwią na deser. Brzmi jak wyzwanie? Cóż, szefowi, który podczas naszej sesji zaliczył bliskie spotkanie z mrówkami, niestraszne są nawet stuletnie jaja. Ale o tym więcej w wywiadzie na stronie 18. Nigdy dość nam będzie rozmów z jednym szczególnym szefem, do kuchni którego nawiązań w polskiej gastronomii nie zliczę. René Redzepi nie kończy zaskakiwać i inspirować – począwszy od pionierskiego podejścia do produktu, poprzez analizę i eksperymentowanie w jego materii, po wydarzenia organizowane w ramach instytucji, jaką jest NOMA. Sukces? „Przychodzi i odchodzi, nigdy nie skupiam się na tym aspekcie w mojej pracy” ­– odpowiedział Redzepi na konferencji prasowej w Londynie, tuż po tym jak jego restauracja po raz czwarty została wybrana najlepszą na świecie. Najbliższe plany kopenhaskiej załogi to kilkumiesięczna przeprowadzka do Tokio. O tym i o innych pomysłach opowiedział Rene dziennikarzom, w tym nam, a zapis rozmowy przeczytacie na stronie 34. Tymczasem w Polsce zakończyła się 1. edycja kontrowersyjnego programu „Hell’s Kitchen” oraz 2. edycja nieco mniej kontrowersyjnego „Top Chefa”. Obydwa show spina postać szefa Amaro, który przez ostatnie miesiące zmagał się z zalewem opinii dotyczących jego wizerunku medialnego i życia prywatnego. Pozwalając odpocząć Modestowi Amaro, postanowiliśmy zaangażować go jedynie do zdjęć z półfinalistami „Piekielnej Kuchni”, czego efekt obejrzycie na stronie 26. Natomiast Katarzyna Rajkiewicz i Arkadiusz Klimkiewicz, którzy przebrnęli przez niemalże wszystkie odcinki programu, a w jednym z nich wygrali sesję zdjęciową w „Food Service”, zdradzają w rozmowie, czy udział w „Piekielnej Kuchni” wyszedł im na dobre. Starcie Trzech Muszkieterów obserwowaliśmy natomiast w finale „Top Chefa”. Kto był najlepszy? Harry Potter, Don Juan czy ten, który przeszedł caałkowitą metamorfozę? ­Ciężko było zdecydować Ewie Wachowicz, która w rozmowie z nami podsumowuje 2. edycję programu. Na stronach magazynu przypominamy również finałowe menu degustacyjne Sebastiana Olmy, Przemka Błaszczyka i Adama Kowalewskiego i prosimy bohaterów o komentarz. Czas pokaże, czy w równie ekscytującej atmosferze spotkamy się z nimi w kuchniach ich restauracji – na pewno na to liczymy i trzymamy kciuki za dobrą passę. A że świetna kuchnia jeszcze lepiej radzi sobie w towarzystwie wina, o tym przekonywać nie musimy nikogo. Maestro tego trunku zaprezentowali swoje umiejętności w Warszawie, podczas Międzynarodowych Mistrzostw Sommeliers Cup. I z nimi również rozmawiamy. A zatem �

� na zdrowie!



Agata Godlewska
redaktor naczelny
"Foodservie"
Agata Godlewska

  • O magazynie

    Miesięcznik z branży HoReCa - Food Service, czasopismo specjalistyczne skierowane do właścicieli, kadry kierowniczej, barmanów oraz szefów kuchni placówek gastronomicznych tj. restauracji, barów, kawiarni, hoteli oraz innych placówek zbiorowego żywienia, pragnący poszerzać swą wiedzę, rozwijać umiejętności, a w ten sposób podnosić standard swoich usług.

    Periodyczność: miesięcznik
    Nakład: 9000 egzemplarzy, kontrolowany przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy (ZKDP)
    Dystrybucja: wysyłka imienna przez Pocztę Polską oraz firmę InPost (8000 egz.), dystrybucja w sieci Empik na terenie całego kraju (1000 egz.)

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    zakup egzemplarzy w salonach Empik
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konferencje pod egidą magazynu
    kontakt w sprawie wydarzeń
    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska Monika Łojek

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Foodservice"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
    Monika Łojek Anna Piskorz Nataliia Giermuda

  • Kontakt z Redakcją

    Agata Godlewska

  • Historia magazynu

    Food Service - wydawany od 1994 r. prestiżowy magazyn specjalistyczny skierowany do szefów kuchni, właścicieli oraz kadry zarządzającej renomowanych placówek gastronomicznych oraz hoteli. Na stałe z redakcją współpracują m.in. szef kuchni Adam Chrząstowski, Master Sommelier Adam Pawłowski oraz prof. Jarosław Dumanowski. „Food Service” jest częścią sieci profesjonalnych magazynów wydawanych pod tym samym tytułem w Polsce, Austrii, Niemczech, Szwajcarii, Rosji, Indiach. Redaktor naczelną magazynu jest Agata Godlewska.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu Foodservice

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2016 VFP Communications Ltd.