W numerze między innymi:
- Kradnie, lubi, kombinuje... Liczba złodziei jest raczej porównywalna do tej w poprzednich latach. Również sposoby kradzieży są te same – przyznają detaliści.
- Elastyczna i innowacyjna franczyza. Nowe wyzwania, którym muszą sprostać sieci franczyzowe zarówno te największe z listy top 30, jak i mniejsze, mają jeden wspólny mianownik − spełnienie oczekiwań konsumentów.
- Otwarci na klientów. Papierosy, wędliny oraz nabiał to trzy najważniejsze kategorie asortymentowe w jedynym w Radomiu sklepie pod szyldem Euro Sklep. Klientów kusi m.in. wyselekcjonowanym asortymentem, dobrymi cenami oraz miłą obsługą.
- Większa fabryka, większy eksport. W 2018 r. weszliśmy na nowe rynki, tj.: do Brazylii, Hongkongu, Japonii, Wietnamu czy Mongolii, wprowadzając wiele nowości produktowych – mówi Maciej Herman, dyrektor zarządzający Lotte Wedel.
- Na obiad w tygodniu. Kategoria gotowych dań chłodzonych cieszy się na tyle dużą i wciąż rosnącą popularnością, że powinno znaleźć się dla niej miejsce także w lokalnych sklepach. Zwłaszcza od poniedziałku do piątku, kiedy popyt na te produkty jest najwyższy.

114 stron o handlu

Oferta dopasowana

Miesiąc spędzony w Los Angeles pozwolił mi na spokojną obserwację tego, gdzie i w jaki sposób robią zakupy mieszkańcy okolicy, w której się zatrzymałam. Zaskoczeniem było odkrycie, że owszem, na zakupy jadą samochodem, ale wielu moich sąsiadów po produkty spożywcze udawało się pieszo. W najbliższej okolicy znajdowały się trzy sklepy spożywcze o charakterze osiedlowym, chociaż od polskich znacznie różniły się powierzchnią. Oczywiście były większe (ok. 1 tys. mkw.), bardzo przestronne, umożliwiające swobodne poruszanie się. Nie było mowy o dotowarowaniu w trakcie pracy sklepu, a jeśli już, to w sposób zupełnie nieprzeszkadzający klientom. Z przyjemnością robiłam w nich zakupy − zawsze było czysto, porządek panował i na sali, i na półkach. Długie oczekiwanie do kasy nie wchodziło w grę. Myślę, że i w Polsce doczekamy się takiego stylu. Trzy sklepy, każdy o innym charakterze i z inną ofertą. 99 Centów, najstarszy w okolicy małych, niemal zabytkowych domków z ogródkami, to typowy dyskont − w Europie nazwalibyśmy go hard. Niski poziom cen za towar typowy dla segmentu ekonomicznego. Gdy na osiedle wkroczyli deweloperzy i postawili rzędy tzw. apartamentowców, wtedy otworzył się Trader Joe’s. To amerykańska sieć Aldi Nord, która przypomina bardziej supermarket niż dyskont, choć asortyment ma raczej wąski, za to wiele produktów można kupić tylko tam, plus mają świetną ofertę win z całego świata. Następny był Sprouts Farmer Market, który jest typowym supermarketem w europejskim znaczeniu, ale bez „niezdrowych” produktów, z naciskiem na doskonałej jakości warzywa i owoce, a także produkty bio i organiczne, głównie pod własnymi markami. Każdy ze sklepów przyciągał swoją klientelę, bo bardzo różniły się asortymentem i poziomem cen. Zarówno w Trader Joe’s, jak i Sproutsie można było jednak natrafić na interesujące promocje, które zazwyczaj trwały cały tydzień, co czyniło polowanie na nie bezsensownym − czasu na skorzystanie było wystarczająco dużo. Różnice asortymentowe powodowały, że czasem ci sami klienci robili zakupy w obu tych sklepach. Najbardziej pod względem struktury kupujących wyróżniał się 99 Centów, przyciągając osoby kierujące się kryterium niskich cen, ale ponieważ miał sporą ofertę produktów niespożywczych (m.in. zabawki, akcesoria samochodowe, drobiazgi do wyposażenia domu), klienci pozostałych też tu zaglądali. Każdy z tych sklepów doskonale dopasował ofertę do potrzeb poszczególnych grup okolicznych mieszkańców, dobrze je poznając i definiując. Dopasowanie do odbiorców to także mocna strona, a może nawet najmocniejsza sklepów, które są tematem numeru − należących u nas do sieci franczyzowych. Ich właściciele i pracownicy znają swoich klientów i ich potrzeby, a do nich dopasowują asortyment. Pomóc im w tym powinni operatorzy sieci (zwłaszcza najwięksi, których listę publikujemy, bo mają możliwości i narzędzia). Oczywiście ważna jest także niska cena, ale to już temat na inny artykuł.
redaktor naczelny,,

Barbara Mikusińska-Ozdobińska
redaktor naczelny
"Handel"
Barbara Mikusińska-Ozdobińska

  • O magazynie

    Miesięcznik branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli, kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    bezpłatny dostęp do serwisu "Handel Extra",
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę.

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konkurs Hit Handlu
    Kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska Monika Łojek

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Handel"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu

    Monika Łojek Anna Piskorz Nataliia Giermuda

  • Kontakt z Redakcją

    Joanna Hamdan

  • Historia magazynu

       Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, „Handel” opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju branży FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysoką pozycję w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek na temat tego, jak skutecznie konkurować na szybko zmieniającym się rynku.

       W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami „Handel” przybrał nową, atrakcyjną szatę graficzną. Obecnie jako miesięcznik w nakładzie 80 000 dociera do sklepów niezależnych (działających pod własnym szyldem), placówek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarketów.
    Wszystkie te kanały zostały wzięte pod uwagę w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonakładowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W całkowitej próbie, wynoszącej 1036 wywiadów, najwyższe wskaźniki uzyskał właśnie miesięcznik „Handel”, notując 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.

       Aż 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelników za pośrednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami są właściciele i kierownicy niezależnych sklepów detalicznych z branży FMCG na terenie całego kraju. Pozostałe 15 000 egz. jest rozpowszechniane za pośrednictwem sieci Eurocash. Nakład i dystrybucja są kontrolowane przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Według danych GfK Polonia na początku 2010 roku działało 93 000 sklepów małego formatu – niezależne stanowiły ok. 79 proc.

       Zawartość merytoryczna czasopisma od początku jego istnienia na rynku stoi na najwyższym poziomie. Każde wydanie „Handlu” zawiera informacje o aktualnych branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, najnowszych metodach i narzędziach w zarządzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kształtującymi wizerunek polskiej branży FMCG. Informujemy o nowościach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynków produktów spożywczych i niespożywczych, raporty specjalne oraz artykuły o technologiach i trendach w wyposażeniu sklepów. „Handel” jest także lekturą dla polskich producentów i dystrybutorów dóbr FMCG.

    Od września 2014r. magazyn dostępny jest również w wersji cyfrowej.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu Handel

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.