- Marka z pasją. Poświęciłem swoje życie herbacie - często podkreśla Merrill J. Fernando, twórca Dilmah, pierwszej marki herbaty cejlońskiej produkowanej na Sri Lance.

- Kupiec rozwija skrzydła. Przede wszystkim partnerstwo - taka zasada obowiązuje w Polskiej Grupie Zakupowej Kupiec. Po prawie trzech latach działania organiacja zrzesza już około 160 sklepów.

- Odnowiliśmy sklep Pani Basi. Nie da się? Da się! Remodelingiem 50-metrowego sklepu w Janowie udowadniamy, że nawet tak małej powierzchni można zdziałać cuda.

- Gwiazdka w sklepiej. Boże Narodzenie jest najważniejszym świętem pod względem komercyjnym. Producenci już za moment będą usiłowali wstawić jak najwięcej materiałów POS do sklepów. Podpowiadamy, jak z rozmysłem świątecznie udekorować salę sprzedaży.

- Morze możliwości. korzystanie z internetu to już konieczność. Podczas picia porannej kawy detaliści mogą z domu poprzez system kamer zajrzeć do swoich sklepów oraz na bieżąco sprawdzać wyniki sprzedaży. Gorzej, gdy zdarzy się awaria.

114 stron

Projekt już jest.

Wątpliwości też

O specjalnym opodatkowaniu sieci środowisko handlowe dyskutowało już co najmniej od początku roku. Dyskusje o tyle ciekawe, że nie było dokładnie wiadomo, co zrobi w tym zakresie Prawo i Sprawiedliwość w przypadku dojścia do władzy. Brak było konkretów, a ostatni projekt takich regulacji pochodził sprzed trzech lat i był przygotowany przez Instytut Sobieskiego. Wiadomo było jedno – wzorem mają być regulacje węgierskie, już wdrożone w życie. Co prawda ich realizację Węgrzy wstrzymali ze względu na skargę Spara do Komisji Europejskiej, ale nie zniechęciło to polityków PiS. Okazało się, że projekt ustawy o podatku od wielkopowierzchniowego handlu detalicznego był gotowy już we wrześniu. Teraz, po wygranych wyborach, został przez PiS udostępniony.

Wątpliwości, które wywołały wcześniejsze spekulacje o tym, co będzie w projekcie, już wymieniałam. Ale przypomnę je, bo okazuje się, że są aktualne. Przede wszystkim autorzy projektu uznali sklep o powierzchni sprzedaży 250 mkw. za… wielkopowierzchniowy. To moim zdaniem największe nieporozumienie. Tak mała powierzchnia spowoduje, że nowa regulacja obejmie rodzime, niezależne sklepy, zmagające się z coraz większą konkurencją ze strony rzeczywiście wielkopowierzchniowych sieci (to ich pozycję podatek ten miał osłabić). A także te należące do grup zakupowych i do sieci franczyzowych. Nawet jeśli to zagraniczna firma jest operatorem sieci, to przecież przynależność do niej rodzimych detalistów jest sposobem na bycie bardziej konkurencyjnym i na zadbanie o przyszłość prowadzonych biznesów. Stawianie ich przez autorów projektu w jednym rzędzie z dyskontami czy hipermarketami świadczy o nieznajomości historii, struktury, specyfiki i braku wiedzy o niskiej rentowności polskiego handlu.

Na szczęście to wciąż projekt, a nie wchodzące w życie przepisy ustawy. Nawet jego autorzy nie sprecyzowali, czy ma to być podatek z jednakową, 2-proc. stawką dla wszystkich, czy ze zmienną stawką w zależności od miesięcznych obrotów. Na pewno w najbliższym czasie dyskusja będzie w środowisku handlowym gorąca, choć pora na to nie jest najszczęśliwsza.

Właśnie zaczyna się najważniejszy okres w handlu i właściciele sklepów będą raczej myśleć o świątecznym asortymencie (co powinno być na półkach – w raporcie specjalnym), a nie o nowym podatku.



Barbara Mikusińska-Ozdobińska
redaktor naczelny
"Handel"
Barbara Mikusińska-Ozdobińska

  • O magazynie

    Miesięcznik branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli, kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    bezpłatny dostęp do serwisu "Handel Extra",
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę.

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konkurs Hit Handlu
    Kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska Monika Łojek

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Handel"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu

    Monika Łojek Anna Piskorz Nataliia Giermuda

  • Kontakt z Redakcją

    Joanna Hamdan

  • Historia magazynu

       Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, „Handel” opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju branży FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysoką pozycję w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek na temat tego, jak skutecznie konkurować na szybko zmieniającym się rynku.

       W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami „Handel” przybrał nową, atrakcyjną szatę graficzną. Obecnie jako miesięcznik w nakładzie 80 000 dociera do sklepów niezależnych (działających pod własnym szyldem), placówek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarketów.
    Wszystkie te kanały zostały wzięte pod uwagę w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonakładowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W całkowitej próbie, wynoszącej 1036 wywiadów, najwyższe wskaźniki uzyskał właśnie miesięcznik „Handel”, notując 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.

       Aż 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelników za pośrednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami są właściciele i kierownicy niezależnych sklepów detalicznych z branży FMCG na terenie całego kraju. Pozostałe 15 000 egz. jest rozpowszechniane za pośrednictwem sieci Eurocash. Nakład i dystrybucja są kontrolowane przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Według danych GfK Polonia na początku 2010 roku działało 93 000 sklepów małego formatu – niezależne stanowiły ok. 79 proc.

       Zawartość merytoryczna czasopisma od początku jego istnienia na rynku stoi na najwyższym poziomie. Każde wydanie „Handlu” zawiera informacje o aktualnych branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, najnowszych metodach i narzędziach w zarządzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kształtującymi wizerunek polskiej branży FMCG. Informujemy o nowościach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynków produktów spożywczych i niespożywczych, raporty specjalne oraz artykuły o technologiach i trendach w wyposażeniu sklepów. „Handel” jest także lekturą dla polskich producentów i dystrybutorów dóbr FMCG.

    Od września 2014r. magazyn dostępny jest również w wersji cyfrowej.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu Handel

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.