- Genius loci. Są miejsca, w których nic się nie udaje, i takie, w których wszystko idzie jak po maśle. Dobra lokalizacja to w handlu atut trudny do przecenienia.

- Hity Handlu wybrane. Już po raz 12. wyróżniliśmy najlepszych z najlepszych w branży FMCG. W tegorocznej edycji konkursu 65 produktów zyskało miano Hit Handlu. Zdecydowali o tym nasi czytelnicy - właściciele niezależnych sklepów.

- Między dyskontami. Andrzej Świerczyński ma skuteczny patent na śródmiejskie dyskonty. Postawił na przystępne ceny i mozliwie szeroki asortyment towarów.

- Jak pomóc w sprzedaży? Akcje promocyjne w sklepach cieszą się dużą popularnościa i przynoszą wymierne efekty.

- Czym Chata bogata. Różne formy współpracy, w tym bardzo "luźnej" na początku, mają pomóc właścicielom sklepów w podjęciu decyzji o przystąpieniu do sieci

Na początek lokalizacja

Zanim Sam Walton, pomysłodawca sieci Walmart, doprowadził ją na miejsce lidera światowego detalu, szukał dobrego pomysłu na własny handlowy biznes. Na początku prowadził sklepy franczyzowe. Chcąc znaleźć dla nich lokalizację, zrobił licencję pilota, kupił stary samolot i z góry szukał najlepszych miejsc. A było to na początku lat 50. poprzedniego wieku! Także później, już „na swoim”, pilnie przyglądał się konkurentom. Gdy amerykańska sieć tanich sklepów Kmart szukała lokalizacji blisko dużych miast, Walton skierował wzrok na małe miasta. Bo tam przede wszystkim nie groziła mu duża konkurencja. Pomysł na takie lokalizacje sprawdził się i szybko Walmart wyprzedził Kmarta. W Polsce powielenie drogi Waltona nie jest już możliwe (choć kto wie...?). Ale na mniejszą, lokalną skalę także można czerpać naukę z jego historii. Bo ta zaczęła się od pomysłu na dobre lokalizacje. Taką mają Beata Kubera i Damian Lorenc, bohaterowie tematu miesiąca. Prowadzą sklep niedaleko stacji kolejowej. Oprócz stałych klientów z pobliskiego osiedla kupują u nich wsiadający i wysiadający z pociągów zatrzymujących się na stacji. To inny rodzaj klientów niż ci stali. Ale o nich też trzeba dbać, znać ich potrzeby i oczekiwania. Podobnie postępują inni właściciele sklepów z artykułu Rafała Pisery. Jak wynika z wielu badań, mocną stroną mniejszych sklepów jest właśnie lokalizacja. W dogodnym miejscu, bo po drodze do... lub blisko miejsca zamieszkania. Warto dobrze wykorzystać ten atut. Jak właściciele sklepów przedstawionych w temacie miesiąca. Już święta? Tak, jeszcze niedawno rozpieszczała nas polska złota jesień, a już trzeba myśleć o świątecznym asortymencie. Producenci – co wynika z ich wypowiedzi cytowanych w artykułach w raporcie specjalnym – są już od połowy października gotowi. Spodziewają się, że świąteczny asortyment zaczął trafiać na półki po 1 listopada. W większych sklepach tak jest. W mniejszych, ze względu na ograniczone miejsce ekspozycji, pojawia się stopniowo. Ale o tym, co powinno znaleźć się na półkach przed świętami, prowadzący sklepy już dobrze wiedzą. Zapewne gorzej z pomysłami na prezenty dla bliskich... Na szczęście jest jeszcze trochę czasu.

Barbara Mikusińska-Ozdobińska
redaktor naczelny
"Handel"
Barbara Mikusińska-Ozdobińska

  • O magazynie

    Miesięcznik branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli, kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    bezpłatny dostęp do serwisu "Handel Extra",
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę.

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konkurs Hit Handlu
    Kontakt w sprawie wydarzeń
    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska Monika Łojek

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Handel"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
    Monika Łojek Anna Piskorz Nataliia Giermuda

  • Kontakt z Redakcją

    Joanna Hamdan

  • Historia magazynu

       Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, „Handel” opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju branży FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysoką pozycję w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek na temat tego, jak skutecznie konkurować na szybko zmieniającym się rynku.

       W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami „Handel” przybrał nową, atrakcyjną szatę graficzną. Obecnie jako miesięcznik w nakładzie 80 000 dociera do sklepów niezależnych (działających pod własnym szyldem), placówek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarketów.
    Wszystkie te kanały zostały wzięte pod uwagę w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonakładowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W całkowitej próbie, wynoszącej 1036 wywiadów, najwyższe wskaźniki uzyskał właśnie miesięcznik „Handel”, notując 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.

       Aż 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelników za pośrednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami są właściciele i kierownicy niezależnych sklepów detalicznych z branży FMCG na terenie całego kraju. Pozostałe 15 000 egz. jest rozpowszechniane za pośrednictwem sieci Eurocash. Nakład i dystrybucja są kontrolowane przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Według danych GfK Polonia na początku 2010 roku działało 93 000 sklepów małego formatu – niezależne stanowiły ok. 79 proc.

       Zawartość merytoryczna czasopisma od początku jego istnienia na rynku stoi na najwyższym poziomie. Każde wydanie „Handlu” zawiera informacje o aktualnych branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, najnowszych metodach i narzędziach w zarządzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kształtującymi wizerunek polskiej branży FMCG. Informujemy o nowościach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynków produktów spożywczych i niespożywczych, raporty specjalne oraz artykuły o technologiach i trendach w wyposażeniu sklepów. „Handel” jest także lekturą dla polskich producentów i dystrybutorów dóbr FMCG.

    Od września 2014r. magazyn dostępny jest również w wersji cyfrowej.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu Handel

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2016 VFP Communications Ltd.