→ Rodzina (inter)aktywna. Na rynku mediów dziecięcych spory ruch. Nie mniejszy w mediach adresowanych do rodziców. Dorośli i pociechy mają się wzajemnie edukować. I przywiązywać do marek. Im wcześniej rozpoczęta edukacja medialnego odbiorcy, tym większe szanse na silne przywiązanie do danego medium. Młody odbiorca okazał się targetem wyjątkowo wdzięcznym i wiernym, a przed ekran telewizora albo do wspólnej lektury magazynu na licencji chętnie zaprosi również rodzice.

→ Play żyje ze zmian. Urszula Mucha, dyrektor departamentu komunikacji i badań oraz Bartosz Dobrzyński, członek zarządu i szef marketingu P4, operatora sieci komórkowej Play, opowiadają o kampanii z celebrytami, ich doborze i efektach.

→ Marki wystartowały s Soczi. Coca-Cola, McDonald's - światowi sponsorzy MKOl, w Polsce przemilczeli zimową olimpiadę. Ale nie Proctor & Gamble, dla którego był to najważniejszy projekt marketingowy ostatnich lat, łączący ATL, działania instore, internet i PR.

→ Teraz najwięksi w Polsce. - Mamy konkretny pomysł na Socializera, który pozwala na skalowanie tego biznesu na rynki miedzynarodowe - o akwizycji grupy mówi Sławomir Stępniewski, CEO Dentsu Aegis Network Polska.

→ Sorrel bierze Lemon Sky. Kolejna polska agencja interaktywna weszła w skład globalnego holdingu - tym razem WPP..

Dodatek do numeru: Programy lojalnościowe w handlu tradycyjnym w Polsce, (dodatek BR)

 

Targety czy etos?
Targety na Q1, Q1, Q3... A czy w pracy marketera z ulicy Domaniewskiej jest jeszcze miejsce na etos? Wiem, wielkie słowo, raczej w branży nieużywane. Warto je jednak przywołać, bo po raz kolejny piszemy o problemach agencji z klientami.
Tym razem chodzi o dwa zjawiska - wydłużanie terminów płatności, w jakich agencje dostają pieniądze, i zapraszanie do przetargu ogromnej liczby agencji. Obie kwestie przekładają się na finanse, w obu tracą agencje.
Można przywoływać różne argumenty prawne, proceduralne. Klienci mogą się tłumaczyć, że działają w coraz bardziej konkurencyjnym środowisku, pod presją akcjonariuszy itp. Ja jednak uważam, że marketerom często brakuje zwykłej kultury prowadzenia biznesu. Nie należy tego uogólniać, znam wielu świetnych marketingowców godnych szacunku i zaufania, którym spokojnie można oddać dziecko pod opiekę. Trend rynkowy jest jednak wyraźny - klienci zachowują się coraz bardziej arogancko wobec agencji.
Znaczący jest fakt, że do tej pory nie powstała w Polsce organizacja reprezentująca marketerów, reklamodawców - na rynku, który ma już przecież 20 lat. Niepowodzeniem zakończył się projekt Advertisers.pl, a stowarzyszenie Marketing 4 Business nie reprezentuje firm, a jedynie zrzesza profesjonalistów.
Nie mogę oprzeć się wrażeniu, że marketerzy, a zwłaszcza firmy, w których są zatrudnieni, nie są zainteresowane propagowaniem dobrych praktyk, podnoszeniem kultury prowadzenia biznesu, edukacją. Nie mówię tu już o podejmowaniu zobowiązań wobec rynku i interesariuszy, o tym już nawet nie marzę. Nie do końca istnieje więc partner do rozmów dla SAR, a przecież takie organizacje marketerskie są na całym świecie. Środowisko marketerów ma lekcję do odrobienia. Nie da się w sposób odpowiedzialny prowadzić biznesu i dbać o dobry wizerunek firmy, nie szanując partnerów biznesowych. Uchybienia w tym zakresie kiedyś się mogą zemścić.
Odwołam się też do argumentów bardziej ludzkich. Jeżeli mamy wciąż myśleć, że na studia marketingowe idą najzdolniejsi, a firmy zatrudniają samą śmietankę najbardziej kreatywnych talentów, to powinno to iść w parze z kulturą biznesu. Czy praca marketingowca będzie wciąż aspiracyjna, czy raczej będziemy ją kojarzyć z blogiem "Junior brand manager"? Kieruję apel na Domaniewską, aby czasem pomyśleć o czymś więcej niż Q1, Q2 i Q3.

Tomasz Wygnański Tomasz Wygnański,
zastępca redaktora naczelnego
"Media & Marketing Polska"

  • O magazynie

    „Media & Marketing Polska” to wiodący ogólnopolski magazyn poświęcony mediom, reklamie i marketingowi. Stanowi obszerne źródło informacji na temat nowych produktów, systemów dystrybucji, innowacji marketingowych, działań promocyjnych oraz różnych technik sprzedaży. Informuje o agencjach reklamowych, klientach, dla których pracują, nowych kampaniach i przetargach.

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    bezpłatny dostęp do serwisu "Magazyn MMP Online",
    bezpłatną dwutygodniową wersję testową "MMP24",
    raporty specjalne "MMP",
    "Almanach Mediów i Reklamy" ( wersja drukukowana ),
    "Almanach Mediów i Reklamy" ( wersja online ),
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę.

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    zakup egzemplarzy w salonach Empik
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Gala Agencje Reklamowe i Domy Mediowe
    Kokurs Golden Arrow
    Kokurs Kreatura
    Konferencje pod egidą magazynu
    kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor

    Katarzyna Wlostowska

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Media & Marketing Polska"
    Pobierz cennik reklam
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu

    Paweł Balcerek

    Marta Gajowniczek

  • Kontakt z Redakcją

    Tomasz Wygnański

  • Historia magazynu

    Firma VFP Communications powstała w 1992 roku i początkowo zajmowała się wydawaniem miesięcznika „Media Polska” - pierwszego w naszym kraju czasopisma w całości poświęconego zagadnieniom mediów i reklamy. W roku 1996 pojawiło się pierwsze „Marketing Polska”, a rok później doszło do połączenia obydwu tytułów, które jako „Media & Marketing Polska” funkcjonują obecnie.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu MMP

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2016 VFP Communications Ltd.