W numerze między innymi:

•  Lider bez zadyszki. – Firma była w dużym stopniu nastawiona na sprzedaż flotową - marka Škoda kojarzyła się z białą Fabią z kratą. Sprzedaż do konsumentów jest o wiele bardziej skomplikowana, bo liczą się nie tylko parametry i cena, ale trzeba zdobyć jego serce. Škoda w Polsce musiała się przestawić na zupełnie nowy sposób myślenia i działania – mówi Arkadiusz Gwizdek, marketing director, Škoda.

• Internet nowym królem. Stało się – internet wskoczył na najwyższy stopień podium w kategorii wydatków reklamowych. Na drugie miejsce zepchnął telewizję. To już chyba nieodwracalna zmiana.

• Netflix kontra reszta świata. Rynek SVoD czekają kolejne zmiany – niebawem w USA pojawi się Disney+. Jego ekspansja planowana jest również w Europie. Czy kierownictwo Netfliksa powinno zacząć budować nową strategię?

• Dojrzewanie w sieci. Co twoje dziecko robi po 22:00? Śpi? Czy na pewno? Powiedzieć, że nastolatki są online, to jakby nie powiedzieć nic. Dojrzewa pokolenie, dla którego internet jest ważniejszy niż telewizja, a smartfon – istotniejszy niż komputer. Z nim zasypiają i budzą się. NASK i Pracowania Badań Społecznych (PBS) przeprowadziły badanie na temat aktywności w sieci wśród 1173 uczniów z 55 szkół podstawowych, gimnazjów (badanie realizowano jeszcze w ub.r. przed likwidacją gimnazjów), liceów i techników. Część pytań skierowano też do rodziców. Oto, jaki wyłania się z nich portret...

• Zachowująć DNA marki. – Wraz z rozwojem magazynów online zmieni się najprawdopodobniej ich udział w przychodach wydawnictwa, ale nie dlatego, że przychody z pism papierowych spadną, tylko dlatego, że zamierzamy znacznie zwiększyć przychody z internetu – mówi Alexander Sorg, CEO Burda Media.

• Wyższa szkoła inteligencji marketingowej. Serial „Stranger Things” stał się lokomotywą promocyjną dla platformy Netflix, tytuł działa jak magnes na kolejne marki. Mistrzowie marketingu i lokowania pokazują, jak skutecznie online przenieść do offline’u i angażować kolejne pokolenia młodych konsumentów.

98 stron o marketingu z pasją

DO BARU CZY DO APPLE GENIUS BARU?

Arkadiusz Gwizdek, znakomity marketer i dyrektor marketingu Škody, mówi w naszym wywiadzie okładkowym, że dziś stanowisko CMO zmienia się coraz wyraźniej w CXO, czyli chief experience officera. Dlaczego?

Bo to właśnie tworzenie doświadczenia konsumenta, klienta decyduje o sukcesie marki. Tak właśnie działa Škoda. W wywiadzie mowa jest też o tym, że wielcy wizjonerzy naszych czasów – do niedawna Steve Jobs, a teraz Elon Musk – to menedżerowie, którzy postawili na doświadczenie, a ich firmy w swoim myśleniu w centrum stawiają odbiorcę. Ale mają też do tego środki. Chodzi nie tylko o budżety, ale przede wszystkim o wpływ na wszelkie procesy.
W książce „Sekrety Apple'a" przytoczono ciekawą anegdotę. Pewnego dnia Steve Jobs zapytał swoich doradców o to, w jakiej branży wskaźniki satysfakcji konsumentów są najwyższe. Zwróćmy uwagę, nie zapytał o wskaźniki satysfakcji klientów konkurencji, np. Samsunga, ale szukał dziedziny, dzięki której ludzie są generalnie najbardziej szczęśliwi. Okazało się, że jest to branża hospitality – hotele, restauracje. Potwierdziła się powszechna prawda, że nic tak nie uszczęśliwia jak dobre jedzenie i picie. Jobs wymyślił, że musi tę wiedzę przekuć na swój biznes i tak powstały jedyne w swoim rodzaju sklepy Apple... Ich formę zaprojektował słynny designer tej firmy – Jony Ive, a do wystroju wykorzystano tylko trzy materiały: drewno, szkło i aluminium. Najważniejszym elementem wnętrza był Genius Bar, czyli – lekko upraszczając – stół, przy którym klienci mogą otrzymać realną pomoc techniczną i „czuć się zaopiekowani".
Sklepy Apple mają też coś wspólnego z gastronomią. W 2012 r. ukazała się książka „Bartending: Memoirs of an Apple Store Genius", w której były pracownik Apple Store w barwny sposób opisuje spotkania i rozmowy z klientami. Skojarzenia z barmanem wysłuchującym historii życia klientów pochylonych nad kieliszkiem nasuwają się same. To się nazywa experience. Czy polski CMO może stać się Jobsem lub Muskiem? Albo przynajmniej czy może stać się chief experience officerem? Czy może tworzyć nową wizję firmy?
Z badań i doświadczenia wiemy, że CMO jest zwykle zamknięty w silosie marketingowym, nie zasiada w zarządzie, nie dysponuje odpowiednim budżetem, nie ma wpływu na product development, obsługę klienta, proces sprzedaży, nie mówiąc o strategii.
Nic, tylko iść i wyżalić się barmanowi. Albo szukać pocieszenia w sklepie Apple u pracownika z Genius Baru.



Tomasz Wygnański Tomasz Wygnański,
redaktor naczelny,
„Media & Marketing Polska”

  • O magazynie

    „Media & Marketing Polska” to wiodący ogólnopolski magazyn poświęcony mediom, reklamie i marketingowi. Stanowi obszerne źródło informacji na temat nowych produktów, systemów dystrybucji, innowacji marketingowych, działań promocyjnych oraz różnych technik sprzedaży. Informuje o agencjach reklamowych, klientach, dla których pracują, nowych kampaniach i przetargach.

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    bezpłatny dostęp do serwisu "Magazyn MMP Online",
    bezpłatną dwutygodniową wersję testową "MMP24",
    raporty specjalne "MMP",
    "Almanach Mediów i Reklamy" ( wersja drukukowana ),
    "Almanach Mediów i Reklamy" ( wersja online ),
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę.

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    zakup egzemplarzy w salonach Empik
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Gala Agencje Reklamowe i Domy Mediowe
    Kokurs Golden Arrow
    Kokurs Kreatura
    Konferencje pod egidą magazynu
    kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor

    Katarzyna Wlostowska

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Media & Marketing Polska"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu

    Paweł Balcerek

    Marta Gajowniczek

  • Kontakt z Redakcją

    Tomasz Wygnański

  • Historia magazynu

    Firma VFP Communications powstała w 1992 roku i początkowo zajmowała się wydawaniem miesięcznika „Media Polska” - pierwszego w naszym kraju czasopisma w całości poświęconego zagadnieniom mediów i reklamy. W roku 1996 pojawiło się pierwsze „Marketing Polska”, a rok później doszło do połączenia obydwu tytułów, które jako „Media & Marketing Polska” funkcjonują obecnie.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu MMP

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2019 VFP Communications Ltd.