- Marki z potencjałem. W Biedronce udział w sprzedaży marek własnych spada, za to sieci sklepów małoformatowych rozwijają ich ofertę.

- Rzadziej, ale za więcej. W ciągu ostatnich lat obserwujemy, że gospodarstwa z wyższym dochodem coraz bardziej przekonują się do marek własnych – mówi Michał Maksymiec, retailers vertical director, GfK Consumer Panels & Services.

- Smaczne, świeże, kłopotliwe. Rekordowe ceny np. pietruszki, małe zbiory owoców miękkich czy klienci przerzucający skrzynki w poszukiwaniu najładniejszego pomidora – m.in. o takich problemach rozmawiamy z właścicielami sklepów mającymi stoisko owocowo-warzywne.

- Krok w dobrym kierunku. Dopóki nie doprowadzimy do tego, że oferta asortymentowa i cenowa będą atrakcyjne dla klientów, kanał małoformatowy nie będzie miał perspektyw - mówi Pedro Martinho, członek zarządu Grupy Eurocash.

- W ciągłym ruchu. Handel detaliczny zmienia się nieustannie, a tempo wciąż przyspiesza. Motorem zmian jest rozwój technologii cyfrowych.

114 stron o handlu

Zmiany, zmiany, zmiany

W handlu zawsze coś się działo, pojawiały się nowe formaty, rozwiązania, jedni detaliści przejmowali innych, niektórzy rozszerzali skalę działania na cały świat, inni wręcz przeciwnie - koncentrowali się na lokalnych rynkach. Bycie tylko obserwatorem wcale nie wykluczało z rynku. Jednak trudno określić te zmiany dynamicznymi wobec tego, co dzieje się obecnie. Rozwój technologii cyfrowych odcisnął piętno na każdej branży, także handlowej. I już nie można być po prostu obserwatorem, ale trzeba aktywnie w tych zmianach uczestniczyć.
Nowa rzeczywistość wymaga, aby być otwartym na partnerstwo i współpracę, co tłumaczy Miloš Ryba z brytyjskiej firmy IGD w artykule pt. „W ciągłym ruchu”. Zauważa przy tym, że rynek będzie się konsolidował, ale w zupełnie inny sposób niż dotychczas z fuzjami, przejęciami i szybkim rozwojem sieci. Nowy proces będzie miał znacznie szerszy zakres i sięgnie poza handel detaliczny. Zmianom poświęcony jest też temat numeru o markach sieci. To głównie dyskonterzy, ale nie tylko, przekształcili je w ostatnich latach z marek własnych na brandowe, wprowadzają w niszowe kategorie, bez kompleksów lokują w segmencie premium. Ci detaliści, którzy dopasowują asortyment własnych marek do szybko zmieniających się oczekiwań konsumentów, mogą liczyć na sukces. W tyle nie pozostają operatorzy sieci franczyzowych w kanale małoformatowym, którzy rozwijają marki własne, traktując je jako narzędzie służące wzmocnieniu ich rynkowej pozycji.
Z kolei w raporcie „Jesień” również koncentrujemy się na zmianach, ale związanych z sezonem i asortymentem. Bo jedne kategorie w tym czasie zaczynają sprzedawać się gorzej, inne lepiej. Które? Odpowiadamy w artykułach.


To mój ostatni wstępniak w „Handlu”, a pisałam je jako redaktor naczelna przez 26 lat.
Teraz staję przed nowymi wyzwaniami, co nie oznacza, że się już nie spotkamy. Do zobaczenia!


Barbara Mikusińska-Ozdobińska
redaktor naczelna
„Handel”
Barbara Mikusińska-Ozdobińska

  • O magazynie

    Miesięcznik branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli, kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    bezpłatny dostęp do serwisu "Handel Extra",
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę.

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konkurs Hit Handlu
    Kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska Monika Łojek

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Handel"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu

    Monika Łojek Anna Piskorz Nataliia Giermuda

  • Kontakt z Redakcją

    Joanna Hamdan

  • Historia magazynu

       Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, „Handel” opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju branży FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysoką pozycję w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek na temat tego, jak skutecznie konkurować na szybko zmieniającym się rynku.

       W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami „Handel” przybrał nową, atrakcyjną szatę graficzną. Obecnie jako miesięcznik w nakładzie 80 000 dociera do sklepów niezależnych (działających pod własnym szyldem), placówek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarketów.
    Wszystkie te kanały zostały wzięte pod uwagę w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonakładowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W całkowitej próbie, wynoszącej 1036 wywiadów, najwyższe wskaźniki uzyskał właśnie miesięcznik „Handel”, notując 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.

       Aż 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelników za pośrednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami są właściciele i kierownicy niezależnych sklepów detalicznych z branży FMCG na terenie całego kraju. Pozostałe 15 000 egz. jest rozpowszechniane za pośrednictwem sieci Eurocash. Nakład i dystrybucja są kontrolowane przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Według danych GfK Polonia na początku 2010 roku działało 93 000 sklepów małego formatu – niezależne stanowiły ok. 79 proc.

       Zawartość merytoryczna czasopisma od początku jego istnienia na rynku stoi na najwyższym poziomie. Każde wydanie „Handlu” zawiera informacje o aktualnych branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, najnowszych metodach i narzędziach w zarządzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kształtującymi wizerunek polskiej branży FMCG. Informujemy o nowościach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynków produktów spożywczych i niespożywczych, raporty specjalne oraz artykuły o technologiach i trendach w wyposażeniu sklepów. „Handel” jest także lekturą dla polskich producentów i dystrybutorów dóbr FMCG.

    Od września 2014r. magazyn dostępny jest również w wersji cyfrowej.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu Handel

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2019 VFP Communications Ltd.