→ Znacznie więcej niż rzecznik. - Zawód piatowca przeszedł długą drogę, wzrosło jego znaczenie i prestiż, przynajmniej wewnątrz firm. Na zewnątrz jest chyba nieco inaczej: wciąż trudno wytłumaczyć mi znajomym czy dzieciom, czym tak naprawdę się zajmuję - mówi Paweł Kwiatkowski, sekretarz generalny Danone Nordics, Poland & Baltics.

→ Liczy się doświadczenie. Shopper marketing to nie tylko domena FMCG. W branży Agd, RTV czy budowlanej ma się coraz lepiej. Wyzwaniem jest jednak znalezienie narzędzi odpowiednich zarówno dla sprzedaży online, jak i offline.

→ Agencja to nie fabryka. - Zadzwonili do mnie z centrali i zapytali, co takiego zrobiliśmy. Powiedziałam, że traktujemy ludzi jak ludzi, jak partnerów - o powrocie do Ogilvy & Mather i pierwszych misiącach na nowym stanowisku rozmawiamy z dyrektor zarządzającą agencji - Zuzanną Warowną-Toruńską.

→ Końca świata nie będzie.  Wbrew pesymistycznym zapowiedziom ekspertów prasa drukowana nadal walczy o swoje na rynku reklamy. Wędrówki prasowych budżetów reklamowych, zapowiedzi wspólnych inicjatyw wydawców, ewolucyjna przebudowa strategii, nowe ambitne inicjatywy nastawione na kontent - to ostatnio obserwowane zjawiska. Czy przełożą się na sukces?

→ Animacja. Inwestorzy z fantazją potrzebni od zaraz. Polski film animowany cieszy się na świecie bardzo dobrą opinią, głównie za sprawą kompetencji i artystycznej pasji jego twórców, poświadczonych wieloma nagrodami na krajowych i międzynarodowych festiwalach. Teraźniejszość branży to zabiegi o wciąż zbyt szczupłe fundusze na produkcję, tylko częściowo zapewniane przez zagranicznych koproducentów i system dotacji. Inwestorzy wciąż stoją przed wielką szansą odkrycia potencjału polskiej animacji.

106 stron

Raport Agencje Eventowe 2017

Raport Wydawcy 2017

Dodatek Specjalny
Studia Animacji

  

Piarowiec 2.0

W  "Media & Marketing Polska" zazwyczaj nie piszemy o  branży public relations. Wychodzimy z  założenia, że PR to nie jest marketing. Ale czy słusznie? Nasz okładkowy wywiad z  Pawłem Kwiatkowskim z  Danone, jednym z  najbardziej cenionych fachowców w  tej dziedzinie, uzmysławia nam, że sprawy są o  wiele bardziej skomplikowane. Nasz rozmówca wieszczy stopniowy koniec tradycyjnej reklamy masowej w  modelu „push” i  wzrost znaczenia informacji o  marce, które naturalnie rozchodzą się różnymi kanałami, głównie przez social media i  internet, liderów opinii, ale także media tradycyjne. Chodzi tu o  informacje i  dobre, i  złe, ale mające wpływ na reputację firmy i  marki. A  tym właśnie dziś się zajmują piarowcy – budowaniem i  ochroną reputacji. A  nawet znacznie więcej – piarowcy prowadzą także programy CSR, zajmują się komunikacją wewnętrzną, kontaktami z  regulatorami, a  nawet czasem nadzorem nad działem prawnym w  korporacjach. W  sumie tradycyjna ich rola – rzecznikowania i  kontaktów z  mediami – to dziś tylko ułamek działalności. Wygląda na to, że stary podział na silosy: piarowy i  marketingowy, jest kompletnie nieaktualny. Tylko jak dzisiaj nazwać takie stanowisko? Bo „piarowiec” nie brzmi ani zręcznie, ani ładnie. I  chyba powoli musimy się przyzwyczajać do funkcji chief reputation officera (CRO), która pojawia się w  niektórych firmach. A  jeżeli jej nie ma, to na pewno warto taką osobę zatrudnić.



Tomasz Wygnański Tomasz Wygnański,
zastępca redaktora naczelnego,
"Media & Marketing Polska"

  • O magazynie

    „Media & Marketing Polska” to wiodący ogólnopolski magazyn poświęcony mediom, reklamie i marketingowi. Stanowi obszerne źródło informacji na temat nowych produktów, systemów dystrybucji, innowacji marketingowych, działań promocyjnych oraz różnych technik sprzedaży. Informuje o agencjach reklamowych, klientach, dla których pracują, nowych kampaniach i przetargach.

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    bezpłatny dostęp do serwisu "Magazyn MMP Online",
    bezpłatną dwutygodniową wersję testową "MMP24",
    raporty specjalne "MMP",
    "Almanach Mediów i Reklamy" ( wersja drukukowana ),
    "Almanach Mediów i Reklamy" ( wersja online ),
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmowa wysyłka.

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    zakup egzemplarzy w salonach Empik
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Gala Agencje Reklamowe i Domy Mediowe
    Kokurs Golden Arrow
    Kokurs Kreatura
    Konferencje pod egidą magazynu
    kontakt w sprawie wydarzeń
    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Media & Marketing Polska"
    Pobierz cennik reklam
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
    Paweł Balcerek
    Marta Gajowniczek

  • Kontakt z Redakcją

    Tomasz Wygnański

  • Historia magazynu

    Firma VFP Communications powstała w 1992 roku i początkowo zajmowała się wydawaniem miesięcznika „Media Polska” - pierwszego w naszym kraju czasopisma w całości poświęconego zagadnieniom mediów i reklamy. W roku 1996 pojawiło się pierwsze „Marketing Polska”, a rok później doszło do połączenia obydwu tytułów, które jako „Media & Marketing Polska” funkcjonują obecnie.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu MMP

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2016 VFP Communications Ltd.