→ Ubezpieczenie nie tylko direct. - Klienci poznają markę i ofertę poprzez reklamy, następnie szczegółów szukają w internecie, gdzie porównują. Finalnie zakupu polisy dokonują jednak najchętniej u agentów - mówi Maria Grzywaczewska, dyrektor marketingu polskiego oddziału Liberty Seguros, które zmienia właśnie markę z Liberty Direct na Liberty Ubezpieczenia i ruszą z nową platformą komunikacyjną.


→ Shopper czyli kupujący. Metodologia shopper marketingu staje się coraz bardziej powszechna i wykracza już poza branże FMCG. W wielu sektorach, jak np. elektronika czy AGD, komunikacja adresowana do kupującego staje sie nawet bardziej istotna niż klasyczna reklama.

→ W kinie można inaczej. Projekty specjalne cieszą się coraz większym zainteresowaniem wśród reklamodawców kinowych. Oferty sponsoringowe są zróżnicowane w zależności od wydarzenia oraz zaangażowania sponsora.

→ Koniec orientalnego bazaru. - Nowa polityka handlowa nie była wprowadzona przeciwko komuś, walczyliśmy z patologiami, które były udziałem każdej ze stron tworzących rynek - mówi Piotr Tyborowicz, czlonek zarządu TVN ds. sprzedaży.

→ Marketing potrzebuje emocji. - Lepsza edukacja marketingowa konsumentów to duże wyzwanie dla reklamodawców. Można obrazowo powiedzieć, że staramy się dotrzeć do ludzi, którzy mają coraz grubszą skórę, jeśli chodzi o nasz marketing - mówi Alicja Cybulska, strategy Havas Media.

140 stron

Dodatki do numeru:

Raport Specjalny
Marka, Marketer Roku
Raport Specjalny
Nadawcy 2014
Raport Specjalny
Agencje Eventowe 2014

Ten, który obronił Serce i Rozum

Bohatera z naszej okładki – Pawła Patkowskiego z Orange – honorujemy tytułem CMO Roku. Bardzo lubimy przedstawiać naszych najlepszych marketerów, bo wydaje nam się, że to zawód, w którym wciąż potrzebna jest promocja najwyższych standardów.

W naszej pracy często słyszymy od agencji narzekania na klientów, na ich arogancję, niekompetencję czy po prostu brak odwagi w realizacji śmiałych projektów. Temat ogólnego poziomu marketerów jest bardzo złożony. To, jak pracują ci ludzie, jest efektem wielu czynników, począwszy od wykształcenia i backgroundu, a na pozycji działu marketingu czy dyrektora marketingu w całej organizacji skończywszy.

Niejednokrotnie na tych łamach apelowaliśmy o większą aktywność samych ludzi marketingu w sprawach edukacji czy rozwiązywania problemów ważnych dla całego środowiska. Na razie widać, że o wiele bardziej aktywne są agencje działające w różnych organizacjach branżowych, chętnie prezentujące się na konferencjach czy szkoleniach. Próbą aktywizacji samych marketerów jest stowarzyszenie Marketing 4 Business, które ma stanowić forum dla edukacji i wymiany doświadczeń środowiska. Jednak już próba powołania organizacji marketerskiej reprezentującej firmy skończyła się porażką.

W naszej pracy redakcyjnej spotykamy wielu wspaniałych marketerów i naszym skromnym wkładem w promocję najwyższych standardów pracy w tym zawodzie będzie prezentacja najciekawszych postaci. Paweł Patkowski zdecydowanie do nich należy.



Tomasz Wygnański Tomasz Wygnański,
zastępca redaktora naczelnego, „Media & Marketing Polska”

  • O magazynie

    „Media Marketing Polska” to wiodący ogólnopolski magazyn poświęcony mediom, reklamie i marketingowi. Stanowi obszerne źródło informacji na temat nowych produktów, systemów dystrybucji, innowacji marketingowych, działań promocyjnych oraz różnych technik sprzedaży. Informuje o agencjach reklamowych, klientach, dla których pracują, nowych kampaniach i przetargach.

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    bezpłatny dostęp do serwisu "Magazyn MMP Online",
    bezpłatną dwutygodniową wersję testową "MMP24",
    raporty specjalne "MMP",
    "Almanach Mediów i Reklamy" ( wersja drukukowana ),
    "Almanach Mediów i Reklamy" ( wersja online ),
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę.

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    zakup egzemplarzy w salonach Empik
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Gala Agencje Reklamowe i Domy Mediowe
    Kokurs Golden Arrow
    Kokurs Kreatura
    Konferencje pod egidą magazynu
    kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor

    Katarzyna Wlostowska

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Media Marketing Polska"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu

    Paweł Balcerek

  • Kontakt z Redakcją

    Tomasz Wygnański

  • Historia magazynu

    Firma VFP Communications powstała w 1992 roku i początkowo zajmowała się wydawaniem miesięcznika „Media Polska” - pierwszego w naszym kraju czasopisma w całości poświęconego zagadnieniom mediów i reklamy. W roku 1996 pojawiło się pierwsze „Marketing Polska”, a rok później doszło do połączenia obydwu tytułów, które jako „Media Marketing Polska” funkcjonują obecnie.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu MMP

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.