W numerze między innymi:

- Kliencie, zamów i sam odbierz. Sieci hiper- i supermarketów upatrują w sprzedaży przez internet szansy na wzrost sprzedaży. Inwestują w punkty odbioru zakupów w sklepach i poza nimi.

- Wzorzec z Cynamonowej. Z jednej strony Żabka, z drugiej sklep z wędlinami Olewnik. Dalej m.in. Tesco, Małpka, bazarek. Lokalizacja modelowego sklepu Odido na warszawskim Ursynowie jest nieprzypadkowa.

- Odchodzimy od foliowek. Statystyczny Polak rocznie zużywa ponad 460 foliowych toreb, Duńczyk i Fin - po cztery. Na świecie co i rusz zakazują rozdawania reklamówek.

- Bezdotykowo - najszybciej, najwygodniej. Co trzecia transakcja kartą płatniczą w Polsce jest zbliżeniowa, co stawia nasz kraj na pierwszym miejscu w Europie pod względem liczby tego rodzaju operacji - wynika z danych organizacji płatniczych.

- Rynek z zadyszką. Choć sprzedaż wódki mocno w tym roku wyhamowała, to jej producenci i dystrybutorzy nadal inwestują w tę kategorię. W ostatnich miesiącach na znaczeniu zyskiwały wódki z półki premium oraz kolorowe i smakowe.

74 strony

Bez obawy

Polska należy do najbardziej konkurencyjnych rynków w Europie – mówi w wywiadzie Anna Jakubowski, dyrektor generalny Coca-Cola Poland Services. Nie chodzi tylko o kategorię napojów bezalkoholowych, ale także o rynek detaliczny. Efektem tej sytuacji jest i wojna cenowa, i zmiany zachodzące dużo szybciej niż gdzie indziej. Ryszard Tomaszewski, prezes Tesco, podczas VII Forum Rynku Spożywczego i Handlu powiedział, że ceny u nas spadły do poziomu, który nie może już być niższy. Nie tylko od niego słyszałam uwagi, że są już takie kategorie produktowe, które w zasadzie bez cenowych promocji się nie sprzedają.

Wniosek prezesa Tesco nie powinien zaskakiwać, przecież to sieci hipermarketów tracą udziały w rynku i to one rozpętały cenową wojnę. Co zaskakujące, to one wręcz zmusiły największego dyskontera i swojego głównego konkurenta do wprowadzenia strategii niemal codziennych promocji cenowych.

Rezultat wojen na cenowe promocje jest taki, że klienci utracili resztki lojalności wobec marek sklepów, którą z trudem detaliści budowali. I tu – paradoksalnie – może wygrać lokalny sklep. Bo jest najbliżej, bo oferuje cieszące się coraz większym zainteresowaniem świeże produkty, często od cenionego przez klientów lokalnego producenta, miłą obsługę, udogodnienia. Pedro Martinho z Eurocashu podczas wspomnianej konferencji przekonywał, że właściciele małoformatowych sklepów nie powinni się bać, tylko rozejrzeć się za franczyzą, która spełnia odpowiednie standardy. W domyśle – tzw. twardą, jak Delikatesy Centrum, których Eurocash jest operatorem. Czy jednak tylko za taką i czy w ogóle? Odpowiedzi na to pytanie udziela Katarzyna Pierzchała w artykule „Franczyza tak, ale...”.

Franczyza może – ale nie musi – pomóc w konkurowaniu o klienta. Jak wynika z badań przytoczonych w artykule, na jednej szali są atrakcyjne promocje, marketingowe wsparcie i korzystne ceny w ramach franczyzy, na drugiej – niezależność i to, że cały zysk zostaje w kieszeni detalisty działającego samodzielnie. Między nimi jest duże pole możliwości współpracy prowadzących sklepy, z których – jak wynika z artykułu – aktywnie korzystają. Przykład – Grupa Chorten („Z Podlasia w Polskę”). Czy wszystkie formy współpracy mają szansę rozwijać się w przyszłości? Zapewne nie, bo nie zapominajmy o silnym trendzie konsolidacji w kanale sklepów małoformatowych. Co nie oznacza gwałtownego spadku liczby sklepów małoformatowych. Nie znikną ani hipermarkety, ani handel tradycyjny.



Barbara Mikusińska-Ozdobińska
redaktor naczelny
"Handel"
Barbara Mikusińska-Ozdobińska

  • O magazynie

    Miesięcznik branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli, kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    bezpłatny dostęp do serwisu "Handel Extra",
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę.

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konkurs Hit Handlu
    Kontakt w sprawie wydarzeń
    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska Monika Łojek

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Handel"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
    Monika Łojek Anna Piskorz Nataliia Giermuda

  • Kontakt z Redakcją

    Joanna Hamdan

  • Historia magazynu

       Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, „Handel” opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju branży FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysoką pozycję w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek na temat tego, jak skutecznie konkurować na szybko zmieniającym się rynku.

       W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami „Handel” przybrał nową, atrakcyjną szatę graficzną. Obecnie jako miesięcznik w nakładzie 80 000 dociera do sklepów niezależnych (działających pod własnym szyldem), placówek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarketów.
    Wszystkie te kanały zostały wzięte pod uwagę w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonakładowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W całkowitej próbie, wynoszącej 1036 wywiadów, najwyższe wskaźniki uzyskał właśnie miesięcznik „Handel”, notując 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.

       Aż 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelników za pośrednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami są właściciele i kierownicy niezależnych sklepów detalicznych z branży FMCG na terenie całego kraju. Pozostałe 15 000 egz. jest rozpowszechniane za pośrednictwem sieci Eurocash. Nakład i dystrybucja są kontrolowane przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Według danych GfK Polonia na początku 2010 roku działało 93 000 sklepów małego formatu – niezależne stanowiły ok. 79 proc.

       Zawartość merytoryczna czasopisma od początku jego istnienia na rynku stoi na najwyższym poziomie. Każde wydanie „Handlu” zawiera informacje o aktualnych branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, najnowszych metodach i narzędziach w zarządzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kształtującymi wizerunek polskiej branży FMCG. Informujemy o nowościach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynków produktów spożywczych i niespożywczych, raporty specjalne oraz artykuły o technologiach i trendach w wyposażeniu sklepów. „Handel” jest także lekturą dla polskich producentów i dystrybutorów dóbr FMCG.

    Od września 2014r. magazyn dostępny jest również w wersji cyfrowej.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu Handel

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2016 VFP Communications Ltd.