→ Mamy niedojrzały system celebrycki. Celebryta jest naszym delegatem, ale potrzebujemy zarówno dojrzałych celebrytów, jak i dojrzałych publikacji o sławach - mówi kulturoznawca SWPS prof. dr hab. Wiesław Godzic.

→ Możliwości ważniejsze niż wyzwania. David Patton jest nowym prezydentem The European Association of Communications Agencies (EACA), pełni rownież funkcję prezesa zarządu Grey Group na obszarze Europy, Bliskiego Wschodu oraz Afryki. W wywiadzie dla "Media & Marketing Polska" mówi o przyszłości i możliwościach branży reklamowej.

→ Odświętnie i ze sceptycznym optymizmem! Wyjątkowo hucznie obchodzimy 20-lecie "Media & Marketing Polska" - świadectwem ten unikatowy numer. Pełen przypomnień i wyborów. Oczywiście subiektywnych, acz nie można im odmówić cechy, która zawsze towarzyszy naszemu miesięcznikowi - pasji! Redaktor naczelny Piotr Pokrzywa.

→ Moda przemija, sztuka się broni. Ryszard Horowitz: - autorami fotografii w muzeach są w większości dawni pracownicy reklamy. Przez jednych uważani są za artystów, a przez innych za twórców  komercyjnych. Ja jednak sądzę, że dobrze wykonane zdjęcie jest sztuką bez względu na to, czy dostanie się za nie pieniądze, czy nie.

→ Czekolada nie zawsze słodka. W świecie globalnej Północy kawa i czekolada kojarzy się wyłącznie z przyjemnością. A co na to mieszkańcy globalnego Południa, którzy zbierają ziarna kakaowca? Czy sprawiedliwy handel ma znaczenie dla polskich konsumentów.

Gdzie ta kurtka z McCanna?

Jaki był najlepszy sposób na wzbudzenie pożądania kobiet? Przyjść na imprezę w kurtce z napisem McCann Erickson. Jak mi opowiadał jeden z menedżerów agencyjnych, tak było 20 lat temu. Czy taka kurtka wciąż działa? Świętując 20 lat „Media & Marketing Polska”, zastanawiam się, czym różni się obecny świat reklamy od tego z lat 90. Dochodzę do nieco paradoksalnego wniosku, że branża powinna nieco bardziej popracować nad własnym wizerunkiem, aby odzyskać dawny cool factor. Podam inny przykład. Wiele lat temu zapytałem redaktora naczelnego czołowego wówczas tytułu ekonomicznego „Businessman Magazine”, dlaczego połowa pisma poświęcona jest reklamie i agencjom, bo przecież nie było to pismo o marketingu. Odpowiedział, że do reklamy idą najlepsi, najzdolniejsi ludzie, a on chce stawiać na takich czytelników. Dodał, że reklama interesuje przecież wszystkich, którzy mają coś do powiedzenia w biznesie. Czy te słowa są aktualne i dziś? Świetni artyści czy pracownicy naukowi rezygnowali z karier, aby być w reklamie. Agencje przyciągały wiele znanych nazwisk i wybitnych osobowości. A teraz? Wciąż się zdarza, ale nie jest regułą. Dlaczego o tym piszę? Przecież w reklamie nie chodzi o zabawę, lecz o biznes, sprzedaż, pieniądze. Tylko dlaczego teraz narzekamy, że klienci nie liczą się ze zdaniem agencji reklamowych? Dlaczego często nie szanują ich jako partnerów biznesowych i męczą na przetargach? Dlaczego agencjom tak trudno sprzedać dobrą kreację? W branży, agencjach wciąż drzemie ogromna siła, a doświadczenie powinno działać na ich korzyść. Wspólnie zadbajmy o lepszy wizerunek reklamy. Sprawmy, aby kurtka z logo McCanna, DDB, Leo, Saatchi, Ogilvy, Y&R czy jakiejkolwiek innej agencji zaczęła robić piorunujące wrażenie na płci przeciwnej.

Tomasz Wygnański Tomasz Wygnański,
zastępca redaktora naczelnego, „Media & Marketing Polska”

  • O magazynie

    „Media Marketing Polska” to wiodący ogólnopolski magazyn poświęcony mediom, reklamie i marketingowi. Stanowi obszerne źródło informacji na temat nowych produktów, systemów dystrybucji, innowacji marketingowych, działań promocyjnych oraz różnych technik sprzedaży. Informuje o agencjach reklamowych, klientach, dla których pracują, nowych kampaniach i przetargach.

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    bezpłatny dostęp do serwisu "Magazyn MMP Online",
    bezpłatną dwutygodniową wersję testową "MMP24",
    raporty specjalne "MMP",
    "Almanach Mediów i Reklamy" ( wersja drukukowana ),
    "Almanach Mediów i Reklamy" ( wersja online ),
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę.

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    zakup egzemplarzy w salonach Empik
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Gala Agencje Reklamowe i Domy Mediowe
    Kokurs Golden Arrow
    Kokurs Kreatura
    Konferencje pod egidą magazynu
    kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor

    Katarzyna Wlostowska

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Media Marketing Polska"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu

    Paweł Balcerek

  • Kontakt z Redakcją

    Tomasz Wygnański

  • Historia magazynu

    Firma VFP Communications powstała w 1992 roku i początkowo zajmowała się wydawaniem miesięcznika „Media Polska” - pierwszego w naszym kraju czasopisma w całości poświęconego zagadnieniom mediów i reklamy. W roku 1996 pojawiło się pierwsze „Marketing Polska”, a rok później doszło do połączenia obydwu tytułów, które jako „Media Marketing Polska” funkcjonują obecnie.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu MMP

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.