W numerze między innymi:

- Bo do tanga trzeba dwojga. Czy miękka franczyza traci rację bytu? Ostatnie zmiany w strategii rozwoju kilku sieci, w tym Odido, Carrefour i Nasz Sklep, jasno wskazują, że rynek franczyzowy w Polsce zdecydowanie utwardza się.

- Kosmetyki są dobrą walutą. - Zamierzamy nadal dynamicznie się rozwijać, szczególnie w takich kategoriach jak pielęgnacja twarzy i włosów - zapowiada Katarzyna Milanovic, dyrektor generalny Nivea Polska.

- Nowy Spar co tydzień. Spar Polska chce otwierać 50 nowych sklepów rocznie. Obecnie ta franczyzowa sieć zrzesza ponad 210 placowek i wszystko wskazuje na to, że tegoroczny plan otwarć zostanie przekroczony z nawiązką.

- Odwaga procentuje. Przez lata nikt nie chciał tu otworzyć sklepu, bo daleko, za torami. Innego zdania był Sławomir Żabczyński. Niedawno wybudował w Łukowie delikatesy, które już zarabiają na siebie.

- Razem można więcej. Spółdzielcy współpracujący z Eurocashem w ramach Partnerskiego Serwisu Detalicznego mają teraz większy wpływ na działalność spólki. Szykują nową strategię rozwoju sieci Gama.

106 stron

Partia? Czemu nie

Pomysł utworzenia partii rodzimych handlowców nie jest nowy. Tym razem zgłosił go Wojciech Śliwa, o czym pisze w relacji z dyskusji (w dziale „Z praktyki”) Katarzyna Pierzchała. Mimo ogromnego potencjału takiej partii nigdy do jej powstania nie doszło. Za to przed każdymi wyborami politycy nagle dostrzegają ogromną rzeszę potencjalnych wyborców i prześcigają się w propozycjach mających ich skusić. Raz nawet udało się wprowadzić w życie jeden z pomysłów mających ograniczyć ekspansję zagranicznych sieci (tzw. ustawa o WOH-ach), jednak po roku okazało się, że jest niezgodny z konstytucją.

Teraz sprawa wygląda na poważniejszą. Propozycje regulacji mających uderzyć w sieci wielkopowierzchniowe zgłasza PiS, partia mająca według badań duże szanse na objęcie władzy po październikowych wyborach do Sejmu. Co prawda nie wiadomo konkretnie, jakie byłyby te dodatkowe obciążenia, jednak wzorem mają tu być Węgry. Opinie właścicieli sklepów należących do kanału tradycyjnego są w publikowanej dyskusji różne, jedni są za, inni uważają, że to nic nie zmieni. Już w poprzednim numerze „Handlu” przestrzegałam przed zbyt pobieżnym traktowaniem tematu przez polityków, którzy w polskim handlu widzą tylko zachodnie hipermarkety i rodzime malutkie sklepy, nie dostrzegając środka z silnymi polskimi firmami, w tym sieci franczyzowych. Dlatego negatywnie o propozycjach nałożenia dodatkowych opłat na wielkopowierzchniowy handel wypowiadają się przedstawiciele i organizacji zrzeszającej wielkich (POHiD), i tej reprezentującej raczej rodzimy detal i hurt (PIH).

Nie wiadomo jednak, czy politycy będą słuchać ich argumentów, czy w ogóle są zainteresowani podjęciem z nimi dyskusji. Dzisiaj wygląda na to, że raczej nie, co świadczy o słabej pozycji tych organizacji. Dlatego może warto znów wrócić do pomysłu utworzenia partii handlowców.



Barbara Mikusińska-Ozdobińska
redaktor naczelny
"Handel"
Barbara Mikusińska-Ozdobińska

  • O magazynie

    Miesięcznik branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli, kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    bezpłatny dostęp do serwisu "Handel Extra",
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę.

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konkurs Hit Handlu
    Kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska Monika Łojek

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Handel"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu

    Monika Łojek Anna Piskorz Nataliia Giermuda

  • Kontakt z Redakcją

    Joanna Hamdan

  • Historia magazynu

       Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, „Handel” opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju branży FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysoką pozycję w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek na temat tego, jak skutecznie konkurować na szybko zmieniającym się rynku.

       W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami „Handel” przybrał nową, atrakcyjną szatę graficzną. Obecnie jako miesięcznik w nakładzie 80 000 dociera do sklepów niezależnych (działających pod własnym szyldem), placówek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarketów.
    Wszystkie te kanały zostały wzięte pod uwagę w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonakładowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W całkowitej próbie, wynoszącej 1036 wywiadów, najwyższe wskaźniki uzyskał właśnie miesięcznik „Handel”, notując 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.

       Aż 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelników za pośrednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami są właściciele i kierownicy niezależnych sklepów detalicznych z branży FMCG na terenie całego kraju. Pozostałe 15 000 egz. jest rozpowszechniane za pośrednictwem sieci Eurocash. Nakład i dystrybucja są kontrolowane przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Według danych GfK Polonia na początku 2010 roku działało 93 000 sklepów małego formatu – niezależne stanowiły ok. 79 proc.

       Zawartość merytoryczna czasopisma od początku jego istnienia na rynku stoi na najwyższym poziomie. Każde wydanie „Handlu” zawiera informacje o aktualnych branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, najnowszych metodach i narzędziach w zarządzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kształtującymi wizerunek polskiej branży FMCG. Informujemy o nowościach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynków produktów spożywczych i niespożywczych, raporty specjalne oraz artykuły o technologiach i trendach w wyposażeniu sklepów. „Handel” jest także lekturą dla polskich producentów i dystrybutorów dóbr FMCG.

    Od września 2014r. magazyn dostępny jest również w wersji cyfrowej.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu Handel

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.