→ Bez kompleksów. ARS Thanea nie czuje na plecach oddechu sieci. Ma pełną swobodę wewnątrz Syzygy i realizuje projekty na międzynarodową skalę. O pracy dla polskich i światowych klientów mówią Marta Piotrzkowska i Piotr Jaworowski "Hejz", executive creative director & partner.


→ Miejscy drwale. Oficjalnie ukuty kilkanaście miesięcy temu termin "lumberseksualny" na razie niewiele zmienia w paradygmacie myślenia o współczesnej męskości. Jednak nawet jeżeli ograniczymy go do sfery estetyki, to ma on wpływ na rynek i komunikację marketingową.

→ Szum wokół radia cyfrowego. Cyfryzacja radia nadal dzieli branżę. Polskie Radio zwiększa zasięg techniczny w systemie DAB+, ale nadawcy komercyjni wolą inwestować wyłącznie w internet. W przyszłości na rynku mogą nieco zamieszać także dostawcy usług streamingu muzyki.

→ Pęd hybrydowy. Kilku nadawców telewizyjnych - z TVP i Grupą ZPR na czele - zapowiedziało, że w br. będą rozwijać projekty związane z telewizją hybrydową. Realizacja tych planów oznacza wyraźniej spersonalizowaną ofertę - i tę kierowaną do odbiorców, i tę do reklamodawców.

→ Re:brands.2014.pl. Tytuł powinien przynajmniej trochę zdradzać zawartość. W przypadku podsumowań szczególnie, i nie inaczej jest w tym przypadku. Rok 2014 był rokiem zmian czołowych polskich marek internetowych - o rebrandingach pisze Wojtek Mierowski, współautor zmiany WP.

66 stron

Marzenie o europejskim przetargu

Agencja Ars Thanea w naszym okładkowym wywiadzie dzieli się doświadczeniami z pracy dla zagranicznych klientów. W ramach sieci Syzygy realizowała już projekty m.in. dla BMW, HBO, Disneya i General Electric.

Najciekawszy jest fragment dotyczący przetargów. Pytani o różnice między Polską a światem menedżerowie Ars Thanei mówią: zagraniczni klienci dają więcej czasu na przygotowanie projektów, agencji jest mniej i są one na ogół znane z nazwy. Mało tego, do wiadomości podawany jest budżet, a często ta kwota publikowana jest nawet w prasie branżowej.

Czy i u nas nie może tak być? Czy aspirujący do światowych standardów marketerzy z ulicy Domaniewskiej nie mogą brać przykładu ze swoich europejskich kolegów? Rzut oka na prace Ars Thanei pokazuje, że warto dać agencji więcej komfortu, szansę na rozwinięcie skrzydeł. Ale ta uwaga nie dotyczy tylko Ars Thanei, także wielu innych świetnych agencji, które marnują swoje możliwości w źle zorganizowanych przetargach.

Narzekamy często na jakość polskiej reklamy, a z drugiej strony wiemy, na jak dobre prace stać polskie agencje, co widzimy czasem choćby w kampaniach społecznych. W czym tkwi problem? Niestety, to przetarg często okazuje się czarną dziurą, w której giną najlepsze pomysły. Przetarg nie jest łatwym procesem, nie wystarczy wysłuchać kilku prezentacji i wypić w tym czasie kilku kaw, jeżeli ma powstać z niego coś dobrego. W tym procesie, zaczynając od briefu, każdy element ma znaczenie, a element ludzki – wzajemnego zrozumienia, szacunku, inspiracji – być może największy.

Apel do marketerów w sprawie przetargów nie jest wyłącznie apelem o etykę, kulturę biznesu, o szanowanie agencji. Dobre przetargi są przede wszystkim w interesie samych klientów. Czy ten apel dotrze na ulicę Domaniewską?



Tomasz Wygnański Tomasz Wygnański,
zastępca redaktora naczelnego,
"Media & Marketing Polska"

  • O magazynie

    „Media Marketing Polska” to wiodący ogólnopolski magazyn poświęcony mediom, reklamie i marketingowi. Stanowi obszerne źródło informacji na temat nowych produktów, systemów dystrybucji, innowacji marketingowych, działań promocyjnych oraz różnych technik sprzedaży. Informuje o agencjach reklamowych, klientach, dla których pracują, nowych kampaniach i przetargach.

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    bezpłatny dostęp do serwisu "Magazyn MMP Online",
    bezpłatną dwutygodniową wersję testową "MMP24",
    raporty specjalne "MMP",
    "Almanach Mediów i Reklamy" ( wersja drukukowana ),
    "Almanach Mediów i Reklamy" ( wersja online ),
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę.

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    zakup egzemplarzy w salonach Empik
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Gala Agencje Reklamowe i Domy Mediowe
    Kokurs Golden Arrow
    Kokurs Kreatura
    Konferencje pod egidą magazynu
    kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor

    Katarzyna Wlostowska

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Media Marketing Polska"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu

    Paweł Balcerek

  • Kontakt z Redakcją

    Tomasz Wygnański

  • Historia magazynu

    Firma VFP Communications powstała w 1992 roku i początkowo zajmowała się wydawaniem miesięcznika „Media Polska” - pierwszego w naszym kraju czasopisma w całości poświęconego zagadnieniom mediów i reklamy. W roku 1996 pojawiło się pierwsze „Marketing Polska”, a rok później doszło do połączenia obydwu tytułów, które jako „Media Marketing Polska” funkcjonują obecnie.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu MMP

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.