¬ Mama Boss
Ona jest szefową kuchni, on menedżerem. Razem są parą zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym. W 2015 r. wspólnie otworzyli Thaisty - restaurację, ktorej problem pustych stolików nie dotyczy. Poszli więc za ciosem i przygotowują się do otwarcia kolejnego lokalu. O nadziejach i trudnościach z nim związanych opowiadają Chanunkan "Nam" Duangkumma i Piotr Świątkiewicz.

¬ Barmańska olimpiada
Prawie 60 najlepszych barmanów z całego Świata, 6 piekielnie trudnych zadań, najwięksi guru baramńskiego świata jako sędziowie, trzy miesiące przygotowań, tydzień adrenaliny i niezwykłych emocji w głównych finałach. Tak brzmi przepis na World Class.

¬ Nie dać się ponieść sukcesowi
3 września po raz drugi zapłonęły ogniska w ramach plenerowego projektu "Dinner with a View". Tym razem gościem specjalnym Maliki była Viviana Varese - szefowa kuchni gwiazdkowej restauracji Alice z Mediolanu.

¬ W imię bloga
Poznałyśmy się dawno temu. To były nasze początki - jej jako blogerki, moje jako pr-owca. Nadal jesteśmy w branży, choć na innym poziomie zawodowym. O strategii na życie i pracę rozmawiam z Martą Glinką - blogerką restauracyjną oraz strategiem marketingowym, trendwatcherką specjalizującą się w branży food and beverage.

¬ Finał Gault & Millau Tour
Za nami czwarte spotkanie z cyklu Gault & Millau Tour. Szefowie kuchni regionu pomorza, Kujaw, Mazur, Warmii, Suwalszczyzny i Podlasia spotkali się 12 września w Gdańsku.

78 stron

Co czeka branżę restauracyjną za 5, 10 lat? Jakie wyzwania stoją przed właścicielami biznesów, którzy chcą jeszcze skuteczniej i szerzej dotrzeć do klientów? Dziś doskonale wiemy, że sama oferta nawet bardzo atrakcyjnego czy jakościowego jedzenia nie wystarczy, aby utrzymać codzienną frekwencję gości na wysokim poziomie. W dobie coraz wyższej konkurencyjności pomiędzy indywidualnymi restauracjami i sieciami o klienta trzeba zabiegać, kusić go, czasem zawalczyć. Nowe możliwości dotarcia dały restauratorom m.in. kanały w social mediach, na polski rynek powoli wkraczają też wszelkiego rodzaju aplikacje do zamawiania jedzenia na wynos – to forma na dodatkowy przychód i dotarcie do tych, którzy z domu wychodzą niechętnie. Mimo cyfrowej rewolucji nie widać jednak w Polsce, by operatorzy restauracyjni korzystali z nowych technologii w pełnym wymiarze. Tymczasem tak właśnie dzieje się na najbardziej rozwiniętych rynkach gastronomicznych świata, co zapowiada, że cyfrowa burza dotrze wkrótce nad Wisłę. Pod koniec września jak co roku odbył się w Zurychu European Foodservice Summit – dwudniowy kongres i think tank w jednym, kierowany do branży restauracyjnej. Tematyka wydarzenia została skoncentrowana na zaawansowanych technologiach oraz dostawie jedzenia na wynos, wychodząc z założenia, że mobilność i głód klienta to recepta na rozwój gastrobiznesu. Jasnym wnioskiem konferencji było to, że jedzenie przechodzi do online’u, warto więc już teraz zorientować się, jak z tego skorzystać.

Badania przeprowadzone na zlecenie Just Eat (aplikacja do zamawiania jedzenia) pokazują, że rynki przodujące w dostawie to Dania, Wielka Brytania i Australia. W Londynie trwa wyścig o prowizję między firmami oferującymi dostawę jedzenia. Niedawno dołączył do nich Uber, ze swoją usługą Uber Eat, oraz Facebook, działają też znani, jak: Deliveroo (obecna w 110 miastach), wspomniane Just Eat czy Henchman (aplikacja premium z opcją concierge). Średni czas, w którym są w stanie dostarczyć zamówione dania do klienta, to 30 minut. Właściciele Deliveroo zapewniają nawet restauracjom zewnętrzne kuchnie rozmieszczone w różnych częściach Londynu, aby te mogły przygotowywać w nich jedzenie przeznaczone tylko na dostawy. Tym samym rynek take away „kanibalizuje” tradycyjne wizyty w restauracjach średnio w 14 proc., ale już w samym Londynie aż w jednej czwartej, a potencjał wzrostu sprzedaży tego segmentu to ok. 20 proc. Rada dla restauratorów, którą powtarzali prelegenci podczas European Foodservice Summit, brzmiała: uwierz w swoją markę! Marki mają moc. Jeśli już zdobyłeś lojalnego klienta, będzie on za tobą podążał – zarówno w social mediach, jak i w innych formach twojej działalności. Kluczem do wyprzedzania konkurencji jest wydajność i technologia.

Mówiono też o sztucznej inteligencji, która będzie w stanie przewidywać oczekiwania klientów, a tym samym przyspieszać dostawy. Mówiono również o dronach, które sieć Domino’s testuje właśnie w Australii przy dostawie pizzy. To brzmi abstrakcyjnie, ale może już dziś warto zainteresować się wirtualnymi możliwościami, aby za kilka lat właśnie na tym polu wyprzedzić konkurencję.



Agata Godlewska
Redaktor naczelna
"Food Service"
Agata Godlewska

  • O magazynie

    Miesięcznik z branży HoReCa - Food Service, czasopismo specjalistyczne skierowane do właścicieli, kadry kierowniczej, barmanów oraz szefów kuchni placówek gastronomicznych tj. restauracji, barów, kawiarni, hoteli oraz innych placówek zbiorowego żywienia, pragnący poszerzać swą wiedzę, rozwijać umiejętności, a w ten sposób podnosić standard swoich usług.

    Periodyczność: miesięcznik
    Nakład: 9000 egzemplarzy, kontrolowany przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy (ZKDP)
    Dystrybucja: wysyłka imienna przez Pocztę Polską oraz firmę InPost (8000 egz.), dystrybucja w sieci Empik na terenie całego kraju (1000 egz.)

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    zakup egzemplarzy w salonach Empik
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konferencje pod egidą magazynu
    kontakt w sprawie wydarzeń
    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska Monika Łojek

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Foodservice"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
    Monika Łojek Anna Piskorz Nataliia Giermuda

  • Kontakt z Redakcją

    Agata Godlewska

  • Historia magazynu

    Food Service - wydawany od 1994 r. prestiżowy magazyn specjalistyczny skierowany do szefów kuchni, właścicieli oraz kadry zarządzającej renomowanych placówek gastronomicznych oraz hoteli. Na stałe z redakcją współpracują m.in. szef kuchni Adam Chrząstowski, Master Sommelier Adam Pawłowski oraz prof. Jarosław Dumanowski. „Food Service” jest częścią sieci profesjonalnych magazynów wydawanych pod tym samym tytułem w Polsce, Austrii, Niemczech, Szwajcarii, Rosji, Indiach. Redaktor naczelną magazynu jest Agata Godlewska.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu Foodservice

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.