→ Digital. To wyścig dla ironmanów. Rozmowa z Dariuszem Andrianem, CEO VML Poland, to dobra lekcja historii polskiego rynku reklamy i opowieść o sukcesie samego rozmówcy. Także kompendium wiedzy o różnicach pomiędzy światem ATL a kominikacji marketingowej online.

→ Cyfra jest kobietą. Z technologii korzystają dziś równie chętnie obie płcie. Kobieta w cyfrowym świecie odnajduje się doskonale, ale nie potrzebuje gadżetu, stawia przede wszystkim na użyteczność.

→ Uczymy się nowego języja. Siła negocjacyjna wynika ze zrozumienia tego, co dla danego klienta trzeba kupić, aby zapewnić jego dalszy rozwój - mówi Alfonso Rodés Vilà, CEO Havas Media Group.

→ Algorytm problemów. Po zmianach w EdgeRanku Facebooka spadają zasięgi postów generowanych przez fan page. Agencje i klienci muszą ponownie otworzyć portfel i zastanowić się, czy poza displayem nie należy zacząć kupować liczby wyświetleń swoich wpisów w news feedach fanów.

→ Wolnoć Tomku w swoim domku. Przedstawiciele branży OOH są zgodni co do tego, że brakuje spójnej i konsekwentnej polityki miast, a samorządy prowadzą wobec reklamy zewnętrznej politykę często niezrozumiałą.

Dodatki do numeru : Raport Specjalny OOH 

 

Interactive – polski towar eksportowy

Nieraz pisaliśmy na tych łamach, że chociaż międzynarodowe holdingi i agencje interesują się naszym rynkiem interaktywnym, to do transakcji jakoś nie dochodzi. Każdy rozmawiał z każdym, z Londynu przylatywali wysłannicy holdingów, znikały kawa i ciasteczka. Kiedyś, gdy odwiedzałem warszawską agencję interaktywną, jej szef powiedział do mnie: „Tomku, gdybyś wiedział, ile osób siedziało na tej kanapie co ty teraz. Osób, z którymi rozmawialiśmy o akwizycji...” Jednak efektów tych rozmów, posiedzeń było przez ostatnie lata niewiele, poprzednia duża transakcja to włączenie Hypermedia do sieci Isobar w 2004 r. Teraz coś się zmieniło. Powstanie VML Poland, przejęcie Interactive Solutions przez Saatchi & Saatchi i włączenie Grupy Socializer do Dentsu Aegis to trzy transakcje, które wydarzyły się w ciągu mniej więcej roku. Dariusz Andrian, CEO VML Poland, w naszym okładkowym wywiadzie odkrywa nieco kulisy negocjacji z holdingiem WPP. Liczą się pieniądze wyniki, ale także ludzie, jakość pracy, „chemia”. Jakość pracy, ludzie – to coś, czym możemy się pochwalić za granicą. Jeżeli chodzi o wyniki, to matematyki nie oszukamy. Nie jesteśmy ani Wielką Brytanią, ani Chinami czy Brazylią. Ciągnące się w nieskończoność negocjacje z holdingami wynikały w dużej mierze z tego, że w Londynie na agendzie były większe akwizycje, rynki. Można jednak sądzić, że VML, Saatchi i Aegis przetarły szlaki polskim agencjom. Teraz konkurenci pewnie zastanawiają się, co kupić, na tym wciąż niewielkim w skali światowej, ale rosnącym rynku.

Tomasz Wygnański Tomasz Wygnański,
zastępca redaktora naczelnego, „Media & Marketing Polska”

  • O magazynie

    „Media Marketing Polska” to wiodący ogólnopolski magazyn poświęcony mediom, reklamie i marketingowi. Stanowi obszerne źródło informacji na temat nowych produktów, systemów dystrybucji, innowacji marketingowych, działań promocyjnych oraz różnych technik sprzedaży. Informuje o agencjach reklamowych, klientach, dla których pracują, nowych kampaniach i przetargach.

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    bezpłatny dostęp do serwisu "Magazyn MMP Online",
    bezpłatną dwutygodniową wersję testową "MMP24",
    raporty specjalne "MMP",
    "Almanach Mediów i Reklamy" ( wersja drukukowana ),
    "Almanach Mediów i Reklamy" ( wersja online ),
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę.

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    zakup egzemplarzy w salonach Empik
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Gala Agencje Reklamowe i Domy Mediowe
    Kokurs Golden Arrow
    Kokurs Kreatura
    Konferencje pod egidą magazynu
    kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor

    Katarzyna Wlostowska

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Media Marketing Polska"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu

    Paweł Balcerek

  • Kontakt z Redakcją

    Tomasz Wygnański

  • Historia magazynu

    Firma VFP Communications powstała w 1992 roku i początkowo zajmowała się wydawaniem miesięcznika „Media Polska” - pierwszego w naszym kraju czasopisma w całości poświęconego zagadnieniom mediów i reklamy. W roku 1996 pojawiło się pierwsze „Marketing Polska”, a rok później doszło do połączenia obydwu tytułów, które jako „Media Marketing Polska” funkcjonują obecnie.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu MMP

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.